• vinterbrud81

    Skelleftebrudar 2011

    Finns det nån fler än vi som planerar bröllop under 2011, i Skelleftetrakten? Vore bra om det fanns andra att byta idéer med och ge tips.
    Vi planerar att gifta oss i november 2011, så nu är det ganska precis ett år till. Vigselförrättaren är bokad men inte så mycket mer. Så jag tar gärna emot tips om lokaler som rymmer 50-60 personer, cateringfirmor, florist, frisör etc.
    Så om det finns fler hör gärna av er.

  • Svar på tråden Skelleftebrudar 2011
  • J och J

    har varit lite dött här. kul att du livar upp den lite igen =)

    har haft så mycket annat på gång så knappt tänkt på bröllopet sen inbjudningarna skickades.

    vi kommer sova på hotell. för att lyxa till det och för att vi aldrig gör det annars. förutom utomlands ibland. knappt då heller.

    men vi kommer inte ta nån bröllopssvit. utan ett vanligt dubbelrum me tillköpt champagne o jordgubbar. man gifter sig ju bara en gång! sen ville vi ha brunch med våra familjer morgonen efter. och det blev som smidigast på hotell då. sen åker vi vidare vid ett tror jag det var på söndan på smekmånaden.

    vilket hotell har vi inte bestämt än. antingen hotell aurum för att dom är billigast. men har frukost till 10 eller så ett annat hotell som hade till 10.30 men då är det dyrare. vet inte hur viktig vi tycker den där halvtimman är. kanske är det redan fullbokat så vi inte har så många val kvar heller =)

    ni då?


    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • Pinkgrape

    Hehe ja, jag tycker det är lite dålig sprutt i Skelleftebrudarna här ;P

    Vad mysigt det låter att sova på hotell och äta med era familjer morgonen efter :) Vi kommer inte hinna det, då lokalen ska städas och plockas ur. Vi hade tänkt att kanske grilla på kvällen om det är bra väder. Min sambos morbror med fru och "bestman" kommer upp från Göteborg och min "plast" mormor kommer från Luleå, inte så långt men ändå, så det skulle vara skoj att hinna få en lugnare kväll och träffa dom lite extra när de ändå är här :)

    Vi har inte bestämt ännu vart vi ska sova och sådär, som det ser ut just nu finns det utrymme kvar i budgeten för det, men vi är lite osäkra. Vi kommer ju ha gäster sovandes hemma hos oss, så på sätt och vis skulle det vara skönt den natten att få sova lite ensamma. Men vi kommer ha närmare hem från Odd Fellow än till något hotell, så det känns lite lockande att bara traska hem på natten också :P

    Något vi dock har bestämt är att det blir ingen smekmånad. Vi kommer göra bort vår "bröllopsresa" i juli, då vi tar med oss dottern till Lycksele och sover en natt på campingen där haha :D


  • linnis83

    Vi har bokat en av sviterna på Statt till vår bröllopsnatt. Det känns lyxigt och var inte sååå dyrt tycker jag. = )
    Känner mig dock lite stressad över att man säkert vill vara kvar rätt länge på festen - man vill ju inte missa nåt - och då kanske man inte utnyttjar sviten så mycket som man borde. Man lär ju vara rätt utpumpad efteråt....

  • Pinkgrape
    linnis83 skrev 2011-03-30 19:56:49 följande:
    Vi har bokat en av sviterna på Statt till vår bröllopsnatt. Det känns lyxigt och var inte sååå dyrt tycker jag. = )
    Känner mig dock lite stressad över att man säkert vill vara kvar rätt länge på festen - man vill ju inte missa nåt - och då kanske man inte utnyttjar sviten så mycket som man borde. Man lär ju vara rätt utpumpad efteråt....
    Nej, det är lite så jag tänker, att man inte ska hinna vara där så länge. Hm. Men eftersom vi ska ha nattgäster i vår lägenhet och den är inte sååå stor, 3a på 95kvm, så skulle det nog kanske ändå kännas skönt att få sova ensamma :)

    Hur mycket betalar ni på Statt?; om jag får fråga.
  • Pinkgrape

    Just ja, kan ju säga att vi har bokat Oddfellow och var där och kikade idag, det kommer bli skitbra!

    Jättemysig lokal där allt finns. En bar, bra kök med industridiskmaskin, fina bord och stolar, ljudanläggning, hiss, flera toaletter, fint porslin och glas och kandelabrar man får låna :) Jag är supernöjd!

    Han vi pratat med är dessutom jättetrevlig och riktigt bra att ha att göra med :)


  • linnis83
    Pinkgrape skrev 2011-03-30 20:54:23 följande:
    Nej, det är lite så jag tänker, att man inte ska hinna vara där så länge. Hm. Men eftersom vi ska ha nattgäster i vår lägenhet och den är inte sååå stor, 3a på 95kvm, så skulle det nog kanske ändå kännas skönt att få sova ensamma :)

    Hur mycket betalar ni på Statt?; om jag får fråga.
    Minns inte exakt hur mycket det var, men typ 1200 tror jag. Då ingår bubbel och jordgubbar och även frukost på rummet.
  • Pinkgrape
    linnis83 skrev 2011-03-30 21:17:59 följande:
    Minns inte exakt hur mycket det var, men typ 1200 tror jag. Då ingår bubbel och jordgubbar och även frukost på rummet.
    Det var ju inte alls dyrt tycker jag :)
  • Pinkgrape

    Jag vet att jag förmodligen frågat tidigare, men brudbukett, vad ska ni ha för någon och vart ifrån? :)

    Jag var in på Buketten idag och frågade och kikade lite, men blev inge klokare av det :P haha


  • J och J
    Pinkgrape skrev 2011-03-30 20:56:54 följande:
    Just ja, kan ju säga att vi har bokat Oddfellow och var där och kikade idag, det kommer bli skitbra!

    Jättemysig lokal där allt finns. En bar, bra kök med industridiskmaskin, fina bord och stolar, ljudanläggning, hiss, flera toaletter, fint porslin och glas och kandelabrar man får låna :) Jag är supernöjd!

    Han vi pratat med är dessutom jättetrevlig och riktigt bra att ha att göra med :)
    härligt att den känns bra! mycket man fick med på köpet.

    vad kostade det att hyra den? 
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • J och J
    Pinkgrape skrev 2011-03-31 22:20:14 följande:
    Jag vet att jag förmodligen frågat tidigare, men brudbukett, vad ska ni ha för någon och vart ifrån? :)

    Jag var in på Buketten idag och frågade och kikade lite, men blev inge klokare av det :P haha
    kolla mitt blogginlägg får du lite hur jag tänker om blommorna.
    orkar inte skriva o klistra in alla bilderna igen :)

    http://jagochminfina.blogg.se/2011/february/blommorna.html

    har en annan inspirationsbild i en tidning. ska försöka fota den o lägga upp den.
    men vi tänker färg o variation!

    vartifrån inte nå speciellt. utan mor min ska göra den. o i juni går vi o kollar vad dom har för blommor o tar av det o planterar lite o tar från naturen.

    har du inget hum om hur du tänker?
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
Svar på tråden Skelleftebrudar 2011