• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

    AM - första gången jag var på CvL fick jag Rohypnol och jag mådde fin-fint. De andra gångerna var det något annat slags piller som inte riktigt kom upp i samma härliga känsla.

  • _koko_

    Åh, jag kommer bara ihåg att det gjorde så satans ont mot slutet, men det berodde ju på att det var mest endocystor som punkterades och inte så många äggblåsor... Och jag blev inte alls lullig och rolig utan bara trött... Gnäll gnäll...

    piggis - Säg inte sååå...

    Tack för alla lycka till, vad ni är gulliga! Nu bär det av, och lite nervös är jag trots allt.

  • Lapinette

    Trist kokisen! Själv mådde jag fin-fint så länge drogerna verkade. Lullade omkring i mina härliga strumpor och bla, bla med maken (man fick ju inte somna).

  • fru AM

    *noterar Rohypnol ...*


    nu lunch, sen Buttericks och så kanske apoteket då ...

  • MSW

    Har faktiskt fått en hel del färdigt idag! Har bara en uppgift kvar!


    Nu ska jag hämta A, sen är det Lekoseum med A's kusiner på makens sida!

  • Ore

    Oooohhh, heja PB och äggblåsorna

    Mugglan: Tror jag berättade om en tvillinggraviditet på tåget hem från Trådträffen i Sthlm, som inte gick så bra. Där var det iaf så att den ena tvillingen inte fick tillräckligt med näring...

    koko: Lycka till på intervjun!

    Själv har jag letat upp numret till företaget som jag var på intervju hos. Tänkte försöka ta mig upp ur strutshålet och ringa. Imorgon eller så. Kanske redan i em...

    Har nyligen haft "medarbetarsamtal light" som chefen kallade det. Ett litet avstämningsmöte. Jag hade ju (genom löneförhandlingen) fått höra litet, så jag visste ungefär vad jag hade att vänta mig. Har egentligen inget att anmärka på det, de måste givetvis kunna säga i vilka avseenden jag anses inte ha presterat tillräckligt, men det var jobbigt att höra det. Och som jag sa till chefen så är det delvis orättvis kritik, vilket jag faktiskt tror att han hörde. Vi kom i alla fall överens om att ha avstämningsmöten varannan vecka, där jag ska säga om jag upplevt något som väldigt svårt, och han ska hjälpa mig att prioritera ner arbetsuppgifter som lägger sig i vägen för det han vill att jag ska fokusera på.

    Men jag ska fortsätta leta nya jobb, för jag tror att det ändå kommer vara en differens mellan hur jag uppfattar tjänsten och hur företaget gör det. De vill ha en extra produktionsledare som inte jobbar skift och jobbar liiiitet mer mot utveckling, jag vill vara en processingenjör - inte bara ha titeln.

  • kängu

    MSW, jag kan både 4 och december om jag kan lifta med ngn från Göteborgstrakten. Kanske kan få lifta med dig Mugglan *ber väldigt snällt*


    Och jag vill absolut inte äta julbord (om jag kan slippa), gillar inte julmat ngt vidare!

  • kängu

    Jag kan även 12 men föredrar 4 eller 5 december!


    Kokosen, lycka till på intervjun idag!! *sparkar i baken*


    Håller tummarna hårt för PB idag!!


    Nu bär det strax av till jobbet, idag har Ru två barnvakter- både min mor och min moster. Gissar att han kommer vara helt odräglig när jag kommer hem

  • Parnassia

    Kul Kängu!


    Jag vill nog inte heller ha julbord förresten. Vanlig lunch och fika blir bra. Nåt ställe hade väl soppbuffé?


     


    Ore kanske kan komma också?

  • kängu

    Ore, det låter ju onekligen som att du ska söka nytt jobb!


     


    Fråga till er som är vana vid att ha barn på dagis- funkar det att ha en förälder som pendlar 1 timma en väg och en som pendlar 1,5 timma en väg, men inte ha monsterlång dagar på dagis? Det känns rätt omöjligt va?! Det är jag som ska pendla 1,5 timma isf och jobba heltid. Kan finnas möjlighet att gå ner liiiite i procent, men inte mkt. Det går inte att jobba hemma. Det känns omöjligt men jag tänker att jag kanske bara fånar mig? Hur långa dagar har era 1,5-åringar gått när de börjat på dagis? Känner att jag behöver lite input...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!