• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

    B&B: www.smedstorp.blogspot.com/ Vet inte alls om de kan tänka sig att ordna endast frukost/brunch men man kan ju fråga dem, om inget bättre ställe dyker upp? (Det är iaf otroligt mysigt där inne.)

  • muggles

    Halmstad hade såklart varit ännu bättre för mig, tar bara en dryg timme på motorvägen...

  • MSW

    Åååh, julbord blev jag sugen på nu!


    Mugglan: Det såg väldigt trevligt ut!


    Men det bör juh absolut att få ihop en träff på något vis! Ska vi försöka bestämma en dag som många kan, och så får vi enas om vart sedan?

  • Lapinette

    Men kokisen ... har du ingen aning om vad de pratar om för ställen??!

  • MSW

    Koko:


    Hur ser era helger ut? De flesta helger kan jag någon av dagarna men inte båda.. (födelsedagar och annat ivägen)

  • passionsblomman

    Jag är så glad för jag sov mycket bättre inatt! Sambon masserade min nacke och lade på liniment på kvällen, och det hjälpte en hel del.

    Jag tror jag får rundgång av att först sprayen ger huvudvärk, sedan biter jag ihop käkarna och spänner mig på natten eftersom jag har ont och inte kan slappan av.
     
    Då får jag spänningshuvudvärk och efter tillräckligt många dagar med det, så kommer migränattacken som ett brev. Och under tiden ligger sprayhuvudvärken kvar som ett molande lock på tillvaron. 

    ÅÅÅ Vad det betyder mycket att få sova!!!

    Ikväll måste vi fatta beslut om hur vi gör med pannbytet. Vi får låna, men inte på huset, utan ett helt eget lån som blir dyrare och att låna en massa mer pengar när allt redan är som det är känns skitjobbigt.
    Menpannsituationen är ju helt vidrig också, och ska vi elda upp en massa onödiga pengar ör att vi måste ösa i ved i den nuvarande pannan, eller ska vi istället lägga de pengarna på att investera i det nya, som kommer att kräva mindre ved och mindre jobb och mindre ångest? Fast att just lånet i sig innebär en viss ångest?

    Usch!

  • Parnassia

    Stället spelar mindre roll för mig. Vi kanske ska spåna på ett datum först och sedan kolla runt vem/vilka som kan ta emot oss. Det har ju betydelse hur många vi blir.


    Vad sägs?


    21/11?


    4/12?


    5/12?


    18/12?


    19/12?


    Det är då jag kan innan jul iaf.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!