• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

    Jag är här i alla fall! Vad jag förstått är det en mindre riskfylld graviditet med tvåäggstvillingar eftersom de har egna moderkakor, men jag vet inte mer än så.

    Sen är det ju så att risk innebär risk och inte per se att det inte går vägen.

    Men det är svåra saker att förhålla sig till.  

  • start september

    Tittar också efter livstecken från Klockarbol, undrar så hur du har det och hoppas att PB i allafall hört av dig via inboxen. Mer styrka skickas åt ditt håll!

  • fru AM

    Hallå i tråden!


    Jag lider med Klockarbol ... Och undrar så hur hon/de tar sig vidare?

  • snaily

    Klockarbol
    Vilken överjävligt vidrig situation du hamnat i, det är så sorgligt! Kan inte annat än instämma med allt som folk skrev igår i tråden, och skickar sisådär en miljard kramar din väg!!


    MSW
    Ha så skoj i Stockholm!


    Piggelin
    Tänk om det kunde bli en liten Mårten idag! *hoppas* (fast den FÅR ju heta något annat också )


    Här snöade det hela dagen igår och det har väl kommit ungefär 5-10 cm kallsnö. Idag är det kallt, strålande sol, gnistrande snö och riktigt vinter-vykorts-vackert i byn igen. Men det var hundra gånger jobbigare att gå på hundpromenad i snön jämfört med frusen barmark, var helt svettig när jag kom hem igår. Försöker inbilla mig att det är bra att ha vältränade ben inför förlossningen.


    Igår skruvade jag ihop en stor IKEA-byrå alldeles själv! *stolt* Det tog typ hela dagen.

  • Oupsie

    Piggelin, jag tror att inbjudan till kalaset gör susen, innan måndag är hoan här .


    Snaily, jag tror att det är jättebra att röra sig så mycket man bara kan för att hålla igång muskler och kondis. Min mamma berättade att när hon väntade mig hade de en vaktmästare på hennes jobb som kom från ett sydamerikanskt land (kommer inte ihåg vilket), och enligt honom så var det rekommenderat där han kom ifrån att alla gravida skulle promenera mycket för att få en enklare förlossning. Med tanke på att jag inte kan gå så hoppas jag att man kan få en enkel förlossning ändå, men det kan ju knappast skada .


    Postar så länge...

  • muggles

    Vi fick en broschyr från Bvc om tvillinggraviditeter och förlossningar och i den står det att det beror på hur nära varandra äggen fäster i livmodern om enäggs har en el två moderkakor. Tvåäggs har alltid varsin moderkaka och enäggs kan antingen dela el ha varsin, så har jag fattat det nu. Det måste alltså inte vara så att de endast har en som de delar på, vilket ju ger lite mer hopp. 


    En annan grej jag har lite ångest för är kejsarsnitt, vill helst föda vaginalt om det går. Hur ser ditt ärr ut nu AM (du hade ju lite ångest för det vill jag minnas)?

  • muggles

    Jag har döpt våra tvillingar till Ada och Beda Maken tyckte att en av dem måste heta Glenn så det höll på att bli Glenn och Sven också, men jag gillar Ada och Beda bättre.


    Jag hoppas så att de är friska så att vi slipper ta bort dem, jag vill gärna ha de här barnen! Tänk vilket antiklimax att tro att man ska få 3 barn och så bidde det bara 1 iaf... Men jag är inte villig att ta emot två barn med DS, så krass är jag...

  • muggles

    Piggelin: bra jobbat där med färdknäpp och allt! Promenad tror jag är bra, om du orkar och kan. Hur går det med foglossning nu? Hur ofta går du på koll - är det inte typ varannan dag när man är i v40?

  • muggles

    Parnassia: hoppas att det ordnar sig med era nätter.


    BS: vad tråkigt med Astrids värden, hoppas de hittar vad som är fel. Hon mår bra annars?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!