• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

    AM, jag är imponerad över er påhittighet, kul att det blev bra och att hon blev nöjd till sist. Ses om en stund!

  • _koko_

    Hipp hipp hurra!! Alla som känner sig träffade kan ta åt sig.

    Men vad värdelöst att få liggdelen stulen!! Är det för sent att få ut något på försäkringen då också eftersom det gått så lång tid?

    Jag har ett gammalt lundby som jag tänkte måla och tapetsera om till barnen. Sen kanske det kommer bli ett jättegarage i stället för hus, men det får jag väl leva med.

    Hej porchez!

    *kollar kalendern* Jag hade ÄP 1/5 och TD 21/5! Testade lördag 19/5 eftersom jag ville ha helgen på mig att smälta ett ev minus, men det behövde jag ju inte. Hoppas, hoppas, hoppas, PB!!!

    vickan - Ingen av oss gillar mattor särskilt mycket, vi föredrar trägolv.

    Nu jobba...

  • muggles

    PB: jobbigt med väntandet och molvärken! Kraaam! Jag tror att risken att man testar "för tidigt" är mkt liten men att klinikerna vill förhindra att man först får plus och sedan tidigt MF.


    Piggelin: vad oerhört tråkigt att upptäcka att liggdelen blivit stulen! Vilken grej att sno för övrigt! Ok då att Bugaboo är dyra grejer men ändå...


    Grattis till Amanda och Livia!


    Porchez: hur går det med psykologen, kommer du framåt?

  • muggles

    Jag ska försöka mig på en försiktig träning idag. När illamåendet försvann så kom foglossningen, bara på en vecka har den blivit värre. Och då har jag ändå undvikit att träna för att se om jag kunde hålla det i schack. Men det verkar bli värre trots ingen träning och jag vill så gärna röra lite försiktigt på mig, för att jag mår bra då. Så jag ska försöka mig på lite motionscykling (inte spinningpass utan eget tempo) och lite gym idag på lunchen.


    Nenne: ja tänk att det är två små krabater därinne, rätt fräckt när man tänker på det

  • fru AM

    Koko: jag hade helst av allt velat ge Livia mitt gamla Lundby Herrgård men jag kan inte hitta det! Antingen har maken eller min bror slängt det ur källarförrådet eller s har vi likt Piggelin haft barnprylsfokuserade källartjyvar ...  


    Ett Lundby som garage är inte fy skam!


     


    Muggles: när är det nuppultraljud?

  • muggles

    AM: på måndag - samma dag som EA har sitt VUL. Spännande dag!

  • muggles

    Jag har ett riktigt - i mitt tycke - coolt dockskåp gjort av mina morbröder och mostrar. Det ser ut som en liten röd stuga med vita knutar och ett grönt tak med skorsten som går att lyfta av (taket alltså). Det var tapetserat och med heltäckande mattor och belysning tom. Genom åren har det blivit i stort behov av renovering så jag har redan skaffat tapet för att tapetsera om. Ska bara få tummen ur också...


    AM: Lundby-skåp finns ju att köpa fortfarande, bla på Ullared. I Ullared är förresten alla dockskåp och -möbler ung halva priset mot en vanlig affär.

  • fru AM
    muggles skrev 2010-11-16 09:29:44 följande:
    Jag har ett riktigt - i mitt tycke - coolt dockskåp gjort av mina morbröder och mostrar. Det ser ut som en liten röd stuga med vita knutar och ett grönt tak med skorsten som går att lyfta av (taket alltså). Det var tapetserat och med heltäckande mattor och belysning tom. Genom åren har det blivit i stort behov av renovering så jag har redan skaffat tapet för att tapetsera om. Ska bara få tummen ur också... AM: Lundby-skåp finns ju att köpa fortfarande, bla på Ullared. I Ullared är förresten alla dockskåp och -möbler ung halva priset mot en vanlig affär.
    Jo jag vet att det går att köpa - men dels har jag bara sett den andra modellen (Småland?) och dels så var det ju MITT dockskåp jag ville ge henne ...

    Det här dockskåpet som vi nu köpte verkar robust och bra och står förhoppningsvis emot även Hektors försök till lek - så även trämöblerna som hör till ... Hoppas även på ett hyfsat andrahandsvärde eller för all del att det håller till nästa generation ...

  • muggles

    AM: ja jag fattar. Jag är jätteglad att jag fick en dotter att ge mitt dockskåp till, jag har lekt jättemycket med det. El iofs, en kille hade också kunnat få det, vem vet, han kanske också hade lekt med det bara han fått chansen? Nyligen hittade jag en låda lego som jag också sparat (jag lekte otroligt mkt med lego). Och sedan har jag ett gäng lådor i garaget med Wahlströms röda och gröna ryggar

  • fru AM

    Muggles: ditt dockskåp låter ju jättefint! Med belysning! Vilken fin present av morbröder och mostrar. Har Moa fått ta över det än eller väntar du lite?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!