• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

    AM - härligt med mer jobb! Det där cupcake stället pratade vår kompis om (som är en gudinna på att baka och göra sötsaker). Vi var förbi där en sväng men då hade de bara små cupcakes kvar .. och vi vill ha STOOOORA.

    EA - vad skönt att allt verkar bra.

    Kängu - och tumhållning för jobbintervju.

  • BrudSommar2006

    Men AM, den där cupcake-sidan var ju helt livsfarlig! Vad bra med mer uppdrag!

  • Ore

    Tumhållning för jobbintervju noterad...

    Ååååhhh, vad sugen jag blev på Cupcakes!

    Fru E: När ska du iväg? (Det är förresten inte grön plupp på dig längre, så du kanske är borta). Hur har det gått med jobb-grejen förresten? Den som du tänkte att du kanske fick backa på?

  • Ore

    AM: Härligt med skrivuppdrag. Och tänk vad tråden är bra till mycket...!

  • BrudSommar2006

    I slutet av året kommer våra grannar hem från Japan, vi har aldrig träffat dem, huset har varit uthyrt till olika familjer sedan vi flyttade hit. Nu har vi upptäckt att de har en blogg och då har vi sett att åtminstone ett av deras barn är adopterad, ser ut att vara från Korea.
    Jag trodde först att det var några japanska bekantas barn som var med på bilderna hela tiden men nu har jag förstått att det är deras tjej, väldigt söt är hon.

  • Lapinette

    BS - kan du inboxa mig bloggen? Gillar skarpt kombinationen bo i Japan och adoptera från Korea.

  • Telis

    Här finns också lite härliga bilder på muffins: callmecupcake.se/


    BS, aha, då vet jag vem du bor granne med. Jag är fd kollega till en i den familjen.

  • Lapinette

    Någon som hört något från mugglan?! Har varit på väg att smsa henne flera gånger. Var det idag hon skulle iväg och kolla?

  • Lapinette

    Förresten Telis, vi var ute och tittade på hus igår (mest för att vi inte hade något annat för oss). Det ena var väldigt sött och fint (det huset vi sett som vi mest tyckt om) men väldigt, väldigt litet. Båda låg i Bromma.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!