• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

     


    Här har vi haft natten from hell. Jag skulle inte sagt till Frullan igår att Televinken sover bra på nätterna, jag tror inte att någon i Televinkenfamiljen har sovit mer än ett par timmar. Som tur är så tar maken en föräldradag idag så att vi båda hemma. Stackars T är snorig och har en hemsk hosta och rosslar när han andas men han har ingen feber iallafall.

  • Vännerfan

    Måste bara lägga till det jag skrev i inlägg 966 (tror jag det var), för jag är väldigt rädd att jag uttryckt mig klumpigt: de försökte göra yttre press på mig, men det hjälpte inte och jag tror det är mycket värre att verkligen föda ut barnet så än att bara testa det lite. Så ni inte tror att jag ser det som en bagatell för er som blev utsatta för det. Jag blev mest förvånad över hur vanligt det verkar vara, trots att det är en ifrågasatt metod.

    Åter till Mugglans skräll! (och åter till matlagningen för min del)

  • muggles
    Telis skrev 2010-11-01 21:16:56 följande:
    Skönt att höra att ni känner igen er! Ibland känner man sig verkligen som sämstast av alla sämsta. Fast jag undrar hur många av er som verkligen fått det hysteriska psykbryt jag fick idag bara för att era barn vägrat att sova EN eftermiddagslur.  
    Been there, done that...
  • snaily

    Muggles
    Fasen vad COOOLT!! GRATTIS! Och lycka till också!
    Det var alltså DÄRFÖR ni fick vänta så länge på att bli gravida med tvåan, för att tvåan skulle vara TVÅ stycken!
    Avdelningen dumma frågor:
    Hur vet man om det är enäggs- eller tvåäggstvillingar?

  • snaily

    EA
    Fy och blä för förkylning, men det är ju bra att vara lite sjuk när man ruvar om man ska dra slutsatser av mig. Lite beige färg hade jag också innan jag testade positivt... Herreguuuud så spännande det är!

  • muggles
    MSW skrev 2010-11-02 11:15:55 följande:
    Mugglan: Stort grattis till ngt som ändå måste vara ett diamant ägg istället för ett guldägg! Men förstår att det är kluvet, särskilt när vi på så nära håll i tråden har sett hur det kan bli! *kramar om* Ååh.. jag känner mig nästan yr.. Och hur känner inte ni er då!
    Tack tjejen för kramen, du sätter huvudet på spiken på hur det känns. Maken blev jätteglad tills han fick klart för sig all ökad risk för både det ena och det andra. Men nu när jag smält det hela lite så är det ju dubbel glädje om allt går bra (men dubbel oro tills vi vet).

    Lappis: grattis till köplaceringen!

  • Liten med Mindre

    Muggles - GRATTIS! Om jag får välja så väljer jag att det självklart går bra! Vi får välj hjälpas åt att försöka se det massivt positiva istället för riskerna. KRAMISAR!

    EA - hoppas...

    Telis - de sista veckorna har jag inte heller känt mig som en fantastisk mamma. Ballade ur helt förra veckan när jag var själv; smällde i lådor o diskmaskinsluckan. Fräste åt barnen. Jättejobbigt när Mindre frågade efteråt "varför blev du arg mamma". Kände för att ruttna bort i ett litet hål.

    Inte har det blivit lättare av att 2 av 3 nätter varit de där från h*ll pga lillemans förkylning. förstår precis hur illa det känns. Men jag är tacksam för att han har varit go o glad på dagen så att han är lättare att förlåta natthärjandet.

    Och för att svara på din fråga - det går absolut jättebra att brista totalt över en missad sovstund. Inte för att det är önskvärt, men det händer.

    Nu ska jag försöka få mig en sovstund - hoppas hoppas!

  • _koko_

     


    Vännerfan skrev 2010-11-02 11:51:29 följande:
    Måste bara lägga till det jag skrev i inlägg 966 (tror jag det var), för jag är väldigt rädd att jag uttryckt mig klumpigt: de försökte göra yttre press på mig, men det hjälpte inte och jag tror det är mycket värre att verkligen föda ut barnet så än att bara testa det lite. Så ni inte tror att jag ser det som en bagatell för er som blev utsatta för det. Jag blev mest förvånad över hur vanligt det verkar vara, trots att det är en ifrågasatt metod. Åter till Mugglans skräll! (och åter till matlagningen för min del)

    Och där blev jag lite rädd att mitt inlägg också kunde uppfattas som glättigt (fast jag tolkade dig inte så, Vänner), det var absolut inte så jag heller menade! Jag har förstått att metoden är väldigt ifrågasatt, och kanske är det så att de borde sluta med det helt och håller eftersom det verkar gå fel så ofta men i mitt fall innebar det att jag slapp sugklocka och conny kom ut pigg och rosig. Min BM sa åt den andra BM när hon skulle trycka och när hon skulle sluta, och det sista gjorde jag själv. Äh, jag vet inte om jag lyckas förklara bättre nu, så jag lägger ner helt enkelt.

  • Fru E

    Lappis-men även om tanten inte kommer så kan det bli minus på fredag


    *sticker huvudet i sanden ett tag till*

  • _koko_

    telis - för jobbig natt! Vi fick faktiskt sova hela natten till 5 i morse, då vaknade lillebror och han somnar bara om om man sitter brevid, så jag satt i saccosäcken tills han somnade, och sen somnade nästan jag också. Fast då vaknade conny och kom och somnade om i mitt knä. Så där satt jag med ett sovande barn brevid mig och ett i knät till kvart i 7 när lillebror tyckte det var dags att vakna igen. Har lite ont i nacken nu och blev sen till jobbet, för väcka fridfullt sovande barn kan man ju inte göra...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!