• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

    Hoppar in lite snabbt innan jag måste åka, drömde bisarrt inatt att vi fått missfall och efter att ha studerat hur det såg ut så hade det forman av en julgranskula har även drömt att jag och maken skilt oss och på något sätt var min bror inblandad och mest ledsen *kliar mig i huvudet*
    Trodde inte det skulle fresta på så här mycket inför VUL men är GRYMT nervös och gråtfärdig för att det ska vara tomt där inne (mycket pga avsaknad av symtom och ja jag vet att det bara är skönt men känns inte så just nu), blev inte bättre av att få lite blodblandat idag *ser hur vettet försvinner*
    MEN om allt ser bra ut har jag lovat maken att vara glad över att jag mår bra

  • kängu

    Jösses vad mycket snö vi har fått idag, superhärligt! När Ru vaknar så ska vi ut och åka pulka, jippie!!


    Jag ska förresten på en jobbintervju på torsdag så då tar jag gärna emot tumhållning om det finns några lediga! Dock har jag fortfarande svårartad ångest över att behöva lämna Ru på dagis så vete sjutton om jag inte ska vara hemma ett halvår till?! Vi får se vad som händer.


    Jag håller tummarna för EA idag (för visst var det VUL idag?), var även Mugglans NUPP-besked idag eller var det senare i veckan?

  • kängu

    Åh nu tittade du ju in!! Jag håller tummarna hårt för dig ska du veta, tror säkert att det kommer bra!

  • Fru E

    Kängu- tack har haft de mest bisarra drömmar den senaste veckan men det hör kanske till

  • kängu

    Jag drömde massor med bisarrt när jag var gravid, särskilt i början när man var så himla orolig så det hör nog till ja!

  • Fru E

    Koko-den där spritsgrejen har jag sett innan med, ganska smart när man slipper mycket kladd! Använder vanlig sprits idag med olika munstycken men den där var behöndigare till tex smält choklad

  • BrudSommar2006

    Oj, mer tumhållning, man får börja hålla andra saker än tummar här också för att klara av detta! Vilken spännande vecka det här verkar vara.


    Har varit iväg en sväng och handlat lite julklappar, det går hyfsat bra på den fronten just nu, fast jag kommer inte på några bra saker för barnen att ge alla i julklapp, det är väl det jag har kvar just nu.


    Koko, de där spritsarna låg bredvid kassan på Cervera nyss så jag var ju så klart tvungen att ta en!


    Nu dagishämtning.

  • fru AM

    JAg vill också ha en sån där spritsgrej. Inte för att jag har något att spritsa men bara för att den verkade så praktisk ...


     


    Sitter just nu och mumsar i mig de fyra (4) överblivna minimuffinsarna från Livias kalas


    http://www.cupcakesthlm.se/

  • fru AM

    Tjoho! Nu fick jag ett skrivuppdrag till för den där tidningen som jag skrev för förra månaden! Allt tack vare Cicci! Puss på Cicci!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!