• kapellösa

    4e juni 2011

    Hej på er!

    Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

    Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

  • Svar på tråden 4e juni 2011
  • Myskulla

    Ohh vad svårt det var med ringar, var på guldfynd och testade lite, men känns som om
    man får gå dit och testa lite till. Hittade en som var bättre än andra, vi får se vad det blir.

    kampanjen håller på till tisdag kväll iallafall, så vi har ett par dagar till på oss. 

  • Värmland2011
    Myskulla skrev 2011-03-19 17:50:59 följande:
    Ohh vad svårt det var med ringar, var på guldfynd och testade lite, men känns som om
    man får gå dit och testa lite till. Hittade en som var bättre än andra, vi får se vad det blir.

    kampanjen håller på till tisdag kväll iallafall, så vi har ett par dagar till på oss. 
    Lycka till! Själv har jag varit inne på Smycka i min stad säkert 38 gånger innan jag kunde bestämma mig men nu är den beställd i alla fall.
  • Nalinie

    Hur skall man ligga till i planeringen nu när det är 77 dagar kvar. Börjar bli nervös och stressad. Osa till inbjudan går ut 13 april. Ringer man alla som inte hört av sig då? Den 4 april firar vi 7 år kom på idag att vi gifter oss 4 juni knäpp man är ibland. Mina föräldrar börjar förstå vad som skall ske nu deras dotter skall gifta sig och de har börjat fråga om de kan hjälpa till och visa mer intresse vilket värmer. De tycker att nu när det bara är två månader kvar så kan man börja planera de gjorde det.

    Berätta hur det går för er.

  • prinsessanogrodan

    Här börjar berverna komma på allvar jag känner mig lite lugnare än förut dock, möten med de flesta berörda är inbokade och då känns det lättare

  • MrsT2011

    Jag blev hippad igår!! Skrattande Har två höggravida vänner plus en som blir mamma i maj, så de valde ett datum strax innan bebisarnas ankomst. Väldigt bra tänkt tycker jag!! Fantastiskt rolig dag med femkamp, skivinspelning, singstar-tävling samt ett genomgående james bond-tema. Väldigt rörande då jag bara nämnt hur kul det hade varit med bond-tema en gång för länge sen när vi rent allmänt diskuterade temafester!

  • Matilda Bäcker
    MrsT2011 skrev 2011-03-20 22:40:24 följande:
    Jag blev hippad igår!! Skrattande Har två höggravida vänner plus en som blir mamma i maj, så de valde ett datum strax innan bebisarnas ankomst. Väldigt bra tänkt tycker jag!! Fantastiskt rolig dag med femkamp, skivinspelning, singstar-tävling samt ett genomgående james bond-tema. Väldigt rörande då jag bara nämnt hur kul det hade varit med bond-tema en gång för länge sen när vi rent allmänt diskuterade temafester!
    Åh vad roligt!! Kul att de kom ihåg din önskan :)

    Jag hoppas jag blir hippad också, men lite knepigt för mina vänner är så utspridda i landet..
  • Sebastiána

    Vi börjar också bli stressade, särskilt jag. Vi upptäckte att det är ett mycket klent utbud av brudgumskläder att hyra i Umeå. Tur att vi ska ner till Skåne. Istället för att välja mellan 2 frockcoats kan vi välja mellan 200 i 35 modeller på Ateljé MB i Vinslöv. Puh! Jag började bli orolig för att min blivande inte skulle kunna hitta några bröllopskläder.

  • MrsT2011
    Matilda Bäcker skrev 2011-03-21 08:06:54 följande:
    Åh vad roligt!! Kul att de kom ihåg din önskan :)

    Jag hoppas jag blir hippad också, men lite knepigt för mina vänner är så utspridda i landet..
    Det löser dina vänner garanterat!! Glad Vi var tretton personer i lördags, tre stora gravidmagar som sagt och flera som hade småbarn hemma. Förutom göteborg där jag själv bor kom tjejerna åkandes från örebro, linköping, stockholm, malmö och helsingborg! Behöver jag nämna att jag hade väntat mig en väldigt mycket mindre hippa?? Glad
  • Matilda Bäcker
    MrsT2011 skrev 2011-03-21 11:48:59 följande:
    Det löser dina vänner garanterat!! Glad Vi var tretton personer i lördags, tre stora gravidmagar som sagt och flera som hade småbarn hemma. Förutom göteborg där jag själv bor kom tjejerna åkandes från örebro, linköping, stockholm, malmö och helsingborg! Behöver jag nämna att jag hade väntat mig en väldigt mycket mindre hippa?? Glad
    Jo men jag är inte säker på att jag får en sån hippa iaf. Jag hintade lite till min tärna att jag såå önskar att få en möhippa och att hon kan ju prata med min sambo om hon behöver ha kontaktuppgifter till mina andra vänner, de hon inte känner. Då sa hon att neeej, de får ordna nåt eget, jag vill göra nåt själv med dig.

    Jahopp, det var inte riktigt som jag tänkt mig även om det är en fin tanke. Men vi får se vad det blir av det hela..
  • 4Juni2011
    Matilda Bäcker skrev 2011-03-21 13:18:08 följande:
    Jo men jag är inte säker på att jag får en sån hippa iaf. Jag hintade lite till min tärna att jag såå önskar att få en möhippa och att hon kan ju prata med min sambo om hon behöver ha kontaktuppgifter till mina andra vänner, de hon inte känner. Då sa hon att neeej, de får ordna nåt eget, jag vill göra nåt själv med dig.

    Jahopp, det var inte riktigt som jag tänkt mig även om det är en fin tanke. Men vi får se vad det blir av det hela..
    Kan ju va så att hon lurar Skrattande Blir säkerligen bra i vilket fall som helst...
Svar på tråden 4e juni 2011