• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily
    fru AM skrev 2010-11-15 14:05:25 följande:
    Jag är förmodligen en dålig människa som inte vill ha husdjur. Men jag förstår ju er när ni förklarar varför NI vill. På ett sätt är det ju samma som med barn som några av er påpekar - men där har vi reproduktionsdriften och familjebildandet som den starkast bidragande orsaken. TUR att jag är allergisk. Om Livia fick bestämma skulle vi ha 27 katter och 4 hundar, minst.
    I så fall är jag också en dålig människa för jag ville länge inte ha barn alls (bara hund). Har fortfarande fler argument för varför jag ska ha hund än varför jag ska ha barn... där var det reproduktionsdriften (eller den biologiska klockan om man så vill) som fick bestämma, helt klart.
  • snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2010-11-15 14:26:54 följande:
    jag gillar bara hundar som är söta och snälla *läs: Korven* och inte Ådi-korkade.
  • muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2010-11-15 14:12:25 följande:
    hellå! PB - Jag räknade RD 0 som dagen för ET/FET. Men då räknade jag ändå att ÄP skulle vara 14 dagar innan jag testade. Första IVF testade jag positivt på TD (fredag) men pratade med kliniken på måndagen innan (RD 9) och de trodde jag var gravid eftersom jag inte börjat blöda ännu (14 dagar efter ÄP). Och sen började jag ju blöda men var gravid som de trodde. Andra IVF började jag blöda RD 8. Vid FET testade jag positivt RD 10 (TD RD 13). Men då har ju jag långtidsodlat.
    Jag har sagt det förr men normalt kan man testa plus 7 dgr efter befruktning för då ska hcg vara runt 100, plus får man from hcg=20-25.

    Men tror kanske att PB inte vill testa för tidigt ändå.

  • Oupsie

    Blir lätt förvirrad av beräkning av TD och känner inte att jag har så mycket input i ämnet. Fortsätter att hålla tummarna PB!


    Nu får jag ta och slita mig härifrån igen och försöka göra lite nytta istället. Ses senare .

  • snaily

    Nenne har fattat hur man gör hundmatten glad - när Korven var liten oemotståndlig valp träffade vi en bekant som utbrast: "ja, det är ju inte den vackraste hundrasen direkt!!" Gissa om hon fick onda ögat av mig?


    Matlista lät ambitiöst, själv borde jag ta mig iväg till affären. Det är så underbart fint sparkföre men sparken är upphängd högt upp i garaget och jag kan nog inte få ner den utan makens hjälp, typiskt. Jag skulle kunna prova men det kanske är dumt att ramla från stegen med magen före... Får nog gå till affären helt enkelt.

  • muggles

    Ang KUB så hade vi bestämt innan att vi skulle gå mkt på känslan efter NUPP:et, och inte så mkt på siffror. Dvs om vi fick 1/300 men känslan var att allt såg bra ut på NUPP (näsben mm) så skulle vi vara nöjda. Och tvärtom. Men nu blev jag osäker igen.

  • Lapinette

    snaily - låter supermysgt med spark. Vi hade en på landet men den har nog rostat ihop vid det här laget.

  • Parnassia

    Åh sparkföre! Vad underbart! Se till att den blir nedburen ikväll när maken kommer hem Snaily.


    Jag har varit och handlat kesella och saffran nu, så nu ska vi baka. Måtte det bli gott bara för saffranet kostade 44kr!!

  • nennesjuttioåtta

    snaily - åååh sparkföre! 


    Lappis - rostig spark är bara bra om man inte hittar så bra för då är det bara att följa spåren tillbaka....


    mugglan - jo precis. Jag vågade aldrig testa för tidigt, men de sätter ju TD med marginal så räknar man 14 dgr från ÄP är man ju safe


     

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!