• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

    Glömsk som jag är lovade jag att hälsa från Mugglan som har mycket att göra

  • Fru E

    Lappis-trist med feber ta en stor kopp te med honung och en varm filt. Både jag och maken åkte på förkylning nu i helgen, brukar alltid klara mig annars

  • passionsblomman

     


    Lapinette skrev 2010-10-31 19:21:28 följande:
    Kikar in efter en dag i total koma .. fick feber under middagen igår och har legat i sängen hela adagen ... har nu släpat mig till soffan istället. EA - låter himla positivt!

    Men usch Lappis! Krya på dig!

  • Liten med Mindre

    Lappis - krya på dig!

    Vickan - skoj att jobba igen! Eller - för dig i alla fall. Jag vet inte riktigt vad jag tycker. Träffade ju nya chefen förra veckan, och känner att jag ha lite press på mig, även om han vet att jag är novis i yrket. Fast liite press är ju bra, har ju saknat det.

    AM - hur har det gått med festen o sömnen?

    Angående tänder så provbet lilleman bröstvårtorna lite några gånger i början när tänderna kom, sen har det varit lugnt. Han har å andra sidan svårt att släppa snuttandet till kvällsslurken. Ser han vällingflaskan då börjar han gråta o hulka, fast serveras den till mellis så kan han ta en dos före gröten. (Tänkte försöka vänja honom den vägen.)

    koko - måste hänga på din matbeskrivning av Conny. Vi säger också att Mindre får äta det som serveras, för inte heller här går att förutse vad hon ev tänker stoppa i sig. Sen är ju tyvärr korv o köttbullar mer säkert än bacon. kött o fisk går inte alls - så de flesta middagar hemma äter hon ev ris/potatis/pasta samt sina ärtor o majskorn. Till de "udda" favoriterna hör parmesan, pinjenötter o majonnäs. Samt smör i bitar.

    Vår helg har ägnats åt ömklig återhämtning. Vetesjutton om vi sov mellan fredag o lördag då lilleman blir sjuk som en hel karl när han blir förkyld. Eller - Mindre sov förstås o var rätt pigg, så att vi vuxna inte kunde sova middag under  dagen.

    Veckan som kommer ser i alla fall lugn ut, ska nog komma igång med träning igen. Nu ska vi banne mig blir friska och komma i form! (Måste ju i jobbkläderna om 2 månader. )

  • kängu

    Liten hoppsa ni kryar på! Vi är också lite inne i en sjukdomsspiral, fast just nu verkar det rätt lugnt *peppar peppar*


    Vi har äntligen fått ändan ur vagnen i helgen och tapetserat en fondvägg, supersnyggt blev det. Sen har vi skruvat ihop lite möbler och dessutom rensat ur garderober och skåp. Superhärligt att få det gjort!

  • viktualia

    nu ska jag släpa mig mot sängen.. ska ju upp TIDIGT för första gången på evigheter...


    kram på er och hörs imorgon kväll!

  • Klockarbol

    AM - även jag är nyfiken på om ni fick sova något i natt?

    Fru E - vilket underbart fynd med bordet för 950 kr!!! Det är sånt man kan vara illande lycklig över läääänge
    Ska jag anta att det blir till att hälsa på storebror i Nymö om man vill fynda på Ballingslöv?

    Vi fyndade begagnad skinnsoffa och v-rums bord för 750 kr i somras - inte ett märke på soffan och inte en fläck på bordet (en äldre dam som hade det i finrummet men bara bjöd gäster i köket!). I flera veckor efteråt stod vi alla fånigt leende så fort vi gick in i vardagsrummet

    PB - hoppas ni hade en mysig Harry Potterkväll i går!

    Nu är barnen avlämnade hos lilla mamsen och ett relativt lugn har sänkt sig över stugan

    I bilen på vägen hem konstaterade jag att jag är rackarns ömbröstad av östrogenet jag äter och skulle behöva investera i nya bh'ar utan bygel.
    Maken undrar om tabletterna gör nån nytta och jag svarar glatt att Jo, det gör dom - besvären är borta och jag är konstant argsint... Typ oavbruten PMS  och undrar om han inte har märkt det?! Med ett snabbt tillägg att jag faktiskt försöker väldigt mycket att bete mig som folk.

    Maken svarar då:
    Jag har väl ganska hög tolerans för sån't, trots allt har du ont hela tiden och det tar ju rätt mycket på humöret och gör att du sover dåligt som också sliter. Blir du sen ännu mer lättirriterad av östrogenet så tycker nog jag att du lyckas vara på ett strålande humör oftare än man kan förvänta sig!

    Det är sånt som gör att jag faktiskt förstår hur vi har lyckats med 23 år tillsammans trots allt ^.^

  • Klockarbol

    Jag bara måste avsluta kvällen med att jubla lite till över att sommartiden är slut

    Nu kommer alla messerschmitts i min omgivning, dom där som har en massa synpunkter på att jag inte går och lägger mig i tid, tycka att jag är såååååååå duktig som gör som dom säger och går och lägger mig tidigare

    Att jag trots allt går och lägger mig vid ungefär samma tidpunkt de flesta kvällar, oavsett vad klockan säger, det låter jag bli att tala om för dom.
    Jag vill ju inte missunna dom glädjen med att dom har lyckats "tala förstånd" med mig i år igen

    God natt på tråden och krya på er alla förkyldisar!

  • Tinga

    God morgon! Har inte hunnit läsa ikapp fredagens och helgens övningar, men har en fråga jag tänkte slänga in.  På fredag är det maskerad på dagis, och jag tänkte klä ut Piff & Puff till typ tiger och svart panter (låter roligare än katter ), men behöver smarta förslag på hur man gör öron och svans. Kan man göra öron i papper och sy fast på ett band som knyts under hakan? Eller har någon annan någon bättre idé (både vad gäller "maskering" och öron/svans)? Usch, jag är inte alls på pysselhumör, så det känns inte alls roligt att fixa maskeradutstyrsel just nu.

  • Tinga

    EA - men du måste ju testa, ju! Låter onekligen väldigt spännande med RD13 och ingen tant. Håller verkligen tummarna!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!