• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

    Fru E - han blev ju 1 år redan 14 september, sen hamnade han ju i frysboxen.

  • nennesjuttioåtta

    fru E - ja men det är ju redan 10 minuter längre koktid, är det barkris jag köpt kanske??!

  • nennesjuttioåtta

    hahaha Nancy gillar inte snön, hon står och tvekar i dörren flera gånger så jag hinner stänga emellan. Sen tar hon sats och sprätter med fötterna. Men sen såg jag henne utefter staketet så det avskräcker ju inte henne från fågelbordet hos grannen tydligen...

  • nennesjuttioåtta

    jag tröttnade en gång nu på morgonen och puttade ut henne men hon var inte redo så hon hoppade baklänges in genom dörren igen, ahhaha

  • BrudSommar2006

    Fullkornsris kan man koka hur länge som helst känns det som.


    Usch, nu måste jag snart ut och hämta Iris. Antingen går vi i snöyran och jag släpar vagnen i snödrivorna. Eller så tar vi bilen och då måste jag skrapa rutorna och sedan bära Astrid från bilen in och hämta Iris vilket är minst lika jobbigt med tanke på att det alltid är saker att bära med tillbaka och så kan man få stå och hålla Astrid rätt länge innan Iris är klar.


    Har någon sett någon sajt med leksaksdragspel eller leksakstrumpeter? Har hittat dragspel i Holland men inga trumpeter. Iris har en trumpet från ÖoB men den går ju inte ens och blåsa i och knapparna ramlar av hela tiden. Borde i och för sig ha fattat bättre än att inhandla något där. Nu undrar ni varför jag letar efter sådana oväsenmakare i julklapp men Iris vill ju ha...

  • Tinga

     


    BrudSommar2006 skrev 2010-11-24 13:23:56 följande:
    Nu undrar ni varför jag letar efter sådana oväsenmakare i julklapp men Iris vill ju ha...

    Fast man måste ju inte alltid låta dem få som de vill.

  • Tinga

    Jag jobbar hemifrån idag, och på lunchen skulle jag kolla upp en grej i en kokbok. Jag gick några steg läsandes i kokboken och då lyckades jag förstås gå rakt in i den öppna microdörren och slå pannan i de där "klorna" som håller fast dörren när den är stängd. Nu har jag ett fem centimeter långt blodigt "rivmärke" i pannan.

  • Tinga

    Fast rivmärket är faktiskt en petitess idag, för nu har en doktor konstaterat att Piffs 2.5 år gamla bråck har gått upp. Maken har misstänkt tidigare att bråcket var tillbaka, men det har reponerats av sig själv väldigt snabbt då. Imorse var Piff ledsen och hade ont, så då blev det en tur till akuten. Läkaren satte upp honom till operation med förtur, så förmodligen blir det inom 1-2 veckor. Förvisso ett ganska lindrigt ingrepp, men sövning är alltid sövning och det känns som att han haft nog med elände i sitt korta liv för att behöva utstå det här också.

    Efter ett par timmar idag reponerade sig bråcket igen och Piffs smärta gick över, men kommer det tillbaka var vi välkomna tillbaka till akuten, för akut operation. Skönt att veta att det går att fixa snabbt om det skulle bli nödvändigt. Så länge han inte har ont är det ju OK att vänta på operation.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!