• Lapinette

    Tur & retur

    Vilken gång i ordningen öppnar jag en restråd??!! Här fortsätter vi komma med restips, mattips och allt annat som förgyller tillvaron.

    Kläder safari:
    All around the world:

    Been there, done that:

    En värld full av möjligheter:

    Upp och ned, hit och dit:
    ...
    Restråden som aldrig tar slut:

    Nästa anhalt:

    Go to gate

    Resa mera
    Omwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html
    Så långt borta men ändå så nära www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

  • Svar på tråden Tur & retur
  • Lapinette

    Kängu - låter som en bra plan. New York är superfint under våren och Grekland har varmt i havet och mycket färre turister i september.

  • snaily
    _koko_ skrev 2011-01-03 12:42:07 följande:
    God fortsättning från mig med. Vi har äntligen bokat högbo brukshotell för vår weekend. En natt med gourmetpaket och en med bara boende och bokning på restaurangen. Eftersom sambon varken gillar desserostar eller efterrätter generellt särskilt mycket kändes det rätt onödigt att boka 2 4-rätters när två av rätterna är just ostbricka och dessertbuffé... Jag talade om att vi firar 10 år ihop så de skulle välja en fin svit åt oss, hoppas det inte bara var något de sa.

    Sen blir det lite längdskidåkning(!) på lördagen, har kollat upp var man kan hyra sånt, och i övrigt bara slappa och njuta av att bara vara vi två. Vi tar ledigt på fredagen och lämnar barnen hos mina föräldrar på vägen. Åh, vad jag ser fram emot detta!!
    Hurra för att det blev Högbo, Koko! Åh, jag saknar verkligen det stället!! Jag praktiskt taget bodde där all min fritid när vi bodde i Sandviken, åkte massor av längd i deras fantastiska välpreparerade spår på vintern (gick till och med en teknikkurs), övriga årstider gick jag oändliga hundpromenader, plockade svamp och bär, paddlade kanot och fikade på det mysiga caféet (ta en kopp varm choklad där efter skidåkningen!) . Akta så jag inte kommer ner och joinar er på er weekend!
  • MuffinsTönt

    Hejsan hoppsan! Här är det stressigt med all packning och xtra jobb. Snart är det dags!!! Har en aning ångest och en större dos nervositet. Men det är ngt helt annat jag tänkt fråga er. Hur är det med Wi-fi på flygplatser? Jag tänker ta med min netbook och det skulle va lite kul att sitta ner och dumsurfa lite i Istanbul. Jag har ju trots allt 5,5h väntetid. 

  • anne på grönkulla

    Istanbul har wifi, men den funkar sådär, tror inte maken lyckades koppla upp sig i lördags när vi passerade. Men i princip ska det gå och vi var drä rätt kort så jag tror inte han ansträngde sig så värst. Längst bort, vid Starbucks (andra änden från där man kommer in i avgångshallen som transitpassagerare, då kommer man till foodcourten). Men på 5,5 timmar hinner du nästan en sväng in till stan...

  • Lapinette

    Väntade mig ett proffsigt uttalande från Anne gällande Istanbuls flygplats . Normalt sett brukar flygplatser har Wi-fi men tänkte att det var bäst att låta någon uttala sig som varit just där.

    Anne - hur har semestern varit? Såg ni ljuset/solen?

  • MuffinsTönt

    Tack Anne. Jag misstänkte att de har det men tänkte fråga för säkerhetens skull. Hur  va det i Egypten? 

  • _koko_

    snaily - Du är så välkommen! Nenne kanske sluter upp på vår skidtur (i familjespåren, så lite stigning som möjligt, hahaha), så varför inte du/ni också? Lite längre för er att åka kanske...

    Det är ju inte så långt kvar, kom jag precis på!

  • _koko_

    snaily - Jag ska förresten till Funäsdalen i slutet på mars, hur långt från dig är det? Vore så roligt att träffas och få se lilla Yngla, men jag gissar att det blir svårt (åker buss upp)?

  • anne på grönkulla

    är jag så totalt förutsägbar, tom kvasianonymt på nätet?

    Jodå, vi hade det fantastiskt. Inte så mycket sol, men drägliga temperaturer, ljus och Kairo in på skinnet. Det behövs ibland!

Svar på tråden Tur & retur