• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

    mugglan - förstår om du inte är fokuserad på jobbet. Själv är jag också inne i min värsta period just nu annars hade jag legat i sängen istället.

  • Ore

    Mugglan: Jag har full förståelse för att det är svårsmält! Tycker inte det har med otacksamhet att göra, alla önskar sig ju graviditeter som är så lätta som möjligt, och framför allt med ett lyckligt slut. Det har vi ju tyvärr lärt oss att alla inte får, och nu har du fått reda på att du kan vänta dig en tung graviditet med högre risk för komplikationer... Det är klart att det är svårt att ta in! KRAM igen!!!

  • Hattis

    Å Mugglan, vilket fantasktisk överrumplande besked det måste vara! På något sätt blir jag återigen påmind om att det minsann inte går att planera allt. Livet bestämmer åt en ibland. Inte så lätt att acceptera om man är kontrollmänniska (jag tror själv att jag skulle bli helt konfys av ett dylikt besked!). Jag tycker inte alls att du verkar otacksam för att du blir orolig. Men nu jädrar får det lov att gå bra! Tvillingneokvoten i tråden är uppfylld kan man tycka. Det blir en grattiskram från mig iaf  

  • Hattis

    Underligt det här att tvåäggs blir vanligare med åldern.

    EA - jööööösseeeees, jag skulle ha riktigt svårt att hålla mig till TD. Här hålls tummar till tusen! Jag vill ha fredag idag

    PB - vad skönt med sprayslut! Ytterligare ett steg avverkat.

    Lappis - vad eländigt att må så dåligt och inte kunna sjukskriva sig Det tar liksom så mycket längre tid att bli frisk då. Bää.

    Cicci - grattis till roligare tjänst på jobbet Det låter inte helt dåligt med de arbetsvillkoren heller!

  • Liten med Mindre

    Cicci - det låter verkligen som jackpot på lönen.

    Mugglan - håller med de andra - klart det kommer ta ett bra tag att landa i beskedet. Och med tanke på kunskapen vi förvärvat här under åren vore det mysko om du inte funderade/var orolig. Mer kramar till dig och xx i magen.

  • start september

    Tittar in och vad ser jag! TVÅ! Oj! Jag säger ändå ett försiktigt grattis och hoppas på att allt går bra Muggles.

    Åter till grottekvarnen, för mycket att göra och lite halvsjuk så tiden räcker inte till här. BIM/BOM till helgen för min del, hoppas på att EA ska ha fått sitt pluss då.

  • smint

    Mugglan: Men oj vilken nyhet att det var 2 där inne  Förstår att det känns omtumlande dock.


    Tinga: Vart hittade du diademen med öron på??  finns den butiken i Sthlm också kanske?   Jag har farit runt och letat idag men hittade bara ett set med kattmössa och svans och mössan ville hon inte ha alls.. Men svansen och om jag målade henne i ansiktet gick bra. 


    Ni andra som kanske vet vart man kan hitta diadem med öron får gärna tipsa. Jag var på Åhlens och i en leksaksbutik.. 

  • kängu

    Nu hoppar jag bara in mitt i och frågar vad ni egentlgen bestämde för brunchdatum? Både i Sthlm respektive Värnamo (eller var det nu blev...). Tänkte försöka ta mig till en av dom iaf!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!