• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

    BS: Går ni också på en inspira förskola. Vi med, bytte från en enhet till en annan när vi nu flyttade. Har väl varit lite trassel med personalomsättning på det första stället, men nu är det suveränt. Många föräldrar överreagerar nog en hel del med bråk och så.. och starta en tråd om det känns bara lite överdrivet.. 


    Skönt att du inte behövt amma så mkt i natt. Hoppas det håller i sig. 


     


     

  • smint

    PB: kära du, önskar så att jag kunde skriva något som hjälper.. Men är inte så bra på att uttrycka mig i skrift. Men skickar över miljoner kramar till dig och familjen ... Kram

  • BrudSommar2006

    Smint, japp, vi går på en Inspira-förskola och vi har inte haft några problem på ett tag nu men vi blev väldigt arga över hur de gjorde fördelningen av de barn som fick flytta upp till stora avdelningen och de som blev tvungna att vara kvar. Fast det var ju inte fröknarnas fel och de fungerar det bra med.

  • nennesjuttioåtta

    PB – du skriver så levande, och det är så ofattbart ledsamt att din dröm aldrig slog in. Gråten i halsen.


     


     


    På lördag är det 1 år sen vi såg Pricken på den där skärmen. Jag är så oändligt tacksam att det funkade för oss. 

  • nennesjuttioåtta

    koko - hahaha är du portad från att kommentera i bloggen?!?!


    Är det någon som vet hur länge man får låna tapetböcker? Lånade ett par igår och vill inte gärna ge mig ut på vägarna idag.

  • Lapinette

    nenne - varför inte testa att koka riset först?

    Vad det snör och yr ute! Skulle gå och köpa lite mat och kände mig som barnen på Frostmofjällen.

  • nennesjuttioåtta

    AM & Lappis 
    eh, ja alltså jag kokade det igår kväll till resterna idag. Det förbannade riset ska koka 30 minuter. TRETTIO MINUTOS! Och jag tänkte att det var som vanligt ris att när vattnet är borta (och för en gångs skull så stormkokade det inte) så är riset klart. Men då brukar det inte knastra när man äter. Eller är de t det som är meningen med fullkorn? 

  • Fru E

    Nenne-det är lite mer tuggmotstånd i fullkornsriset och jag brukar låta det koka lite längre och sedan stå och svälla, då blir det lite bättre
    Tänk en liten Prick snart 1 år

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!