• Fårävvör

    28 maj 2011

    Vet att vi är ett gäng som ska gifta oss 28 maj 2011 här på BT, men har inte sett någon "egen" tråd för oss än!


    Hur går det med eran planering? Själv har jag precis bokat tider för att prova brudklänning i helgen! Jublar inombords! =)

  • Svar på tråden 28 maj 2011
  • mrsJR
    Fårävvör skrev 2010-11-04 22:21:49 följande:
    Supersnygg! Jag fullkomligt älskar klänningar med spets... Haha, jag som alltid varit fröken enkel och stilren... :-P
    Jag är också fröken enkel och stilren men denna klänning är faktiskt väldigt stilren. Jag tror det gör mycket att det inte är något glitter på den. Många spetsklänningar har strass och då blir det lätt för mycket av det goda men är det endast spets blir det faktiskt väldigt elegant

     

  • Fårävvör
    mrsJR skrev 2010-11-04 22:31:28 följande:
    Jag är också fröken enkel och stilren men denna klänning är faktiskt väldigt stilren. Jag tror det gör mycket att det inte är något glitter på den. Många spetsklänningar har strass och då blir det lätt för mycket av det goda men är det endast spets blir det faktiskt väldigt elegant  
    Mmm, jag håller fullkomligt med dig!

    Suck, nu längtar jag ju ännu mer till söndag, då jag äntligen får prova fler klänningar!

  • mrsJR

    Nu när jag hittat klänningen längtar jag efter att få beställa ringen, men då den ska specialdesignas och min förlovningsring ska smältas ner för att bli en del av den så ska vi vänta med att göra den tills in i det sista. Vill ju inte gå utan förlovningsring hur länge som helst. 


    Njuter av att leta bröllopsresa så länge, är det någon här som bokat? Vi funderar på Maldiverna eller Mauritius

  • mrsJR

    Fårävvör: Jag ser att du var med i Uppsalabrudar-tråden. Vart i U-A ska ni gifta er? Vi ska gifta oss i Öregrund så jag blir också en U-A-brud

  • RockTroll
    mrsJR skrev 2010-11-04 22:13:55 följande:
    Det blev en Pronovias Florin   La upp en bild i mitt Galleri: www.brollopstorget.se/hem/mrsjr/galleri.php    
    Supervacker :) stilren och klassisk utan för mycket rysch.

     


    mrsJR skrev 2010-11-04 22:13:55 följande:
    Det blev en Pronovias Florin   La upp en bild i mitt Galleri: www.brollopstorget.se/hem/mrsjr/galleri.php    
    Supervacker :) stilren och klassisk utan för mycket rysch.

     


     


    mrsJR skrev 2010-11-04 22:43:03 följande:
    Nu när jag hittat klänningen längtar jag efter att få beställa ringen, men då den ska specialdesignas och min förlovningsring ska smältas ner för att bli en del av den så ska vi vänta med att göra den tills in i det sista. Vill ju inte gå utan förlovningsring hur länge som helst.  Njuter av att leta bröllopsresa så länge, är det någon här som bokat? Vi funderar på Maldiverna eller Mauritius
    Vi vet inte ännu om vi ska åka på bröllopsresa då vi önskat oss bidrag till resa i bröllopspresent. Vi har ingen jättebudget då jag är arbetslös och praktiskt taget nästan lever på en inkomst. Men om vi åker blir det till new york för att vi har en liten dotter som man gärna inte tar med på en sån resa och vi har alltid velat göra den. Man tänker verkligen i helt andra banor när man har småbarn har jag märkt. Solresor kan vi lika gärna ta med henne till så satsar på storstadsresa bara vi två om det blir av.
  • mrsJR
    RockTroll skrev 2010-11-04 23:17:30 följande:
    Vi vet inte ännu om vi ska åka på bröllopsresa då vi önskat oss bidrag till resa i bröllopspresent. Vi har ingen jättebudget då jag är arbetslös och praktiskt taget nästan lever på en inkomst. Men om vi åker blir det till new york för att vi har en liten dotter som man gärna inte tar med på en sån resa och vi har alltid velat göra den. Man tänker verkligen i helt andra banor när man har småbarn har jag märkt. Solresor kan vi lika gärna ta med henne till så satsar på storstadsresa bara vi två om det blir av.
    New York är fantastiskt, kan verkligen rekommendera det! Finns få städer i världen som har så mycket att erbjuda. De har allt ifrån budget på bakgatorna i China Town till lyxen på Upper East Side  

