• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

    Ja PB, du vet att vi tänker på dig och kommer så fortsätta.

  • Piggelin1

    Fick precis mess fr PB o tänkte skriva här, men ser nu att Snaily redan hunnit rapportera FAN VAD LIVET ÄR ORÄTTVIST!!!!

  • nennesjuttioåtta

    Hej tantjävel. Jag har en sång till dig. Lämna PB ifred nu, och gräv ned dig någonstans.


    Din satan

    satan

    du din satans, helvetes jävla 
    skit!

    (Din jävla skit)

    Bonnlurk, läbbiga skurk, ynkliga parasit.
    Pottsork, snuskiga stork, din ruttna rot är full av kork.
    Avskum, spattig och krum, du är så jävla dum.
    Ditt usla gam, din slemmige torsk, förnicklade pappskalle, skum.

    Förbanne mig!

    Lägg ägg, slibbiga drägg, skitstövel och bandit.
    Slashas, ditt vidriga as, piss och pest och senapsgas.
    Sopprot, helidiot, fan vad det bär emot.
    Din sabla bock, ditt feta arsel, våga dig aldrig mer hit!
    Attans skitstropp! Hör du din sa-ha-hatans.

    Helvete
    Helvete
    Helvete
    Helvetes
    Helvetes
    Helvetes jävla skiiiiiiit! 

  • viktualia

    nenne - för ovanlighetens skull fnissade jag inte ett dugg åt den gamla hederliga svordomsvisan....


    PB - instämmer i kören: Tänker på dig och önskar att jag kunde ge dig stora kramar IRL!!!!!!!!!!!!

  • nennesjuttioåtta

    Vickan, nä det var inte meningen heller (jag gjorde inte heller det) men jag ville verkligen skrika ut alla fula ord jag kunde utan att bli för grov och den har ju de flesta. Men det känns ändå futtigt. Jag stod i duschen i morse och det kändes som då jag själv fick mens på vår andra IVF. Så jävla bottenlöst och sorgligt.

  • nennesjuttioåtta

    och den ska läsas med inlevelse, ingen jävla stämsång. HelvetesjävlaSKIT!

  • Fru E

    Snaily-jag har ju känt lite av och till sedan plusset men idag och igår lite mindre, säkert normalt men ja..........
    Kände du av något alls innan VUL


    Skjutsade nyss maken till pokerkväll och ligger nu i soffan och beundrar vår bänkskiva, hemskt bra det blev . Imorgon kopplar vi in vask, diskmaskin mm och ansluter all el så då kan vi flytta köket ur tvättstugan. Kanske tom hinner tapetsera hallen och köket på söndag om maken inte är bakis från ikväll

  • Fru E

    PB-förstår inte varför allting ska vara så orättvist STOR KRAM och choklad i stora lass!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!