• janos

    Äntligen fredag del 23

    Nu är det dag för en till! Välkomna nya som gamla fredisar!

    Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd 1-22= 30.015 inlägg
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 23
  • janos

    Äntligen fredag! Önskar er alla en trevlig helg.


    Vi åker till husvagnen imorgon och stannar över natten, så att grabbarna får åka lite skidor nu när det blev så härligt väder. Kramar utdelas!

  • Fru Hilde

    Ja äntligen fredag!

    Här bakas det för fullt. Har gjort grovt rågbröd och just nu ligger det två limpor med solrosbröd i ugnen. Mums

    Vad gäller provsvaret så har vi bestämt oss för att behålla så länge inte svaret visar på livshotande skador/handikapp eller handikapp där barnet inte får någon livskvalitet. Jag har arbetat med barn med DS tidigare och är ganska införstådd med problematiken och skulle faktiskt inte klara att ta bort det för jag har redan fäst mig vid det. Maken kände precis likadant så det var skönt. Vi har också haft hand om en liten tjej med DS på helgerna för många år sedan när vi bodde i Stockholm. Det jag är rädd för är alla tilläggshandikapp som ofta följer med diagnosen. Hjärtfel, svår epilepsi, tidig alzeimer m.m. m.m.  

  • anne på grönkulla

    Ja, verkligen, vilken lättnad att vara överens i så livsviktiga frågor, som berör både värden och vardag.

    Här följer jag världen med andan i halsen - jag tror knappt det är sant vad som händer.

  • Fru Hilde
    anne på grönkulla skrev 2011-01-28 22:56:28 följande:
    Ja, verkligen, vilken lättnad att vara överens i så livsviktiga frågor, som berör både värden och vardag.

    Här följer jag världen med andan i halsen - jag tror knappt det är sant vad som händer.
    ja det är omvälvande händelser i världen för tillfället! Jag hoppas att de blir till det bättre, men som någon nämnt tidigare så är ju spåkulan otydlig. Jag hinner inte riktigt följa upp händelserna hela tiden, men försöker så gott jag kan och hinner. 
  • anne på grönkulla

    ungefär så!

    Men ikväll har vi försökt koppla av lite, med ost o te o Dr House på ny dvdboxsäsong. Ny vecka, nya krafter o nya händelser imorrn, va?

  • Fru Hilde

    Ja idag blev det gjort. Inte så farligt faktiskt. Nu är det bara att vänta på resultatet.

  • anne på grönkulla

    *håller tummarna för Hilde*


     


    Här måste grannen ha fått helt hål i huvudet, där står en stinkande soppåse utanför dörren. O luktar i hela tarpphuset inkl in till vår hall. Maken ringer på, ingen hemma. Kunde de inte tagit med den till sopnedkastet vid porten på vägen ut???

  • Fru Hilde

    hmm hade grannen bråttom och glömde bihanget som luktade illa ?  

Svar på tråden Äntligen fredag del 23