• janos

    Äntligen fredag del 23

    Nu är det dag för en till! Välkomna nya som gamla fredisar!

    Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd 1-22= 30.015 inlägg
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 23
  • anne på grönkulla

    coolt! det låter väl bra! lagom låg utbildning oxå, typ.

    ja proffsiga människor är häftigt, riktigt sexigt faktiskt!

    Jag är seg, missade en tjejdate ikväll pga inställda tåg - surt. Men det är ju fredag!

  • Emelie 87

    Hatar när tågen ställs in.


    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • Fru Hilde
    anne på grönkulla skrev 2011-04-08 18:42:38 följande:
    coolt! det låter väl bra! lagom låg utbildning oxå, typ.

    ja proffsiga människor är häftigt, riktigt sexigt faktiskt!

    Jag är seg, missade en tjejdate ikväll pga inställda tåg - surt. Men det är ju fredag!
    Lagom låg? hmmm ska jag missförstå med flit, eller bara antar att du menar lagom lång OskyldigTomte ... Flört
  • anne på grönkulla

    ett år skulle jag själv känna som hanterligare (såhär i medelåldern...) om jag ville byta spår, än t ex typ 5 år eller så. Men jag beundrar dem som verkligen vet så väl vad de vill bli att en så lång utbildning är värd det. Jag har ju en flerårig examen, men hopplockad, inte en färdig flerårsutbildning, jag är nog för rastlös. Vet vad jag ska göra nästa år... inte jag inte...

  • Fru Hilde

    Ja ett år känns betydligt med hanterligt. Jag tror inte jag skulle kunna finansiera mer heller. Har väl bara ngn termin kvar att få CSN/bidrag . Har studerat AAAAldeles för mycket jag också. Måste bara bli något vettigt någon gång också Skål

  • Fru Hilde

    tjenare tjenare Våren har givit oss mycket regn på sistone och lite sol. Hoppas på bättre tider vilken dag som helst. Det är deppigt med regn.

    Har föresten planterat om min försådd av blommor, gurkor o annat trevligt ikväll. funderar på när jag ska våga börja lyfta ut plantorna till lilla växthuset. Man blir glad av grönt.

    annars surar jag lite också. Här går näligen magsjuka och var och varannan kotte ligger nere för räkning. Dagis blir inte av med åkomman heller utan den går i loop hela tiden. Nu har grannfrun legat nere för räkning i två dagar men ändå låtit sin dotter gå till dagis (min dotters avdelning) hmm undrar hur många som gör så?? Inte undra på att åkomman aldrig försvinner. Min dotter kräktes två ggr söndags natt och sedan inget mer så vi har varit lyckligt lottade denna gången. Jag spenderade hela måndagen med ont i magen så det blev inte värre än så på mig heller tack och lov och de andra två har (peppar peppar) klarat sig. Vad gäller dagis och sjukdomar så får man inte skicka dit barnen förränn det gått 2 dagar sedan sista kräkning/diarré på den familjemedlem som varit sjuk, alltså inte bara om dagisbarnen är sjuka. Det är därför jag inte fattar hur grannen tänker och varför dagis inte reagerar. Hon har ju tillochmed skrivit i statusraden på fejan hur dålig hon varit. Äh, jag ska tagga ner på gnället nu. Ibland behöver jag bara få skriva av mig lite av sådant som jag inte orkar diskutera på hemmaplan. Kräks

  • janos

    Swischar förbi och inser att det var alldeles för länge sedan jag var här.......skyller allt på våra sega och jobbiga förkylningar!

    Nu ska jag hämta storebror på dagis......på återseende! Kram

  • Fru Hilde

    Hejsan igen. Sitter i sängen och inser att jag är för pigg för att somna. Maken är i skogen och kör soldatprov (tror jag det var) så det är lite tråkigt här hemma. Först på söndag natt kommer han hem igen. Barnen har varit hyfsat glada idag. Det hjälper att vädret är bra och vi kan vara utomhus stor del av dagen. De blir så lugna och nöjda när de får frisk luft och jord under naglarna.   Dottern följer med spänning hur hennes tulpaner är på väg upp ur marken. Hon går och vaktar dem så noga och skäller rejält på katterna om de har mage att försöka promenera i närheten av hennes plantering. {#emotions_dlg.flower}

    Det här med trädgård tycker jag nog är ngt av det bästa intresse jag skaffat mig. Jag började ju greja som sjutton när jag var sjukskriven. Ville ju ha ngt att göra och få se fram emot och grönska är på något vis väldigt givande för själen. Jag har dock inga planer på avancerade rabatter utan drömmen är att ha en lättskött prunkande trädgård lite som en Engelsk Cottage trädgård. En massa blommor som dyker upp överallt i ordnat kaos. Får se om jag får det så om några år.

    Nähäpp nu kanske jag ska ta och försöka sova lite iallafall. Kram på er allihop!

Svar på tråden Äntligen fredag del 23