• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

    September, men fy vad jobbigt med migrän så du kräks! Jag har migrän ett par gånger om året men det börjar alltid med spänningshuvudvärk så när jag väl fattat att det inte är vanlig huvudvärk är det för sent att ta någon migränmedicin. Som tur är kräks jag inte och det värsta sitter inte i i mer än kanske 4-6 timmar. En fd kollega använder Maxalt som Oupsie och blir bra hjälpt av det. Men den är väl receptbelagd tror jag. Har du provat dom där recepfria, Eeze och vad dom heter?

  • Fru E

    Sticker in huvudet medan vi väntar på maten


    Om jag ska vara lite ego så har jag svårt att tänka mig att vi lyckas (jag veeeeeet att man inte ska känna något så här tidigt men ändå), pessimistiskt men med största sannolikhet sant......som grädde på moset fick pappa ett telefonsamtal när de var nere här igår och min mormor gick bort igår natt
    Hade hoppats få berätta för henne att även vi skulle kunna ge henne ett barnbarnsbarn men men.....


    Nu kallar huliganerna till brorsbarn!

  • porchez

    Snygg trådstart AM - Jag blev rörd och tårögd när jag läste om hur mycket vi delar med varandra här!!


     


    Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.   :-P fiiiint sagt!


    läser ikapp senare, nu är det min favvo serie Gilmoe Girls!

  • snaily

    FruE
    Vad sorgligt med din mormor!! Stor kram!
    Hoppas du har fel ang. det andra... hur många dagar är det du har ruvat nu? Tummar och tår hålls för fullt!

  • smint

    Fin trådstart AM.


    Snokis: Shit vilken hemsk kommentar. hoppas som de andra säger att det var av nervositet..


    Snaily: Hoppas UL ser bra ut på Torsdag.


     


    Idag är det verkligen innesittarväder. Regn regn.. Kontrast mot igår då dottern åkte pulka ner för lilla backen utanför..


    Har sjukt ont i fogar och bäcken så gissar att det är foglossning som kommit.. plus en massa sammandragingar hit och dit.. som väntat så godkände inte FK min havandeskapsansökan denna gång heller så det blir väl att boka läkarbesök snart.. kan knappt röra mig på jobbet med full ute klädsel och att hjälpa 15 små 2 åringar med allt dom behöver hjälp med går inte så bra.. 


    Nenne: Ge ellos en chans till, jag år också mail hela tiden, men dom ahr rikigt bra grejer, beställde ett par fodrade timberlandkängor igår med 50% rabatt.. hur bra som helst


     


     

  • kängu

    Snorkis, fy fan vilken sjuk kommentar Tur för henne att jag inte var där för då hade jag klappat till kärringen Strongt av er att gå på fest ändå, men förstår att det inte var så kul. Jag har tänt ett ljus för S idag (stämmer det att det är hennes 3- mån dag idag?), det brinner starkt och klart på mitt köksbord. Tänker på er!

  • kängu

    Vilket fint bling Tinga!


    Vad ni är effektiva med ommålning och fix, själv har jag mest gått och snorat hela helgen och inte stuckit näsan utanför dörren. Men längtar till tisdag då jag och syrran ska go crazy på Ullared Julklappar, yes!

  • kängu

    FruE, beklagar verkligen sorgen Jag hoppas så att din känsla är fel och att ett litet pyre har börjat växa i din mage

  • kängu

    Som ni ser så jobbar även jag mot 14000 (eller 140000?? )

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!