• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

    Sweet - Hej!! Har skrivit en reseberattelse i restraden tur och retur. Sammanfattat hade vi det fantastiskt.

  • BrudSommar2006

    Ja, ner kommer hon ju, varenda gång, men hon blir alltid ledsen när hon står och håller i sig och tittar bort över rummet mot något annat hon vill ta sig till men hon törs inte släppa för att dunsa ner på rumpan och ta sig dit utan hon blir ståendes och gråter!


    Annars ser hon så liten ut där hon går och håller sig i vagnen, skrev jag stolen, jag menade lära-gå-vagnen, skit samma, Iris var ju både äldre och större när hon började hasa runt.

  • _koko_

    Ja, vildrisotto! Fast det är ju också som Vickan säger att man inte få ta för mycket buljong i taget.

  • sweetstreet

    Koko,


    aha jag borde kasnke läsa där då?


    men har du ngt sidnummer eller länk för jag vet nog inte vart jag ska leta annars?


    HÄRLIGT att resan var så himla lyckad!!!


     


     


    BS,


    ja hur gammal är Astrid nu??


     

  • viktualia

    BS - här är nog Trollets första tand på uppsegling också.. och hans mammas stackars bröstvårtor blöder.. så hm. amning på nedläggning typ

  • sweetstreet

    Vickan,


    ojojoj!!!!!! Kanske dags att lära tantrollet lite amningsvett o etikett...???

  • _koko_

    BS - duktig Astrid! Nu satte sambon igång ett avsnitt av favvoserien Big bang theory, ska nog krypa ner bredvid honom. Kram på er!

  • BrudSommar2006

    Astrid är nio och en halv månad för att vara exakt.


    Imorgon ska jag göra ett fjärde försök med influensavaccineringen plus att jag måste skaffa spindelnät och vad det nu var till Halloween-middagen hos mina föräldrar, Iris ska sova över.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!