• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

    EA, det blir definitivt ingen Berner nånsin i det här huset! Finns fler raser som inte kan komma ifråga! Det var lite väl sent av maken att komma inramlandes om han tänkt sig upp och jobba på huset idag. Vet inte hur nöjd jag skulle varit med det! Överlag skulle jag nog trott att han blivit mördad allra minst om han inte var hemma förrän då...

  • Lapinette

    Kikar in och ser att det tyvärr som jag befarade. KRAM till pb med familj.

  • viktualia

    Fru E - måste fascineras över varför just pokerkvällar måste ta hela nätter... min kära make hade ju dylikt evenemang här hemma nyligen och de sista lämnade huset vid 3 varav den ena hade en timmas promenad framför sig.... hmmmmmm


    PB - mer kramar!!!!!!!

  • smint

    Stor kram PB, vet inte vad jag skall säga  Så jäkla sorgligt.. 


    Fru E: har maken kommit igång med dagens jobb?  ja pokerkvällar kan tendera att bli långa och sena.. fattar inte varför jag heller

  • passionsblomman

    Läser vad ni skriver och känner ert stöd och det tröstar att inte inte vara så ensam som det känns.

    För övrigt så försöker jag finnas till mitt i och trots allt. Även för min son, med Harry Potter, Idol, handbollsmatcher (både ikväll och hela dagen i Karlskrona imorgon).

    Och i små stunder låtsas för mig själv att allt är som det ska, att dörrarna inte har stängts för alltid och att hoppet inte är slut. Kanske till och med titta på längdskidor.

    Och i andra stunder går det inte ens att andas.

    Jag har väldigt lite behov av att prata just nu. men att ni finns och att ni bryr er, kommer jag nog aldrig att kunna uttrycka värdet av.

    Tack för alla fina sms, inboxmeddelanden och kommenatarer.

  • Fru E

    Smint-nej tyvärr inte . Jag tjatade upp honom vid tio, körde in till Jula för att köpa saker till vasken och bad hoinom smsa mig artikelnummerna, väl där kom inget sms, försökte ringa flera gånger, så till sist chansade jag och köpte sakerna. När jag kom hem sov maken, nytt tjat, frukost och sedan la han sig in, behöver jag säga att vi INTE är så överens just nu!?!
    Räknade ut med lillfingret att det skulle bli så här vilket min käre make aldrig kan lära sig verkar det som. Resultatet är att nedervåningen inte blir klar i tid och jag blir ännu mer stressad eftersom det är inga av de sakerna som ska göras som jag kan göra själv. MEN jag har lovat mig själv att ta det lugnt och göra det jag kan så får maken stå sitt kast och förklara för alla varför vi inte är klara.


    Jag unnar honom mer än gärna att vara ute med nya vänner och ha roligt MEN han visste vad som gällde i helgen........jaja nu fikar jag och ser Greys Anatomy ska måla min gungstol sedan tänkte jag så är den klar.


    Som grädde på moset har jag fått en ny känga i media vilket får mig att vackla i mitt ursprungliga beslut, får prata av mig med kollegorna på måndag och se vad de tycker.


    Blommis-

  • viktualia

    Fru E - jobbigt det lät!! *kramar om länge*


    PB - fortsätter skicka kramar!!!! i mängder!!!


    Ego - Trollet behöver en större bilstol. Vad har ni andra för varianter? Kriterier: sidoplatsbak och halvtrångt baksäte....

  • viktualia

    Mailade förresten en bild till galleriet på Trollet iförd Hectors gamla jacka!! Himla bra med recycling i tråden!!

  • Fru E

    Vickan-mest jobbigt för maken skulle jag tro jag och glassbåten roar oss själva

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!