• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oms

    Piggis - haha, nu gjorde du ju mig snurrig också och jag var tvungen att läsa om mitt inlägg flera gånger för att se vad jag egentligen skrev jo men nu minns jag ju att det var en olyckshändelse i den familjen och inget självmord - men jag läste ditt första inlägg (säkert helt feltolkat av mig) som att det var samma familj som sen förlorat dottern - skönt att det inte var så om även att inte den andra familjen heller borde ha förlorat sin dotter... hängde du med

    nä nu ska jag också hoppa i säng tror jag, maken är dock itne hemma från sin tränign än så jag väntar en stund till, det är halt ute och vi har inte vinterdäcken på än...

    imron blir det AW med väninna från förr - ska bli skoj skoj!

    en TREVLIG HELG får jag önska er alla såväl outade trådisar som smygisar som de som just nu har pausat men ändå läser (ni är saknade!) kram på er

  • Hattis

    PB - å, du ska veta att jag håller tummarna för att de fyra blir flera och/eller har guldfaktor. och till att börja med att posten kommer fram som den ska. Kram!

    Gratttis Snaily till lyckat TUL! Vad skönt!

    Klockarbol - Helt uppenbart så är ju din kollega ur balans. Låter som att hon både behöver en kram och höra att det inte riktigt fungerar att bete sig som hon gör. Håller med den som sa att det lät som en dålig komedi. Smärta är skit hur som helst. Hoppas att du slipper den så snart som möjligt!

    Trist med BOM Izzie

    Jag HOPPAS att jag inte kan delta i vinprovning den 17 november, men är jag inte gravid så är jag definitivt på! Jättebra idé!

  • Telis

    Gomorron! FREEEEEEEEEEEDAAAAAG!!!!


    Kan tipsa om att nenne skrivit en förlossningsberättelse i sin blogg som jag läste igår kväll och sen kunde jag inte sova. Det var som om hon gått in i min hjärna och tagit mitt värsta mardrömsscenario och skrivit ner det. Usch, jag blir riktigt deppad av vad stackars nenne fått gå igenom.


    Då spikar vi den 17:e och så hoppas vi på att Lappis kan vara med och att Hattis inte kan vara det.


     

  • Lapinette

    EA - hur går det? Sorry, är så nyfiken ... du får vräsa tillbaka om jag är jobbig som frågar. I promise .. jag förstår.

    Och sen instämmer jag FRRRRRRRRRRRRRRREEEEDAAAAAAAG!! Så skönt, har begravt mig i jobb hela veckan (sena kvällar).

  • Fru E

    Lappis-säger som till mina kollegor som vet om vad vi gör, fråga gärna
    Ännu är allt lugnt *peppar peppar och allt vad man kan säga* men det är bara rd 11 och dag 28 på lördag i cykeln. Vet inte hur kroppen ska reagera eftesom jag inte haft egen äl men de har å andra sidan satt in ett embryo som ska ut men frågan är när man kan förvänta sig tanten. En normal månad kommer den runt dag 30 med spottings några dagar innan men nu vet jag inte som sagt.
    Fortsätter att sticka huvudet i sanden och dagarna slääääääääääääpar sig fram med skräck. 1 vecka kvar till td vilket är låååååååååångt!

  • Vännerfan

    Hej hej!

    Izzie, Så tråkigt med BOM! Speciellt som du hunnit börja hoppas. Jag tror inte du inbillade dig dina symptom. Jag tror det är svårt att göra det. Trots att jag idag har monster-tant, näckspärr och jordens migrän kan jag inte framkalla att känna mig illamående. Det lät precis som jag kände månaden innan jag plussade med lill-prinsen. Vi avbröt visserligen den månadens försök före äl, men jag kände ändå massor, var helt säker på att jag var gravid och blev verkligen jätteförvånad när testet visade minus. Jag tror det är ett ägg som blir befruktat och sen inte fäster, men har inga belägg för det. Supertråkigt att det blev mf av det förra plusset, förresten.

    EA, Fel! Du har inte satt in ett embryo som ska ut. Du har satt in ett embryo som ska stanna där det är! Så det så!

    Gällande trådträffen hade det ju varit kanon om den flyttats fram en vecka så jag kunde vara med. Men ni får ta det som passar flest. Jag är ju uppbokad 3 helger på raken där, så då kan jag ju inte räkna med att få vara med. Jag kanske skulle ta mig till Lund/Malmö någon gång nästa eller nästnästa helg i stället? Kanske vore nåt?

    Det var mycket mer jag skulle kommentera, men min huvudvärk gör så ont att jag måste gå och vila lite nu när Prinsen är lugn och lillen sover. Kram!

  • Fru E

    Lappis-ännu kan mycket hända och från de förra ivferna så har spåren kommit runt rd 12 men då är det kanske en mer normal cykel med......just nu väntar jag bara på att spåren ska komma (pessimistisk javist men det är lättare)


    Trådträff i Skåne/Småland låter bra jag kan ta tåget var som! Och kan de flesta helger utom den 13 november

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!