• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

    Åh vilken fiiiin liten Prick!!! Och en fin liten Televink också! Och jag ser gärna fler foton Hmm, måste nog få in ett kort på lillkillen i sin bästa fönsterpose...

    Och eftersom jag inte kollat galleriet på ett tag: KUL att se namnet - jättesött!!!

  • fru AM

    Oj vilka snyggingar i galleriet (nu tänkte jag närmast på de nya bilderna!)!


    hälsar AM som jobbat som en tok hela dagen ...


    back in business tack vare Cicci ...

  • MSW

    Jag tittade igenom galleriet.. Vad roligt att se att barnen hela tiden blir större (nahe!)! Kanske dags att se om jag hittar ngt nytt på A.. Senast var han 16 månader, och nu är han juh typ 26 månader.. MEn jaja, vi får se när det blir av..

  • Parnassia

    Och AM - vad bra att du också är back in buisness. Och Vickan. Och Ore. Det är många som börjat jobba igen.


    Har AM och Cicci affärer ihop förresten? Spännande.

  • Parnassia

    Och apropå MSWs fråga tidigare idag. Hur är intresset för en trådträff i södra Sverige?


    Det sista förslaget är, om jag inte minns fel, 4/12 (eller var det 5/12?) i Värnamo.


    Vad sägs?

  • nennesjuttioåtta

    innan jag sticker, vid v 7 har de väl delat sig klart?!? jag menar - när vi såg Pricken i v 8+4 så såg han ju ut som en bebis, fast knappt 3 cm lång då. Armar, ben och huvud. Och den rymden som var runt honom förstår jag itne vart det skulle kunna ha gömt sig någon mer, hahhaah vilka spelevinker du har Mugglan!

  • Lapinette

    MSW - blir nyfiken, vad har Cicci gett dig för jobb?

    Söta grabbs i galleriet !

  • Parnassia

    Och Lycka till till Piggelin! Idag är ju den stora dagen. Hur är det idag?


     


    Ore - vad glad jag blir att höra att det gick bra med din spiral! Det gick ju inte så bra för mig och jag ska ju iväg om ett par veckor och göra ett nytt försök. Det känns så där måste jag säga...


    Vänner - lycka till imorgon med din!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!