    Förstår absolut om man vill åka utan barn på sin bröllopsresa (vi har ju inga så behöver inte tänka på det), men då kanske det är extra bra att åka till en storstad där man oftast inte är borta like länge som en solsemester. Är kanske jobbigt för barnet om Mamma och Pappa är bort i flera veckor. 

  • RockTroll
    mrsJR skrev 2010-11-04 23:23:02 följande:
    New York är fantastiskt, kan verkligen rekommendera det! Finns få städer i världen som har så mycket att erbjuda. De har allt ifrån budget på bakgatorna i China Town till lyxen på Upper East Side   Förstår absolut om man vill åka utan barn på sin bröllopsresa (vi har ju inga så behöver inte tänka på det), men då kanske det är extra bra att åka till en storstad där man oftast inte är borta like länge som en solsemester. Är kanske jobbigt för barnet om Mamma och Pappa är bort i flera veckor. 
    Ja verkligen. Vi tänkte kanske bara 5 dagar i såna fall för att vi har sett att det finns såna NY resor :) Hon kommer bara att vara nyss fyllda 2 år då så man vill ju inte vara borta för länge.
  • mrsJR
    RockTroll skrev 2010-11-04 23:27:08 följande:
    Ja verkligen. Vi tänkte kanske bara 5 dagar i såna fall för att vi har sett att det finns såna NY resor :) Hon kommer bara att vara nyss fyllda 2 år då så man vill ju inte vara borta för länge.
    Förstår det. En så liten har ju inte så bra tidsuppfattning så bara en vecka är ju jättelänge.

    Jag tycker NY är så fantastisk just för att man inte måste göra så himla mycket när man är där. Det räcker så bra med att bara promenera runt och njuta av atmosfären (vilket är helt gratis


     


     

  • Fårävvör

    mrsJR: Japp, bor i Uppsala! Vigseln blir i orangeriet i Linnéträdgården och festen på eklundshof.


    Vi började faktiskt spåna på bröllopsresa igår. Efter en resa till Kina och två till USA är ingen av oss direkt sugna på en långresa till.. (Fast jag ska kanske på en konferens i Kyoto 1,5 månad efter bröllopet...) Istället började vi prata om Italien och eventuellt spanien eller portugal. Men jag är nog rätt sugen på tex Rom, Florens eller Verona! Har hört att Cinque Terre i nordvästra Italien (typ) ska vara mysigt också, kanske får bli en kombo?!

  • mrsJR
    Fårävvör skrev 2010-11-04 23:40:30 följande:
    mrsJR: Japp, bor i Uppsala! Vigseln blir i orangeriet i Linnéträdgården och festen på eklundshof. Vi började faktiskt spåna på bröllopsresa igår. Efter en resa till Kina och två till USA är ingen av oss direkt sugna på en långresa till.. (Fast jag ska kanske på en konferens i Kyoto 1,5 månad efter bröllopet...) Istället började vi prata om Italien och eventuellt spanien eller portugal. Men jag är nog rätt sugen på tex Rom, Florens eller Verona! Har hört att Cinque Terre i nordvästra Italien (typ) ska vara mysigt också, kanske får bli en kombo?!
    Åh, Orangeriet är ju helt fantastiskt vackert.  

     


    Vi har också funderat på Italien faktiskt, Amalfikusten ska ju vara så vacker har man hört men min blivande man är så väldigt inställd på någon paradisö, det har liksom alltid varit hans dröm när det gäller bröllopsresa så vi får se vad det blir. 

Svar på tråden 28 maj 2011