• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

    Tinga-får se om jag testar om det inte kommer mer under dagen kom ett litet litet litet tecken på spår på pappret imorse så nu är hoppet lite svajigt funderar på att testa i veckan om jag får för maken.


    Nu frukostmöte sedan avd möte till lunch!


    Kram &

  • Tinga

    EA - Åh nej, det verkade ju så lovande! RD13 måste ju vara typ ÄL+15, så du borde ju vara väl inne i det "fönster" där man kan få positivt utslag på gravtest. Kram! *fortsätter att krampaktigt hålla tummarna*

  • muggles

    EA: jag fortsätter också att hålla tummarna (lite svårt att skriva mellanslag just nu därför ) för jag fick också lite brunt i trosan några dagar innan plus (det var dock BIM+1 redan).

  • fru AM

    EA: fortsätter att hålla tummarna! Små spår kan ändå vara positivt - tänk på Cicci vars pappersmuffande är legendariskt. 


    Helgen: Det var ett dj-la liv på den festen vill jag lova. Kulmen nåddes någon gång vid halv ett då ALLA gäster (verkade det som) stod i deras vardagsrum och hoppade jämfota ... Tidigare under kvällen hade min brorsa varit där och ringt på eftersom de släppt en ölflaska från balkongen ut mot gatan. Från fjärde våningen. Den hade missat hans huvud med en halvmeter. Trots allt lyckades alla somna - frånsett svägerskan som var och ringde på festdörren vid tvåtiden och sa att de fick vara tysta annars skulle hon ringa polisen ... Då blev det äntligen helt tyst. (Till saken hör att hon som hade festen hade lämnat en lapp i brevlådan tidigare i veckan där hon skrev att de skulle lämna lägenheten vid halv ett).


    Och sedan fick jag lämna en lapp i hennes brevlåda igår där jag hoppades att festen varit lyckad ... och påpekade att det nu var dags att städa trapphuset efter en eller ett par utspillda champagneflaskor, gården från onämnbart skräp samt trottoaren från glassplitter samt hundratals. Vilket hon faktiskt gjorde. High maintenance-hyresgäster.

  • muggles

    Normalt är hcg runt 100 redan en vecka efter befruktning och gravtesten visar positivt på värde >20.

  • MSW

    Och Fru E, vad jag hoppas att det är falsklarm! *håller tummarna*


    AM: Skönt att ni fick sova hyffsast ändå! När var det det hela skulle upp i hyresnämnden (eller vad det hette)?


    Här har vi fått riktigt mycket gjort under helgen, så det känns super bra, typ sju kartonger kvar (som var tjugo innan helgen) plus lite målning i A's rum (det enda som är kvar att måla nu är att jag tänk måla alfabetet också) och en vända till Ikea, som förhoppningsvis har gjort så att vi nu kan har ordning i hallen också, och gett oss lite inspiration hur vi ska göra i vardagsrum och hos A.


    Annars är det bara att jobba på med mina praktik-uppgifter som gäller idag! Har redan gjort en uppgift helt färdig, men har en hel del andra, som känns mer eller ännu mer jobbiga att ta tag i.. TYP!! Sista praktikveckan nu iaf, sen är det skola as usual igen..!

  • Izzie

    Muggles - Ah intressant, så det är så låg Hcg-nivå som testen ger utslag på! Hur har det gått för dig förresten? Skrev en fråga till dig för några dagar sen men jag har nog missat svaret (eller så har du inte sett frågan)? Har verkligen tänkt på dig och ditt vul!


    EA - Håller tummarna så knogarna vitnar liksom alla andra här att det inte kommer nåt mer! Fy vilken jobbig väntan det är...


    Vickan - Ha så roligt på jobbet idag!


    Tinga - Är själv helt opysslig av mig så jag har inga tips att ge tyvärr. Finns det inget färdigt att köpa i butikerna? Borde vara på rea nu efter Halloween? Fast det kanske bara är spöken och skit.


    Klockarbol - Vilken härlig make du verkar ha! Helt rätt inställning


     

  • Izzie

    MSW - Vad härligt med en produktiv helg! Usch ja flyttlådor, det känns ju som de aldrig ska ta slut. Svårt att fatta att man har så många prylar och att de ska bo ngn speciell stans. Minns att jag plockade och plockade och plockade. Ändå har jag ganska mkt rena ytor hemma hos mig och få prydnadssaker... 


    AM - Skönt att det inte blev värre med festen! Tur att flaskan hamnade lite vid sidan av din bror - det kunde ju gått riktigt illa. En flaska från 4-e våningen måste ju vara ett dödsvapen mer eller mindre.


     

  • Izzie

    Här hemma börjar det dra sig mot ÄL. Känns lite jobbigt nu efter missfallet och sen en omgång till då jag var så säker som sen bara blev minus. Känns som det varit två missfall på rad, även om det andra gången säkert bara var som vanligt. Hursomhelst har det gjort att jag inte känner mig överdrivet optimistisk och jag vågar absolut inte lita på kroppen igen. Har köpt ÄL-test den här gången och jag har ett amerikanskt gravtest kvar från förra gången som bara ligger i lådan och väntar... Hoppas så att jag ska få anledning att använda det inom en snar framtid. En av mina bästa vänner som är gravid ringde igår och bad mig leta reda på mina gamla gravidkläder för nu var hon högaktuell för dom. Jag vill också! 

  • muggles

    Izzie: jag har inte sett din fråga då jag haft för mkt på jobbet senaste veckan så jag har inte haft tid att hänga här alls, har inte hunnit läsa ikapp heller. VUL gick bra, vi fick se hjärtat. Imorgon första KUB-steget, är i v10 nu. Har mått klart mer illa denna gång - förra gången varade det bara 1v - nu inne på 4:e veckan med illamående. Men det är hanterbart och på ett sätt positivt att jag har känningar.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!