• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta
    Telis skrev 2010-11-15 10:54:46 följande:
    My god, vad jag har ont i ryggen. Det finns bara en sak som håller Televinken nöjd och det är att gå och gå och gå. Vi går från ett rum till ett annat hela, hela tiden. Han är en mästare på att lämna huset i ruiner efter sig, han sätter på PS3:an, tar ut skivan och försöker peta in den i digitalboxen, sen ska han in i badrummet och dra ut allt toalettpapper från rullen, sen vidare till köket och tömma ut nedersta lådan med köksattiraljer på golvet. Efter köket måste vi ut i hallen och "sortera" skor och sen in i vardagsrummet och äta på fjärrkontroller igen. Jag fattar inte hur han hinner röja runt så mycket eftersom han tröttnar på varje grej efter 20 sekunder och vill vidare till nästa ställe. Puh.
    Aaaaaw, Televinken!!!!! Fast stackars din rygg, låter som du måste träna upp den, förslagsvis genom att böja på benen. Varannat och med lös häl. *svisch, scisch*

    AM - med erfarenhet av ozeloter och tigrar och säkert noshärningar också i salongerna så förstår jag att du är tveksam inför husdjur. Nancy är vårt lyckopiller, och precis som Telis säger, alltid någon som är glad när man kommer hem (fast där är nog hundar mer lättflörtade) och bara älskar att krypa upp i ditt knä och värma dig. Men idag blev hon nog ledsen på mig för jag skulle sparka en ballong till henne men hon råkade komma mellan ballongen och min fot. *skäms*


    BS - hundhår mellan tänderna efter frullen, PWAHAHAH du är för skön!

  • Oupsie

    Muggles, svårt att veta med siffrorna. Vi hade som sagt en plan, men ändrade på den efter ultraljudet. Jag hoppas att ni kommer fram till något bra innan ni går dit, och känns det inte bra efteråt så går det ju att ändra sig . Men jag förstår att du tycker att det är svårt.

  • snaily
    Oupsie skrev 2010-11-15 14:08:14 följande:
    Jag köpte den här:www.adlibris.com/se/prod uct.aspx?isbn=9151849593 och jag tyckte att den var bra om man vill börja träna lite på tävlingsmomenten själv. Men vissa moment vill man ju gärna ha lite hjälp med.
    Fin hund på bokens framsida eller hur?
    Jo, med hjälp av en bok kan man nog komma en bit på vägen men jag är lite lat av naturen så skulle behöva en kurs också för att riktigt komma till skott med träningen.
  • snaily

    Muggles
    Håller med, man blir helt gråhårig av att försöka tänka logiskt kring de där KUB-siffrorna. Skulle jag nånsin bli gravid igen så skippar vi nog KUB-test helt och hållet. Och jag är ju inte rätt person att ge råd, som tog det vansinniga (?) beslutet att INTE gå vidare med FVP efter att ha fått 1:70 och 1:76 som resultat...

  • nennesjuttioåtta

    Lappis - jag fuskade nu genom att kolla min kalender, annars hade jag inte heller haft någon aning. Det där är ju något man gör och sen inte sorterar in i huvudet bland "bra att ha"-filerna direkt

  • Oupsie
    snaily skrev 2010-11-15 14:21:34 följande:
    Fin hund på bokens framsida eller hur? Jo, med hjälp av en bok kan man nog komma en bit på vägen men jag är lite lat av naturen så skulle behöva en kurs också för att riktigt komma till skott med träningen.
    Japp, den som valde den bilden har god smak .

     


    Jag vet, det  är jättesvårt att komma till skott själv. Man behöver ofta en kurs för att kunna motivera träningen. I alla fall till en början. Sen kan man anmäla sig till en tävling. Då höjs motivationen. "Sista-minuten-inspiration" eller vad var det det kallades?

  • nennesjuttioåtta

    jag gillar bara hundar som är söta och snälla *läs: Korven* och inte Ådi-korkade.

  • Lapinette

    nenne - tror jag har förträngt allt med IVF och utomkveds, sprutor och hormoner så långt det går. Satt och letade efter kort förra helgen och hamnade då på datum när jag hade utomkveds och jag kan riktigt se hur jäkla dåligt jag mådde på korten. Kändes faktiskt jobbigt att se och minnas det.

  • nennesjuttioåtta

    fan, jag måste ju göra matlista fuck vad tråkigt det är, men skönt när det är gjort

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!