• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

    Hej hej pb!


    har ni fått upp värmen i huset nu? Finns det ingen ni kan be hjälpa er att elda (någon gång iaf)? Granne eller så? Fast nu hinner ni kanske inte åka iväg mer innan ni får nya pannan!

  • kängu

    Jag sällar mig till klubben som tycker att gemene man har rätt dåligt hyfs. Snaily, känner så väl igen det där med folk som satt sig på hundplatser och vägrar flytta på sig

  • kängu

    Alltså den här hösten, det känns som att jag inte gör annat än vääääntar... Väntar på besked om dagisplats, jobb, osv. osv. Vänta vänta vänta. Synd att jag är så fruktansvärt dålig på att vänta bara.


    Kan inte ens föreställa mig hur fruktansvärt jobbig väntan måste vara när man håller på med IVF. Snacka om att vänta gånger tusen. Ni är hjältar som klarar av det, även om ni ju på ngt sätt måste klara av det.

  • passionsblomman

     


    MSW skrev 2010-11-08 13:14:29 följande:
    Hej hej pb! har ni fått upp värmen i huset nu? Finns det ingen ni kan be hjälpa er att elda (någon gång iaf)? Granne eller så? Fast nu hinner ni kanske inte åka iväg mer innan ni får nya pannan!

    Nej, eftersom vårt nuvarande system inte funkar allas som det ska, så är det inte ngt man utsätter andra för att stå och mecka med. Kul att stå och se ngn annans hus rökfyllas mer och mer utan att veta hur man ska få stopp på det liksom...

    Nej, det är just för att det här är helt och hållet ohållbart som vi nu byter.
    Och på tal om saken så har det nu levererats ett avsevärt antal attiraljer och jättestora paket hit. Nämligen vedpanna, tre acktankar och allsköns rör och mojjänger som ska sitta ihop med dem. De står på vår infart och imorgon ska visst rörkillen komma och baxa iväg det närere källaren. Instalaltion ska ske typ på måndag, så vi ser verkligen slutet på detta elände nu.

  • passionsblomman

    Fan, alltid är det nå´t! http://www.svd.se/nyheter/inrikes/varktabletter-kan-ge-fosterskador_5637625.svd

    Hur många pkt Panodil gick inte åt under min sprayochsprutning då? Eftersom det var det enda jag fick ta. Och såänningshuvudvärken? Migränen? allt det där som man bara tar paracetamol för, eftersom Ipren o likn är no no. (och dessutom omöjligt eftersom det triggar igång magkatarren igen på ett kick)

    Summa summarum: tig och lid, helt enkelt.

  • Ore

    PB: HÄRLIGT att det går så snabbt ändå Bara någon veckas elände kvar alltså...

    Fick precis en bild i huvudet av dig när du läser för sonen. Kall, gnistrande snö på träden utanför, varmt och skönt i huset (utan krångel) och så en växande mage, förstås

    Bilden är vääääldigt tydlig, trots att jag varken har sett dig eller sonen irl... Synd att jag inte är synsk, så att vi kunde bestämma att det blir så Nu kan jag bara fortsätta hålla tummarna...

  • passionsblomman

     


    Ore skrev 2010-11-08 15:12:53 följande:
    PB: HÄRLIGT att det går så snabbt ändå Bara någon veckas elände kvar alltså... Fick precis en bild i huvudet av dig när du läser för sonen. Kall, gnistrande snö på träden utanför, varmt och skönt i huset (utan krångel) och så en växande mage, förstås Bilden är vääääldigt tydlig, trots att jag varken har sett dig eller sonen irl... Synd att jag inte är synsk, så att vi kunde bestämma att det blir så Nu kan jag bara fortsätta hålla tummarna...

    Åh det var en väldigt fin bild!

  • nennesjuttioåtta

    vet ni vet ni vet ni - jag har fikat med Snigelfamiljen! Trevligt som vanligt! Nancy försvann i tomma intet när Korven dök upp i hallen.


    Pricken sover och brasan sprakar i kaminen. I går var vi på babysim och Pricken fullkomligt älskade det, och hans föräldrar (alltså vi, hur galet är inte det?!?) också! Så det blir det fler gånger av. 


    PB - Snygg ruv!


    Hattis - fy fan för minus! Har du fått plus tidigt förut?

  • muggles

    svischar in och vad ser jag - Hattis har testat minus Kan tänka mig att du hoppats extra denna gång.. Stor kram!


    Imorgon håller jag seminarium för 62 pers (hos vår största kund) så det är förmodligen det viktigaste jag gör på hela hösten. Håll tummarna att det går bra!!! Jag är redan en aning nervös pga att det är så många deltagara och det måste bli bra...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!