• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

    Klockarbol: *skickar massor med stöd, kramar, händer att hålla i och axel att luta mot!


  • muggles
    MSW skrev 2010-11-11 17:51:08 följande:
    Pb: vad tror du om 4 dec? Tror du att du kommer med?
    Blev det bestämt att det blir Värnamo 4/12? Vilken tid? Är det utan konkarong (dvs man och barn)? Kängu, är du mitt resesällskap? (Kunde vara trevligt att ha sällskap på vägen.)
  • MSW

    Hade jag varit i bim tider ist för äl tider hade jag nog varit säker på att jag var gravid! Är så in i bänken trött, mår illa om jag äter för mycket och igår mådde jag illa när jag kände lukt av mjukpepparkaka.. Dessutom känns magen som en ballong.. Men eftersom jag har haft tant så är det antingen stress eller ren och skär inbillning! Varför blir allt så konstigt bara för att man börjar försöka bli gravid?


  • muggles
    Piggelin1 skrev 2010-11-11 19:30:01 följande:
    Kängu - annars kan du få låna den av mig - finns i vår pockethylla!
    Den där Hanne Kjöller-boken, vad handlar den om? Bara för att det är länge sedan jag läste en bok om barn behöver ju inte betyda att jag aldrig mer ska läsa en. El ja, jag är ju iofs fullärd nu men... (höhö)
  • MSW

    Mugglan: ja vi bestämde 4/12, tid sa vi nog ingen, men buffén var från 12 eller så tror jag, så då siktar vi väl på det? Jag har inte tänkt ha med mig man och barn( blir nog lugnast så) och jag tror att kängu gärna var ditt sällskap (har för mig hon skrivit det)..


  • muggles

    Har fått mess från Piggelin i natt vid 3-4-tiden att vattnet gått och att de åkt in pga GBS. Hon hade inga värre värkar så hon var beredd på att bli hemskickad. Håller tummarna att allt går super och barnet bara gliiiiiiiiiiiiider ut!


    Jag klarar just nu inte att läsa Heloises inlägg och jag är tacksam om ni som vet inte nämner vad som hänt här. När jag känner att jag orkar ta in det kan jag läsa det själv.


    Klockarbol: stora varma kramar till dig i din situation som måste rodda man, hundar och barn och inte hinner ta hand om dig själv.

  • MSW

    Heja, heja piggelin! (och bebben och herr piggelin)!! Så spännande! Hoppas allt går så bra det bara kan!


Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!