• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

    Godmorgon! Sitter på bussen på väg till skolan, hade helst såsat runt hemma i lugn och ro! Men men!


  • MSW

    Izzie: jag tror att det var så att det var fler som inte kunde den 5:e än den 4:e.. Men vi får väl dra ihop fler träffar under våren eller så..?


  • MSW

    Förresten, så många som bimar/tdar nästa vecka vore det väl på sin plats att damma av bim-listan? Izzie: 19-21/11, pb: 21/11, MSW 24/11.. Har jag missat någon?


  • fru AM

    BS: En liten fikastund imorgon kan funka! Har lite jobb som jag kan klara av antingen på eftermiddagen eller förmiddagen. Hämtar barnen kl 16. När vill du komma? 

  • BrudSommar2006

    AM, jag kan åka hemifrån närsomhelst från och med nu! Så antingen nu på förmiddagen eller efter lunch, välj själv!

  • BrudSommar2006

    Klockan är nu 9.30. Antal sopningar av köksgolvet hittills avklarade - 3. Antal hundhår borttorkade från Astrids rumpa vid blöjbyte - ca 7. Ungefär lika många bortsilade mellan tänderna vid intag av frukost. Bläähh.

  • BrudSommar2006

    AM, jag menar inte idag, jag menar imorgon alltså, det var tiden jag pratade om!

  • BrudSommar2006

    Jag håller också tummarna för plusen som bara måste komma nu!


    Iris farmor och farfar har tagit med sig Iris ut på stan idag, eller, de har väl ännu inte kommit längre än till tågstationen men i alla fall. Så kvar här är jag, Astrid och läbbe-vovven med alla håren. Jag kan iofs hålla med om att mysigare vovve får man leta efter, fantastiskt bra barnhund, så himla snäll, till och med Elsa tycker om honom och då vill det inte säga lite, men jäääklar vad han hårar, trots att de borstar och borstar. Bläääääähhhh.

  • fru AM

    BS: då tycker jag vi tar på förmiddagen imorgon! Ska vi säga vid tiotiden då? Jag inboxar dig adress och portkod! Och mitt telenummer om du inte har. Är det något du är allergisk mot m tanke på fikabröd?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!