• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

    Snorkis: Hoppas verkligen du får sova lite sammanhängande snart. Förstår att du blir helt slut och när känslorna åker upp och ned och man inte känner att man hänger med.. Men jag tycker också att du är imponerande med här och i nuet efter vad ni gått igenom.. 


    Tinga: Trist med bråcket men skönt att ni får akuttid om det behövs.. Och att ni får en bokad tid inom kort också. Lät galet mysigt med London resan.


    Lappis: Hoppas du fick sällskap av dina kollegor till slut. 


    Ego: Är fortfarande fast hos föräldrarna... verkar som båten skall gå i morgon bitti men det skall fortfarande blåsa sjukt mkt... och jag är livrädd att jag skall bli åksjuk och inte kunna ta hand om T.. Men alla prognoser säger att det skall lugna sig under dagen så vi åker hem på Fredag morgon.. Lite längre ledigt för T än tänkt från fsk men hon får kvalitetstid med sin mormor och morfar så det överväger det hela... 


     

  • _koko_

    Här har kräksjukan landat. Fast vi verkar ha tur, båda barnen har bara kräkts en gång var (igårkväll, lillebror i sängen utan att vi märkte det, så han har sovit i kräks inatt, hur många poäng får vi för det?), och har nu börjat äta. Håll tummarna för oss (fast jag kan ta många kräksdagar med barnen om tumhållningen för ea och pb kunde funka...)!

    Nu måste jag ta hand om mina ynkliga barn.

  • Ore

    Mycket kramar behövs här, märker jag.

    KRAM till PB, du uttrycker dig så väl... Vilket i det här fallet får mig att sitta och torka tårar - på jobbet... Jag lider med dig, och önskar att det kunde hända ett mirakel - för det verkar vara det som behövs.

    KRAM även till Snorkis. Hoppas du fått sova bättre nu i natt. Det är inte konstigt att du fortfarande sörjer. Tror jag läst någonstans att det första året då man sörjer är det absolut värsta. Det blir ju inte mirakulöst bättre efter det, men då har man hanterat t.ex. jul, födelsedagar, farsdag, morsdag m.m. en gång, och vet att man överlevt och kan göra det igen. Ävne om det fortfarande måste vara totalt vidrigt jobbigt...

    Tinga: Stackars Piff med operation... Härligt dock att de äter bra igen, och ni fick en trevlig weekend i London!

    Kängu: Grattis till att ha fått plats på det dagis som ni ville! Även om det är blandade känslor...

    Koko: Krya på er!

  • snaily

    Ett gäng KRAMAR till Snorkis, PB och EA!


    Koko
    Vidrigt med kräksjuka, hoppas verkligen du och sambon slipper!


    Smint
    Tur att det är en sån trevlig plats du är fast på i alla fall! Hoppas det går bra att resa på fredag i alla fall (kaptenen säger väl som vanligt i högtalarna att de fäller ut stabilisatorerna så det kommer bli en behaglig resa )


    Kängu
    Grattis till dagisplatsen! Och beklagar sorgen lite samtidigt...

  • snaily

    MSW
    Någon tant i sikte än?


    BS
    Apropå julmarknaden i vår by så är det promenadavstånd så även om maken skyr kylan så tar jag nog en hundpromenad dit, han måste ju ut ändå...


    Tinga
    Näe vad trist med Piffs bråck! Hoppas operation och allt går bra!


    _koko_ skrev 2010-11-24 08:48:58 följande:
     snaily - Kan det vara så att du har svårt att sova pga tankar på det som onekligen börjar närma sig?!

    Så är det kanske. Inatt har jag sovit bättre och INTE varit uppe kl 5 på morgonen, skönt!

  • Oupsie

    Kikar in lite snabbt.


    Koko, usch för kräksjuka, krya på er!


    Smint, trist att behöva sitta fast, men förhoppningsvis kan ni ha det lite trevligt under tiden .


    Snorkis, stor kram! Jobbigt att inte kunna sova. Har hört samma som Ore, att det första året är det värsta, just för att man måste gå igenom allt för första gången. Det är skönt att se dig här i tråden tycker jag .


    Tinga, trist med operation. Men skönt att de äter bra igen och att ni hade det bra i London. Shoppade ni något roligt .


    Åh, vad var det mer? Får kika in lite senare. Försov oss lite idag. Stängde av klockan när den ringde, hur jag nu lyckades med det med tanke på att mina armar var helt avdomnade när jag vaknade . Vi ska iväg på ultraljud, och se Daisy i 3D. Om det nu är en Daisy, eller om det är en Donald som har lurat oss .


    Kram till alla som vill ha, och några extra till Ea och PB!

  • snaily

    Den där eventuellt vagt misstänkta slemproppen häromdagen var förresten antagligen ingenting annat än resterna av en gammal blödning, igen.
    Inga andra symptom har jag heller, nu börjar man fundera över hur länge Ynglet tänker trivas där inne. För lite trångt känns det som allt som det börjar bli. Om en vecka är det BF om man utgår från ÄP-datum, fast inte om man räknar enl RUL.


    Har träningsvärk i ryggen idag - efter att ha bakat lussebullar igår! Konstig grej att få träningsvärk av... fast jag höll på hela jäkla eftermiddagen! Kände mig SÅ huslig. Sen tyckte jag tyvärr inte de jäkla bullarna smakade nånting alls...


    Varför ska det blåsa så mycket ute, samtidigt som det är rätt kallt?? Det är INGEN bra kombination! Men borde pallra mig ut nu innan temperaturen sjunker ännu mer vilket den nog kommer göra under dagen.

  • snaily
    Oupsie skrev 2010-11-25 09:55:01 följande:
    Vi ska iväg på ultraljud, och se Daisy i 3D. Om det nu är en Daisy, eller om det är en Donald som har lurat oss .
    Åååå vad coolt! Lycka till och ha så roligt!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!