• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

    Mugglan-Embryot var 3 dagar gammalt när vi satte in det för 2 veckor sedan men BOM vet jag inte när det är

  • muggles

    EA: el nej, då hade du BIM för några dagar sedan. Jag tror de sätter TD så sent för att det kan bli tidiga mf, och då ska du slippa bli besviken.

  • muggles

    Kängu: jobbigt läge med telefonen!


    Lappis: virusskit alltså! Krya på dig!

  • muggles

    EA: det är som Nenne säger, normalt är BIM 14 dgr efter ÄL/ÄP. Sedan tar olika kliniker till olika mkt extratid. På vår klinik var TD bara 16 dgr efter ET tror jag. Hoppas nu att det här håller hela vägen till fredag! Vilken fredag det kan bli!

  • Fru E

    Mugglan-vid FET är det tydligen längre ruvartid än vid färskförsök


    Kängu-nej men vilken skit med telefonen

  • fru AM
    Fru E skrev 2010-11-02 14:44:27 följande:
    AM-ohhhhh en gående Hektor tjohoooooo!

    Och du ska se när han dansar ... Snurrar runt kring sin egen axel ungefär och vickar lite med höfter och armbågar ...

  • Telis

    EA, ett test nu skulle alla gånger visa rätt. JAG hade då inte kunnat hålla mig ända till på fredag.


    muggles, vad är det som tyder på att det är enäggs? Jag har aldrig fattat hur man kan se sånt innan dom kommer ut. Annars är det väl vanligare med tvåäggs när man är äldre för att man då oftare släpper fler ägg under ÄL?


    Nu finns Pricken i galleriet. Jag la upp en bild på Televinken också för er som inte har FB.


    AM, ja, bild på Hektor när han går!

  • nennesjuttioåtta

    AM  


    ***


    precis, kliniken sätter td med marginal. Men nu slutar vi prata om det, snart är det fredag!!!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!