• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2010-11-10 11:41:24 följande:
     AM, hur jobbar du nu förresten? Tänkte om jag skulle försöka pallra mig in till stan någonting framöver, kanske inte förrän efter nästa vecka när vi fått vinterdäck iofs, beroende på hur fort snöeländet smälter bort. Tror inte jag skulle komma ut från vår utfart idag men det är ju plusgrader så det borde ju smälta fort tycker man.
    Jaaaa! Kom hit BS! Jag har plockat ihop lite smått och gott till Astrid. Jobb ... det vet man aldrig riktigt. Men jag kan å andra sidan styra det hyfsat själv så vi bara bestämmer en dag tycker jag!
  • muggles
    passionsblomman skrev 2010-11-05 17:46:37 följande:
    Jag har hunnit umgås en hel del med de riktigt mörka-och egentligen inte alls logiska tankarna-idag. De som viskar från axeln att när nu Ninnis i granntrådenoch EA  och Mugglan lyckats av alla de jag hållit i handen de här senaste veckorna, så kommer givetvis inte jag också att göra det utan det blir jag och min enfaldiga längtan över. Jag vet att det är fånigt, och det verkar antagligen missunsamt också, men det är inte att Jag inte unnar alla andra sina plus-tvärtom. Men jag vill också vara en av dem.ja, ni fattar ju, hoppas jag. 
    Förstår precis och jag tar det inte alls som missunnsamhet. Du tänker att det rent statistiskt inte kan lyckas för dig nu när vi andra lyckats i närtid. Men du känner ju inte till de som misslyckats under samma tid, så "statistiken" blir ju lite haltande. Kram på dig!
  • passionsblomman

     


    muggles skrev 2010-11-10 14:12:05 följande:
    Förstår precis och jag tar det inte alls som missunnsamhet. Du tänker att det rent statistiskt inte kan lyckas för dig nu när vi andra lyckats i närtid. Men du känner ju inte till de som misslyckats under samma tid, så "statistiken" blir ju lite haltande. Kram på dig!

    Just precis. Ändå kan man inte låta bli att tänka det. Eftersom er man känner är de enda man liksom verkligen vet om.

    Skönt att höra att du landat lite i dina stora nyheter! Inte konstigt att världen vänds upp och ner vid sådana besked! Lite mer att smälta kan man ju säga...

  • Parnassia

    Kastar mig in utan att ha läst ikapp, bara för att meddela min lycka! Lillas första tand har tittat igenom. Jag ber  och hoppas att vi kan skylla de senaste hemska nätterna på den.


    Jag är så glad att jag nästan lipar för det. (Stabilt va?!) Måtte det vara tanden som orsakat allt.


    Återkommer senare när jag läst ikapp. Har varit datorlös idag på första dagen på nya jobbet, har gått bredvid idag och ska göra det några dagar till innan den riktiga starten i januari. Det känns bra.

  • muggles
    start september skrev 2010-11-10 12:55:05 följande:
    Egognäll. Jag skulle köpa ett klädesplagg till nyfött kompisbarn. Där jag gick bland småplaggen tänkte jag oj vad mycket fint och sen slog det mig att jag kunde fått köpa till eget barn nu, det var BF på måndag. Jag fick gå därifrån.Men inte längre än till avdelningen för lite större barn och sen blev det klänningar så det stod härliga till åt lilla tjejen istället. Och så blir det någon leksak tror jag till kompisbarnet, det är nog mindre känsligt.  
    Åh det här känner jag igen! Det är bara så att ett MA/MF sitter i så mkt längre än man någonsin kan tro... Kram på dig!
  • muggles

    Klockarbol: jag anade att det var ngt sådant när jag läste ditt första inlägg. Jag har också blivit bedragen i en tidigare relation och jag förstår precis din känsla av att ha blivit grundlurad och vara blåögd och naiv. Man känner sig så blåst! Jag var bortrest en sommar och gjorde praktik i ett annat land och min dåvarande pojkvän bodde i min lägenhet under tiden. Han hade då dragit hem en annan tjej och legat med henne - i MIN säng vilket var det svåraste att smälta. Och alla mina kompisar visste om det, alla utom jag. Ingen vågade säga det till mig När jag kom hem erkände han själv, den skitstöveln. Största kramarna till dig!

  • muggles

    Nu ska jag iväg och gå på bio med min käraste make! Tjing, ses imorrn!

  • muggles

    oooooooooooops, det där kändes ju helt plötsligt väldigt okänsligt

  • passionsblomman

     


    muggles skrev 2010-11-10 15:55:22 följande:
    oooooooooooops, det där kändes ju helt plötsligt väldigt okänsligt

    Det tycker jag inte! Ha det så trevligt! Vad ska ni se?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!