• kapellösa

    4e juni 2011

    Hej på er!

    Då den gamla tråden varit stängd sedan länge tänkte jag att det var dags att starta en ny.
    Hur går det för er i planeringen? Allt klart? Precis kommit igång? Ångest över fägteman? Funderingar på huruvida din ingifta låssaskusins nya flickväns hamsteruppfödare har en given plats vid honörsbordet? Och när är egentligen den optimala tidpunkten att skicka iväg inbjudningskorten?

    Eller kanske något helt annat du vill diskutera, tipsa eller fråga om?
    Välkommen hit!

  • Svar på tråden 4e juni 2011
  • Tittski
    BlivandeFruW skrev 2011-02-25 13:09:44 följande:
    99 dagar kvar ;)
    hahahaha tänkte just gå in och skriva EXAKT samma sak =0P 
  • Semlorna
    BlivandeFruW skrev 2011-02-25 13:09:44 följande:
    99 dagar kvar ;)
    Jag veeeet!
  • Moemoe

    Vad många det är här! Kul att det är så många som ska ha en av sitt livs dagar samma datum som en själv. Längtar som en tok, som alla andra här antar jag. Glad Och imorgon ska vi hämta min vigselring!


    BlivandeFruW skrev 2011-02-25 13:09:44 följande:
    99 dagar kvar ;)
    Igår fick vi vår bokningsbekräftelse från Stadshuset (så hindersprövningen och vigselintyget har kommit fram), så det var alltså exakt 100 dagar till bröllopet då. Lite coolt sammanträffande!Solig
     
  • mysan33

    hejsan, inte lång tid kvar nu=) har ni andra fått tid till att träffa prästen? tycker det borde vara dags snart att få en tid. vet inte om man ska ringa upp själv eller vänta på att de hör av sig?
    funderar även lite på kostnaden för kyrkan, har hört att man får betala om man inte hör till just den kyrkan, dock sa de inget vid bokningen.
    betalade klänningen idag=) en sak mindre att tänka på. nu försöker jag få till mina festprogram. vill att de ska se fina ut men är inte nöjd med det pappret som jag använder som omslag, ser lite billigt ut. har nån nåt förslag på hur jag kan få omslaget lite elegantare, inte för krångligt då jag ska göra 120st, hur fäster man ihop dom?
    kanske lite knasiga frågor men grubblar lite=)

  • Semlorna
    mysan33 skrev 2011-02-26 17:22:18 följande:
    hejsan, inte lång tid kvar nu=) har ni andra fått tid till att träffa prästen? tycker det borde vara dags snart att få en tid. vet inte om man ska ringa upp själv eller vänta på att de hör av sig?
    funderar även lite på kostnaden för kyrkan, har hört att man får betala om man inte hör till just den kyrkan, dock sa de inget vid bokningen.
    betalade klänningen idag=) en sak mindre att tänka på. nu försöker jag få till mina festprogram. vill att de ska se fina ut men är inte nöjd med det pappret som jag använder som omslag, ser lite billigt ut. har nån nåt förslag på hur jag kan få omslaget lite elegantare, inte för krångligt då jag ska göra 120st, hur fäster man ihop dom?
    kanske lite knasiga frågor men grubblar lite=)
    Vi fick beskedet att vi inte får veta vem som är präst förrän mars-april eftersom det är då semesterpapprena ska vara inne. Betala behöver vi inte även om vi inte tillför den kyrkan utan dom skickar räkningen till vår församling.
  • Myskulla

    Vi har en skällande hund i trapphuset, så därför jag sitter här så tidigt på morgonen.

    Igår så började vi med inbjudningskorten, och idag ska vi göra de klara för utskick denna vecka.
    De blir fina =) 

  • Nalinie

    Funderar också på innehåll i fest- och vigselprogram. Samt hur man sätter ihop innehållet. Försöker även få fram klänningar till mellan näbbar och tärnor. Svårt när alla har olika ekonomiska möjligheter. Vet inte hur mycket vi kan gå in med.

    Känner mig jättestressad och nervös och ensam i denna planering fortfarande.

    Men men önskar vi gifte oss i morgon.

  • Tittski

    De är bara 14 veckor kvar,,,, fick nästan panik när jag insåg detta...

  • prinsessanogrodan
    Tittski skrev 2011-02-28 09:38:03 följande:
    De är bara 14 veckor kvar,,,, fick nästan panik när jag insåg detta...
    Oh hjälp, jag har inte sett det som 14 veckor utan som lite mer än 3 månader...Det känns lättare att hantera om jag tänker 3 månader....Hjälp!
  • 4Juni2011
    prinsessanogrodan skrev 2011-02-28 10:07:44 följande:
    Oh hjälp, jag har inte sett det som 14 veckor utan som lite mer än 3 månader...Det känns lättare att hantera om jag tänker 3 månader....Hjälp!
    Tänker nog tvärtom, för mig så är 3 mån = 12 v. så blev överlycklig när jag nu fick 2 veckor till Skrattande
Svar på tråden 4e juni 2011