• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

    Telis: aha .Net-nördar minsann. Kul att du fick bra villkor! Övertidsersättning kan ju vara värt en hel del...

  • kängu

    Åh vilka bra tips ni kommer med! Båda efterrätterna lät jättegoda, men tror att svärmor är allergisk även mot plommon så det blir nog tarte tatin. Sparar plommonpajsreceptet till en annan gång för det lät väldigt gott!

  • kängu

    Håller på och surfar kalaskläder till Ru (jag fyller år i dagarna så vi ska ha kalas även för mig i helgen). Tror det får bli en farfarströja från PoP, jag tycker verkligen farfarströjor är så ljuvligt sött på små killar. Åh, om jag bara kunde få honom att ha på sig gubbkeps också!


    På avdelningen "alldeles för tidig trotsperiod" så är Ru i full gång. Han bet mig igår, för första och förhoppningsvis sista gången. Det ska börjas i tid med trotsandet


    Piggis förresten, tack för tipset om "Tagga ner- lagom bra föräldrar är bäst" (vet inte om du själv hunnit läsa den?). Jag tyckte den var superbra!! Den är ett tips till er andra i tråden också (om man nu känner sig träffad av titeln )

  • muggles

    Kängu: det var väldigt gott! Och "höstigt".


    AM: du frågade för ett tag sedan efter cravings, har glömt att svara. Har inte haft några cravings denna gången heller men har föredragit salta saker (pga illamåendet gissar jag). Har avsmak för söta saker och alkohol (väldigt praktiskt!), ibland tom kaffe. Föredrar mat, salta pinnar, saltlakrits. Teori?

  • muggles

    Gah, kan ngn ge mig jobbmotivationen tillbaka?! Fast jag har faktiskt fått gjort en del idag ändå - kan man inte tro med tanke på inläggsfrekvensen...

  • fru AM

    Muggles: tyvärr så inrymmer inte min cravingsteori just smaken för salt ... Än!


    Telis: förstår att du är nöjd med jobbvillkoren! En ledig december tillsammans är inte fy skam heller! Härligt för hela lilla familjen!

  • muggles

    Kängu: ja enl hennes teori borde det väl kanske vara det. Men jag tror att det är tjejer, därav namnen Salt är helt enkelt enklast att få ner när man mår lite tjyvtjockt.

  • kängu

    Mugglan, jag baserar det på att det låter ungefär som mina cravings. Fast sen från typ v.17-18 var jag galen i frukt, och framförallt gröna äpplen. Åt många många varje dag. Det höll faktiskt i sig hela graviditeten!

  • fru AM

    Kängu: frukt och grönsaker är typiska killcravings enligt min lista

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!