• kapellösa

    4e juni 2011

    Hej på er!

    Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

    Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

  • Svar på tråden 4e juni 2011
  • Matilda Bäcker
    4Juni2011 skrev 2011-03-21 13:28:23 följande:
    Kan ju va så att hon lurar Skrattande Blir säkerligen bra i vilket fall som helst...
    Tror faktiskt inte hon gjorde det. Men som du säger, det blir säkert bra.
  • Nalinie

    Någon som gjort sitt vigsel- och festprogram? Skall scrappa alla och undrar när jag skall börja? 70 av varje,

  • MrsT2011
    Nalinie skrev 2011-03-21 18:57:28 följande:
    Någon som gjort sitt vigsel- och festprogram? Skall scrappa alla och undrar när jag skall börja? 70 av varje,
    Jag har gjort placeringskorten hittills eftersom de var minst och därmed lättast! =) Men programmen har jag inte börjat med än. Förhoppningsvis i helgen, det kommer ju som sagt ta sina runda timmar! Bara en sån sak som strul med skrivaren kan ju ge en gråa hår...!
  • Nalinie

    Mrs2011: Hur komplicerade program gör du? Tänker ha ett färgat papper runt som kommer från färgtemat. Till vigselprogrammet lavendel och till festprogrammet oliv. Sedan klippa med specialsax och sätta på blommor. Skriva ut dubbelt papper och sy ihop.

    Vad tror du?

  • Sebastiána
    Nalinie skrev 2011-03-21 18:57:28 följande:
    Någon som gjort sitt vigsel- och festprogram? Skall scrappa alla och undrar när jag skall börja? 70 av varje,
    Jag gjorde festprogrammet redan för drygt ett halvår sedan fakriskt - fast det är inte utskrivet ännu (gästpresentationen fattas såklart). Skiss till vigselprogram har jag gjort och det ska jag göra helt klart efter vårt möte med präst och kantor.
  • Sebastiána
    Nalinie skrev 2011-03-21 22:41:39 följande:

    Mrs2011: Hur komplicerade program gör du? Tänker ha ett färgat papper runt som kommer från färgtemat. Till vigselprogrammet lavendel och till festprogrammet oliv. Sedan klippa med specialsax och sätta på blommor. Skriva ut dubbelt papper och sy ihop.

    Vad tror du?


    Snyggt med lavendel och oliv!
  • Nalinie

    Sebastiána hur tjockt blir festprogrammet och vad kommer det innehålla?
    Mailat en kopia till prästen för godkännande. Kantor har vi dock inte fått ännu börjar bli stressad över det då jag skall sjunga själv är det tänkt och jag vill sätta tonart och gärna öva med kantorn innan.

  • MrsT2011
    Nalinie skrev 2011-03-21 22:41:39 följande:

    Mrs2011: Hur komplicerade program gör du? Tänker ha ett färgat papper runt som kommer från färgtemat. Till vigselprogrammet lavendel och till festprogrammet oliv. Sedan klippa med specialsax och sätta på blommor. Skriva ut dubbelt papper och sy ihop.

    Vad tror du?


    Låter jättefint! Du har nog ungefär samma upplägg som jag tänker mig. Det får ju inte bli för komplicerat! Får se om jag sätter ihop med häftapparat, knutet band runt pappret eller genom att sy.
  • Matilda Bäcker

    Idag fick jag hem mina brudskor Skrattande Satt som en smäck! Det enda jag inte begriper riktigt är hur spännet fungerar, haha Tungan ute

  • Myskulla

    Idag var vi in och beställde ring, så då har man det fixat iallafall,
    var in på Albrekts guld i Malmö och kikade lite och där fanns en väldigt fin en. =) 

Svar på tråden 4e juni 2011