• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

    Underbart att få sova PB!! Grattis!


    Och ang pannan. Jag förstår att ett lån till känns jobbigt! Orkar ni en vinter till med gamla systemet? Så kanske ni kan investera till nästa vinter när du säkert fått ett jobb och ni kommit lite på fötter igen med ekonomin?


    Kram!

  • muggles

    PB: vad är det för lån ni får nu då, rörlig/fast ränta osv? Ni har ingen förälder som betalat av sina huslån som ni kunde få låna på deras hus?

  • passionsblomman

     


    Parnassia skrev 2010-10-27 14:55:45 följande:
    Underbart att få sova PB!! Grattis! Och ang pannan. Jag förstår att ett lån till känns jobbigt! Orkar ni en vinter till med gamla systemet? Så kanske ni kan investera till nästa vinter när du säkert fått ett jobb och ni kommit lite på fötter igen med ekonomin? Kram!

    Det är det som är frågan. Och dessutom är ju inte planen/förhoppningen alls att jag ska ha fått ett jobb på någon vidare sikt, utan en föräldraledighet.........
    Efter den vill jag starta eget och då blir det ju fler år  av ovissa inkomster.

  • Parnassia

    SJÄLVKLART är plan A att du ska vara föräldraledig! Men du hinner ju jobba innan dess om jobbet dyker upp.


    Jag menar inte att vara klämkäck men att det kan ju hända bra saker på flera plan.


    Kram!

  • passionsblomman

     


    muggles skrev 2010-10-27 14:59:14 följande:
    PB: vad är det för lån ni får nu då, rörlig/fast ränta osv? Ni har ingen förälder som betalat av sina huslån som ni kunde få låna på deras hus?

    På A svarar jag "vet inte, vi ska prata med banken imorgon"
    På B svarar jag "absolut inte"

    Mina föräldrar är båda sjukpensionärer med inkomster så små att ni skulle baxna.
    Mina sväron ska vi fortsättningsvis blanda in så lite som öht är möjligt i vårt liv och ekonomi. De stod i borgen på vår första huslån och ALDRIG har vi varit gladare än när vi kunde plocka bort dem från det.

  • kikki kikki

    Ville titta in snabbt och säga hej efter en tid frånvaro.

    Jag fick en son den 8 okt kl 15:10
    Han vägde 3885g och var 53 lång.

    Hoppas ni har det bra här i höst rusket iaf.

    kram från mig

  • fru AM

    Grattis Kikkikikki till en relativt sett långsmal son! Gick allt bra? Återkom gärna med förlossningsberättelse när du vill/orkar/hinner! Kram!

  • muggles

    Grattis Kiki kiki! Vi har undrat var du blev av men förmodade att du var på BB... Gick allt bra?


     


    Har iaf haft en nöjd kund idag (den andre förstörde nästan min dag):


    tack för hjälpen. Ditt tips fungerar bra. Jag har försökt provocera fram felet igen utan att lyckas.
     
    Tack igen för snabbt agerande, mycket uppskattat!
  • muggles

    PB: jag har en mamma som har försvinnande liten pension och som vi hjälper ekonomiskt varje månad så jag vet vad du menar. Jag är inte så blåögd att jag tror att alla har sådana föräldrar men jag vet en del som gjort på det sättet och det är ju bra så länge man har möjlighet. Skit med pannjäkeln!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!