• janos

    Äntligen fredag del 23

    Nu är det dag för en till! Välkomna nya som gamla fredisar!

    Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd 1-22= 30.015 inlägg
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 23
  • janos

    Hilde, sover lillen 1 eller 2 ggr om dagen? Lukas har precis börjat att vela med dagssömnen. Ca 2 ggr i veckan behagar han att sova fm och em. Resten av veckan sover han 1 gång.

  • anne på grönkulla

    tjingeling!

    min värld har lugnat sig lite lite iaf från det mest akuta) den senaste veckan, såpass att jag lyckades bråka med maken i helgen - men det gick väl över denna gången också, tror jag.

    Massa kram till er alla!

  • Fru Hilde

    Janos jag har precis kommit in i V 20 så nu är jag halvvägs. Imorgon ska jag på rutinultraljud. Hoppas de inte flyttar på datumet för då tänker jag ställa till med problem. Jag har hitintills gjort tre ultraljud redan och alla har gett mig samma datum, nämligen 7 Augusti (första blev 6 Augusti) och dessa stämmer ypperligt med sista mensen också. skulle de trilskas imorgon och vilja flytta på det blir jag ond. har dåliga minnen av när de flyttade två veckor på första graviditeten. Inte kul om man verkligen vet när bebisen tillkommit och riskerar att få gå upptill fem veckor över tiden om bebisen inte skulle vilja titta ut... vilket i sin tur skulle vara faligt för bebisen. I mitt landsting får man nämligen gå till V 43 innan de sätter igång osv. Nu målar jag kanske fan på väggen, men min dåliga erfarenhet från första UL hänger med ännu. 

    Lillen sover faktiskt fortfarande 2 ggr/dag. Första sovstunden sover han visserligen inte alltid, utan  ligger mest och pladdrar för sig själv och vilar i sängen. På eftermiddagen däremot kan han sova en hel del. 

    APG Bråk med make är aldrig kul, men ganska oundvikligt då och då. Här har det varit lite gruff också. Maken och jag själv har varit ganska slitna av arbete och barn och då är det svårt att hålla humöret på topp. Min make har en tendens till att bli stingslig, få dålig hörsel och sucka högt och ljudligt när han är trött och då blir jag lätt ursur. 

    Vi har föresten varit riktigt fiffiga med svärmor idag. Hon ville bjuda till kalas när hon fyller år, men vi har kontrat med att föreslå att vi helt enkelt tar och firar alla aprilfödelsedagar (tre st) hemma hos oss ett annat datum. hon brukar ju alltid göra så för att förenkla för sig själv, fastän se till att kalaset sker hos henne, men vi köper tårta m.m. så nu tänkte vi att eventuellt återgällda med liknande meducin... har mailat alla berörda familjemedlemmar också så nappar de så får hon väldigt svårt att avstyra eventet... *moahaha*

     

  • Fru Hilde

    Ja visst är det kanske att sjunka lite lågt, men det kan jag leva med  Vi har ännu inte fått något svar på mailet så vi får se. Känns ändå skönt att ha hindrat svärmor i hennes vanliga vanor. skulle vi åka på hennes kalas anser hon ju sedan att hon varit på tillräckligt med kalasande och kommer på anledningar till att hennes son ska dyka upp hos hennes själv när han fyller år istället och oftast slutar det ju knepigt nog med att hon ringer oss när vi är på väg och har någon anledning till att inte ha fika eller tårta och ber oss handla det på vägen. Jag tycker fortfarande det är knepigt att hon inte inser vad dumt det hela ter sig. 

  • anne på grönkulla

    det låter helt galet.

    här har jag pratat med mormor ikväll, hon är snart 88 o superstressad över allt hon måste göra (vad det nu kan finnas för måsten utanför hennes huvud) o har ont i benen - resultatet blir att hon fräser såfort man ringer o vill höra hur hon har det eller erbjuda lite hjälp (för det ställer ju krav på hennes tid....) - ja det är precis så dumt som det låter. Men nu gick hon nästan med på att ses i helgen, eftersom jag ändå ska åka ut till kyrkogården nära henne.

  • Fru Hilde

    Ja men pensionärer har alltid väldigt ont om tid  

    Just nu är jag döless på vårt hus. Värmen krånglar igen så vi har bara 17 grader på övervåningen. Vilket innebär att nedervåningen inte är värd att försöka vistas i ens en gång. Det är spännande att ha hus... nästan jämt. 

  • anne på grönkulla

    ja de måtte ha det - men jag som jobbar heltid har all tid i världen då, antar jag... O då har jag ändå inte hus o barn att ratta dessutom utan bor med en annan vuxen i lägenhet på gångavstånd från jobbet.

    Jaja, vi har veckohandlat redan idag, istället för att vänta till helgen, nu ska vi bort 2 kvällar i rad dessutom. Men jisses så trött jag är... Funderar på om man får göra våfflor redan till helgen, visst behöver man inte vänta tills nästa vecka???

Svar på tråden Äntligen fredag del 23