• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles
    Fru FruLLan skrev 2010-11-03 20:26:40 följande:
    Hej igenMugglanNu har jag läst ditt inlägg och fick en super ångest över mitt kläm käcka inlägg Får bli en lärdom att läsa ett inlägg som det pratas om själv i sin helhet innan jag bara kommenterar.Urs känns inte alls bra att jag skrev att det var coolt och att det kommer att gå bra.Vet ju själv hur jag hatar klämkäcka meddelanden när jag själv är orolig eller nere. Så varför langar jag ur mig sånt själv?Sorry mugglan, jag menade inte alls att förringa dina känslor eller nåt sånt. Jag hade nog bara inte förstått dina känslor. men nu har jag läst och har full förståelse och respekt för din oro.Hade ingen aning om att det var så himla ökade risker med en tvilling grav. har liksom aldrig hört det från nån som väntat tvillingar. Eller har jag inte lyssnat?????Nåväl. STOR varm kram. Och önskar att det fanns något sätt jag kudne hjälpa dig emd din oror.KRAMMMMMMMM
    Ingen fara alls! Jag kan nog hantera ev glada tillrop bättre nu när jag själv har landat, än när jag själv var i chock. Maken tycker också att jag är "trådskadad", dvs vet mer än vad som är nyttigt eg. Genom tråden får man ju en större "bekantskapskrets" och förutom det vi själva råkar ut för här inne så finns det ju historier om trådisarnas bekanta att ta till sig också. Det är klart att genom den stora massan av människor så finns det horribla historier så att det räcker och blir över.

    Att jag reagerade så negativt var för att det första som slog mig var att de kommer att födas för tidigt och med tanke på inläggen från Heloise/Panzer nyligen och Tinga förr, så var det ju inte precis så att man blev positivt inställd...


    Nästan ingen har koll på att det är högre risker vid tvillinggraviditet. Men bara det att man ska gå på kontroller varannan vecka v20-30 på specialförlossningen (el vad det hette) på Östra säger ju en del...

  • Oupsie

    Tittar in en snabbis innan jag ska på akupunktur.


    Klockis , usch! Det var ett de scenarier som dök upp i mitt huvud efter ditt första inlägg och jag hoppades så att det inte skulle vara på det viset. Förstår att hela din värld måste ha vänts upp och ner. Den du litade mest på . Jag hoppas att du kan hitta styrkan någonstans att ta dig ur det här, och här kan du ösa ur dig vad du vill! Du ska inte skämmas! Det är inte du som har gjort något fel, men jag kan ändå förstå din känsla (efter vad jag själv har varit med om, även om det bara var en bråkdel av det här), men den kommer att gå över! Vad säger han? Hur mår era flickor? Tänker på dig och skickar stora varma kramar!

  • _koko_

    telis - Tänkte först vad har jag nu outat... Dafgårds microlasagne. Var inte ledsen att du inte visste vad det är.

    telis igen - HERREGUD, man blir ju mörkrädd!! Egentligen blir jag inte förvånad, bara ledsen, så ledsen över att världen inte kommit längre.

  • start september

    BS, jag har tagit prover och ska på en undersökning nästa vecka. Sen skulle det dröja kanske 3 veckor innan provsvar.  Så något händer ju.  

  • Oupsie
    Telis skrev 2010-11-10 13:07:29 följande:
    På tal om barn och utklädningskostymer, har ni sett detta blogginlägget: nerdyapplebottom.com/2010/11/02/my-son-is-gay/ Jag hoppas att folk här är lite mer open-minded än så... Jag har satt på Televinken en rosa tröja idag i protest.
    Jisses alltså . Folk är ju inte kloka .

     


    Mer rosa åt pojkarna!

  • _koko_

    Grattis astrid! Men menar du att hon kan ha blivit ännu sötare än när jag fick träffa henne?

    Vet inte hur det är med lucia på vårt dagis, måste kollas upp.

  • Fru E

    Koko-Karins lasagne har vi med hemma i frysen som reserv, helt ok!


    Imorgon lär jag bli avslöjad av resten av avdelningen på vår konferens.....fick nämligen reda på av ansvarig (som vet om) att det blir ölprovning innan maten på kvällen, lite svårt att undvika men det blir nog bra ändå!

  • Fru E

    Telis-om vi någon gång får en flicka kommer hon vääääääldigt sällan att kläs i rosa och volanger, DET kan jag säga och maken med

  • passionsblomman

    Ååååh vad sådant där får mig i svallning! Jag blir vansinnig! Som när sonen sa "nu skulle jag vilja måla den där bilen med rosa för den pannan har jag inte använt, men det går inte för rosa är en tjejfärg" Jag fick nästan ett frispel, och ropade att "MAN FÅR MÅLA MED ALLA FÄRGER SOM FINNS!!!!" Och tog dessutom upp det på dagis omedelgenast, för sådant där kan man aktivt jobba med.

  • Oupsie

    Hej Muggles, har det lugnat ner sig lite på jobbet nu?


    Grattis Astrid på 10-månadersdagen!


    September, vad bra att utredningen har satt igång!


    Vinkar till alla, måste sticka nu, men kikar in senare idag om tiden räcker till.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!