• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

    EA - trist med förkylning och ditt mentala tillstånd. Men bra att läget verkar lugnt i övrigt. Kram på dig!


    Får man ta typ Ipren när man ruvar? Gör det isf, så du piggnar till lite. *pysslar om*


     


    Och mycket ompyssling till Lappis också! Du har ju haft feber länge nu så vårdcentralen borde ge dig nåt! Kram till dig också!

  • MSW
    Fru E skrev 2010-11-02 11:23:21 följande:
    MSW-rött har jag inte sett skymten av alls utan bara liten liten liten liten färgskiftning i beige haha trodde aldrig jag skulle beskriva vissa detaljer som vi gjort här i tråden
    Vilket säger ingeting om ngt håll då alltså! Så länge det ine kommer något rätt känns det juh absolut som att hoppet lever iaf! Ja det är verkligen ett fenomnen det här, vad man delar med sig av och allt!
    Fru E skrev 2010-11-02 11:23:52 följande:
    Mugglan-försvinn inte nu!! Hur känns det att få 3 barn när ni bara trodde att ni skulle få 1

    *skriver också under på denna undran*

  • Piggelin1

    Wow, wow, wow, wow!!! Sicken skrälll!!! Fick precis mess fr Mugglan & hoppar nu in här - sitter & RYYYYSER med gåshud på armarna!!!


    Skrev det i messet tillbaka, men skriver det igen - två tjejer på "mitt" magplask förra gången var gravida med tvillingar & båda gick hela vägen i graviditeten & allt gick bra! Tinga har redan uppfyllt kvoten med råge vad gäller för-tidigt-födda-barn i den här tråden, så det så!!!


    Alldeles SKAKIG! Hur känner då inte ni?!


    Kraaaaam

  • Piggelin1

    Mugglan, kunde inte låta bli att messa PB, som raskt svarade tilbaka & bad mig hälsa:


    "Ska det va så ska det va ordentligt - inga halvmessyrer "

  • FruCicci

    Men Herregud vad är det jag läser!

    MUGGLAN HJÄRTAT

    Vilka fantastiska nyheter, vad glad jag är för din skull! Det är ju helt underbart!

    massa grattis

  • Lapinette

    Åhhhhh.. vad härligt mugglan! Tvillingar vilken skräll!

    EA - låter så himla plussitivt!!!! Tror det här blir en bra vecka ... ja förutom min jäkla feber då men för er andra .

  • Lapinette

    Nej, ska nog åka tillbaka till Cityakuten. Åkte hem för att det var så jäkla lång kö. Tycker sånt där (läkarbesök) är så jäkla trist och energikrävande när man har absolut noll energi. Sitter hellre hemma och jobbar men eftersom jag har haft feber lite väl länge och både haft halsfluss och bihåleinflammation de senaste åren är det nog lika bra att åka tillbaka till väntrummet och lydigt vänta. SUCK

  • Telis

    mugglan, grattis eller man kanske borde säga lycka till mer? För mig skulle det vara ett jättejobbigt besked men vad skönt att ni redan kommit över det lite! Klart att det kommer att gå bra!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!