• Fårävvör

    28 maj 2011

    Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!


    Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)

  • Svar på tråden 28 maj 2011
  • RockTroll
    Diamanten90 skrev 2010-11-17 14:18:38 följande:
    Hej!:) Vi gifter oss också den 28 maj:) Har varit borta ett tag för jag trodde att jag var gravid, men fick idag veta att jag inte är det:) Lika bra så så får jag ha min drömklänning i maj:) Vi har beställt mat, kyrka, lokan och köpt in en hel del pysselgrejor till inbjudningskort och sånt:) Ska ringa och boka tid för klänningsprovning idag tänkte jag:) Mina föräldrar betalar maten och tårtan:) Väldigt tacksam för det:) Men resten står vi själva för:) Bara lite mer än 6 månader kvar nu! Härligt:D Längtar verkligen! Ja, transport är också bokad:) Vi börjar ha det mesta fixat:) Ska bara boka en fotograf till studiobilder. Undrar om man kan ta en som finns 40 km härifrån?
    Vi har bokat en fotograf som håller till 7 mil från oss just för att vi ville ha just henne :) men då kommer hon till oss och vi betalar resekostnad. Men om ni bara ska ha studifoton så är det väll bara att åka dit 4 mil går ju på en halvtimme.
  • Diamanten90

    Ja, det får nog bli så:) Hoppas att klänningen inte blir skruttig bara:p

  • RockTroll
    Diamanten90 skrev 2010-11-17 15:55:26 följande:
    Ja, det får nog bli så:) Hoppas att klänningen inte blir skruttig bara:p
    Du får vara FÖRSIKTIG! varför ska ni ha studifoton förresten? finare? personligen gillar jag det inte alls men det är ju en smaksak :P

    Jag har förresten bokat restaurang, hår och smink så nu är det bara klänning kvar men det får vänta så länge som möjligt. Vet inte hur jag ska göra med bukett däremot för jag vill bara ha en liten enkel och vet inte om jag bara ska köpa en samma dag som bröllopet eller beställa (??) ska förresten ta ett helt nytt namn för oss med det ska bli kul.

  • Diamanten90
    RockTroll skrev 2010-11-17 16:07:30 följande:
    Du får vara FÖRSIKTIG! varför ska ni ha studifoton förresten? finare? personligen gillar jag det inte alls men det är ju en smaksak :P Jag har förresten bokat restaurang, hår och smink så nu är det bara klänning kvar men det får vänta så länge som möjligt. Vet inte hur jag ska göra med bukett däremot för jag vill bara ha en liten enkel och vet inte om jag bara ska köpa en samma dag som bröllopet eller beställa (??) ska förresten ta ett helt nytt namn för oss med det ska bli kul.
    Jag tycker att det är stiligt:) Men vi ska också ta bilder utomhus, men då fotar vår vän som är amatörfotograf:)
  • RockTroll
    Diamanten90 skrev 2010-11-17 16:09:09 följande:
    Jag tycker att det är stiligt:) Men vi ska också ta bilder utomhus, men då fotar vår vän som är amatörfotograf:)
    Aha ok då förstår jag :)
  • Fårävvör

    Här funderar vi också på efternamn... Jag är öppen för att ta något annat och vill inte heta det jag heter nu. Men jag vill helst inte heta det som min m2b heter heller... Och han verkar aldrig ha tänkt tanken på att byta efternamn förrän jag tog upp det.


    Någon som vet hur lång tid innan vigseln man behöver skicka in papper för namnbyte (om en ska byta till vigseln och den andra tar namnet efter).


     


    vi har fixat min klänning, festlokal, vigsellokal, fotograf och band till festen. Och funderat en hel del på m2bns kläder, min ring och så inbjudningskort. Däremot började vi fundera på igår om vi inte ska ta och ha vigseln vid festlokalen istället för att flänga mellan olika ställen... Ska kolla upp det, så vi får se hur det blir!

  • themandys

    Äntligen! Nu kan man boka flyg till vårt bröllop =) Eftersom ungefär hälften av våra gäster flyger in från andra länder känns det skönt att kunna boka i god tid =)


    Mina svärisar bokade så fort de fick reda på det igår, och resten av den närmaste familjen håller på just nu. På nåt vis känns det ännu mer riktigt nu, och snart ska vi skicka ut inbjudningarna oxå!


     

  • RockTroll
    Fårävvör skrev 2010-11-17 17:08:07 följande:
    Här funderar vi också på efternamn... Jag är öppen för att ta något annat och vill inte heta det jag heter nu. Men jag vill helst inte heta det som min m2b heter heller... Och han verkar aldrig ha tänkt tanken på att byta efternamn förrän jag tog upp det. Någon som vet hur lång tid innan vigseln man behöver skicka in papper för namnbyte (om en ska byta till vigseln och den andra tar namnet efter).   vi har fixat min klänning, festlokal, vigsellokal, fotograf och band till festen. Och funderat en hel del på m2bns kläder, min ring och så inbjudningskort. Däremot började vi fundera på igår om vi inte ska ta och ha vigseln vid festlokalen istället för att flänga mellan olika ställen... Ska kolla upp det, så vi får se hur det blir!
    Senast ca 3 mån innan tror jag så än har ni tid att fundera på saken :) handläggningstiden är ca 9 veckor och sen tar det lite tid för kunggörelse. Jag har ett finskt efternamn som bara är svårstavat och min blivande har ett -sson namn som han tycker är tråkigt. Vi ska byta till min gammelmormors flicknamn så det är ju en del pappersarbete. Ska ringa och prata med prv någon dag för jag tänkte fråga dom när jag senast kan skicka in papprena för jag vill inte heta det namnet själv allt för länge utan vill att det ska kännas förknippat med vigseln :)
  • Diamanten90

    Jag ska och prova klänningar nästa veckas fredag:) Jeij! Det är egentligen bara fotografen som ska bokas nu poch sen är alla större saker klara:) Ska börja pyssla med inbjudningskort och placeringskort så småningom:) Och börja lite med festprogrammet:)

  • Fårävvör
    Diamanten90 skrev 2010-11-18 08:53:12 följande:
    Jag ska och prova klänningar nästa veckas fredag:) Jeij! Det är egentligen bara fotografen som ska bokas nu poch sen är alla större saker klara:) Ska börja pyssla med inbjudningskort och placeringskort så småningom:) Och börja lite med festprogrammet:)
    Åh va roligt! Funderar du på nån särskild modell eller märke?
Svar på tråden 28 maj 2011