• Lapinette

    Tur & retur

    Vilken gång i ordningen öppnar jag en restråd??!! Här fortsätter vi komma med restips, mattips och allt annat som förgyller tillvaron.

    Kläder safari:
    All around the world:

    Been there, done that:

    En värld full av möjligheter:

    Upp och ned, hit och dit:
    ...
    Restråden som aldrig tar slut:

    Nästa anhalt:

    Go to gate

    Resa mera
    Omwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html
    Så långt borta men ändå så nära www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

  • Svar på tråden Tur & retur
  • Tinga

    Nu har jag bokat bord på PM & Vänner på fredag. Ska se vad vi hittar för ställe att inta lördagens middag på. För övrigt är planen Bruno Mathsson-muséet i Värnamo och Svenssons i Lammhult på fredagseftermiddagen och sen PM på kvällen. På lördagen tänkte vi strosa runt i Växjö, kanske fika på Bröd & Sovel som är PM's bageri och café och så Utvandrarnas Hus på eftermiddagen. På söndagen blir det en sväng i Glasriket och Kosta outlet, innan hemfärd.

  • Lapinette

    Låter supertrevligt! Kanske hamnar vi i Växjö trots allt ...

    Själva bestämde vi oss för att fira 5-årig bröllops dag på Åland, Havsvidden http://www.havsvidden.com/. Kändes skönt att vi äntligen landat i ett beslut och skulle boka igår kväll men tji fick vi .. fullt, fullt, fullt . Kan inte fatta vad alla ska göra på Åland i maj?!

    Så nu är vi tillbaka på ruta ett.

    Gällande Toscana så har vi bokat in en vinguide. Han har fått superbra recensioner på Tripadvisor och ska ta oss runt i Montepulciano, Vino Nobile och Montalcino en dag . Guidningen ska visst vara så mycket mer än bara vin dvs. mat, historia och berättelser om trakten. Ser verkligen fram emot det!

  • Tinga

    Lappis - surt att äntligen ha lyckats bestämma sig bara för att upptäcka att det är fullbokat. Hur går det med alternativen; verkar Gotland lovande?

    Vinguide som även är kunnig på andra områden låter som ett perfekt val i Toscana. Tar han er med till några olika vingårdar, eller hur ser konceptet ut? Vi har bokat ett agriturismoställe utanför Verona nu, där vi ska bo två nätter på vägen mellan Kroatien och italienska rivieran. http://www.agriturismosanmattia.it/eng/index.php Första bokningen inför sommarens semester är alltså gjord.


    Och så hittade vi en restaurang i Växjö att inta lördagens middag på. De har småländska tapas på menyn, så jag tror att jag ska testa det. http://www.elite.se/files/Teaterparken_Meny2_2011_webb.pdf

  • Lapinette

    Det lutar nog åt Gotland eftersom även Oaxen var fullbokat. Har fått veta att det finns plats för oss hos Smakrike som snaily tipsade om på andra tråden. Funderar på att lägga upp det så att vi tar en natt i Visby och sen en i Ljugarn.

    Vinguiden ska ta med oss till 2-3 vingårdar och totalt är vi ute i 8 timmar (10-18:00),

    Verona är vackert och vad mysigt det såg ut (agriturismo). Vi har inte bokat något inför semestern i sommar. Vet inte ens vilka veckor vi ska ta men måste ta tag i det. Är bara så trött på att boka hotell just nu efter att ha bokat av Japan, bokat om till Italien, Reykjavik och så bröllopsdagen .. har blivit lite väl mycket på sistone.

  • EllaBella

    Hoppar in lite för att få synpunkter.

    Vi har bestämt oss för att åka till Paris på bröllopsresa och åker dagen efter bröllopet. Med oss kommer vi också ha vår 5 månaders son. Först föreslog m2b tre nätter på plats men jag tycker det låter så kort. Det blir ju bara två dagar på plats i Paris i princip eftersom första dagen är en resdag där vi kommer fram runt 17-18.

    Men samtidigt vill vi bo på ett bra hotell, i ett bra rum och centralt. Vi har hittat ett jättefint hotell som kostar ca 6000:- per natt i en juniorsvit. Att bo en natt till kostar alltså en slant, men vad tror ni, blir det inte lite stressigt att bara vara på plats i två dagar? Vi har inte varit i Paris innan.

  • Lapinette

    Man hinner se en hel del  av Paris på en dag men det blir dock bara en slags överblick. Inga djupare dykningar in på museum eller liknande. Om ni ska åka så kort tid så försök att inte ha några krav på vad ni vill hinna se och göra utan ta det mer som en promenad på stan, insupa atmosfären.

    Vet att en annan tjej här inne har varit Paris med sin lilla dotter. Kan försöka få henne att komma in här och ge lite tips/råd för jag antar att det blir lite annorlunda att besöka en storstad med ett litet barn än om man är ensamma och har lättare för att ta sig fram.

  • Tinga

    Lappis - jag håller på att hjälpa mina föräldrar att planera en resa till Rom, och eftersom ni ska dit i dagarna tänkte jag höra vad du bokat för hotell? Det finns ju miljontals att välja på!

  • Lapinette

    Tinga - jag vet, det är ett saligt gytter men vi hamnade tillslut på Yeshotell. Ligger nära själva centralstation och hade fått bra kritik på Tripadvisor. Verkar rent, fräsch och modernt http://www.yeshotelrome.com/.

  • Tinga
    Lapinette skrev 2011-04-14 13:24:16 följande:
    Tinga - jag vet, det är ett saligt gytter men vi hamnade tillslut på Yeshotell. Ligger nära själva centralstation och hade fått bra kritik på Tripadvisor. Verkar rent, fräsch och modernt www.yeshotelrome.com/.
    Tack! Det såg trevligt ut.  Tänkte att jag skulle komma upp med några alternativ i olika prisklasser, så får de välja mellan dem.
Svar på tråden Tur & retur