• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

    Omsan - pissigt nog har inte råd&rön testat just den modellen som vi fastnat för...(japp jag är trogen prenumerant!)


    Telis - bra att höra att ni är nöjda med den... Och Trollet har inget val här i livet.. bilåkning blir det.. hm... det bästa är när man prickar hans sovtider....

  • FruCicci

    Vickan, vi har 2 stycken britax highway... tror jag, iaf britax, de är helt okej och passar i vår bil, en jeep.

    Telis, välkommen hem igen då! Televinken är nog i form snart Och ni med

    Hej BS, det skall börjas i tid, idag täckte de av den årliga julskyltningen på NK och hade Tomten där..... hoppas tjejerna hade kul sen då efter dans etc.

    Victor har varit på ett fantastiskt kalas idag Mamma fick vara med, jätte trevligt, jag är så barnslig så jag hade lika kul som barnen, om inte roligare

    Nu söndags pizza från ciao ciao, baksmällan sitter i sen i fredags och jag ser fram emot en salt ostig pizza

  • FruCicci

    Snaily, bra jobbat med bebislakanen IMPAD även om det kanske inte var super svårt.

  • kängu

    Vickan, jag har ingen koll på bilstolar tyvärr och vet faktiskt inte ens vad vår heter *skäms* Var maken som roddade det minns jag.


    Oms, låter härligt med barnfri hemmamys!


    Izzie, skit också med tanten!


    PB, jag tänker på dig!

  • kängu

    Alltså Ru är verkligen hopplös att lägga just nu, tar minst en timme oavsett hur trött han är... suck. Nåväl, det är väl en fas


    Jag har skaffat mig halvny frisyr och ny hårfärg idag, men nu måste jag visst färga ögonbrynen också. Fick en tid imorgon bitti så snart är jag helt ny


    Tinga, du frågade ju om bild på fondvägg- ska försöka fixa det så fort jag får tummen ur röva

  • Telis

    Nu finns det en ny bild på Trollet i galleriet.


    Vad fin han är, Vickan!

  • FruCicci

    Oj nu ser jag efter lite snabb läsning bakåt att PB inte lyckades
    Fy så tråkigt! kramar

  • BrudSommar2006

    Hej Cicci, vad trevligt att få träffa tomten, inte tror jag att jag hade åkt in till stan i alla fall idag med barnen men jag har letat efter ställe där de har tomte som Iris kan få träffa.

  • MSW

    Hej cicci! Det var länge sedan! Allt väl?


    PB: *kram kram kram*


    Izzie: Jäkla skit med blodet! Särskilt med två dagars fördröjning.. Då hinner man juh få upp hoppet...


    Här är inget blod ännu iaf, men räknar juh inte bim förrän onsdag..


    Här har varit hektisk helg, men 30+30års fest igår (jag körde förvisso, men det blev juh ganska sent iaf) och idag blev det en spontantur till GeKås! (Fick ett sms, ska du med till Gekås, åker om en timme, typ)..


    Nu är jag lagom seg, men i princip färdig med julklapparna, kanske tre kvar att handla, varav det bara en vi inte vet vad vi ska köpa..


    Kramar till alla!

  • porchez

    Hej på er. Tittar in för att lämna en stor kram till PB. Jag är så otroligt ledsen för er skull finner inga ord, läser dina ord med tårar som rinner ner för mina kinder, så hemskt och orättvist livet kan vara...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!