• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • skruttisOmuffis

    Det är så trist att jag inte har haft tid att följa er andra här på sista tiden.... Nu är man så stressad så man knappt vet vad man heter. NIO DAGAR KVAR för min del nu...

    Jag önskar verkligen alla lycka till som ska gifta sig nu i helgen!! Hoppas det blir som ni önskat och att ni kan njuta fullt ut! Solig

  • Skumboll
    skruttisOmuffis skrev 2011-08-04 12:11:28 följande:
    Det är så trist att jag inte har haft tid att följa er andra här på sista tiden.... Nu är man så stressad så man knappt vet vad man heter. NIO DAGAR KVAR för min del nu...

    Jag önskar verkligen alla lycka till som ska gifta sig nu i helgen!! Hoppas det blir som ni önskat och att ni kan njuta fullt ut! Solig
    Samma här! Nio dagar kvar alltså.... men ingen stress här.
    Ser inte ut att bli så bra väder på vår dag... synd!

    Igår lämnade vi in ringarna för gravering, efter typ ett halvår kom vi äntligen på vad det skulle stå.
    Var in till nagelstället för en lite konsultation också, valde silke nu framför géle och akryl... tyvärr blir det ingen permanent lack då men jag hoppas det blir bra ändå. Ska ni andra bara ha en enkel fransk eller några dekorationer? 
  • skruttisOmuffis
    Skumboll skrev 2011-08-04 12:16:56 följande:
    Samma här! Nio dagar kvar alltså.... men ingen stress här.
    Ser inte ut att bli så bra väder på vår dag... synd!

    Igår lämnade vi in ringarna för gravering, efter typ ett halvår kom vi äntligen på vad det skulle stå.
    Var in till nagelstället för en lite konsultation också, valde silke nu framför géle och akryl... tyvärr blir det ingen permanent lack då men jag hoppas det blir bra ändå. Ska ni andra bara ha en enkel fransk eller några dekorationer? 
    ...håller med om vädret... Ber till vädergudarna varje dag nu! Det kan ju faktiskt vända *peppar, peppar*

    Jag ska ha mina egna naglar, fast med permanent fransk lackning sk. gelish (repar sig inte och flagnar inte). Inga dekorationer. Jag gör naglarna redan nu på onsdag då lackningen är så hålllbar!

    Ikväll ska vi gå på privat valskurs och vi har inte valt vals ännu.... haha
    Det står mellan Enya - Flora's secret, Grymlings - Där gullvivan blommar och Norah Jones - Come away with me...
  • Skumboll
    skruttisOmuffis skrev 2011-08-04 12:32:52 följande:
    ...håller med om vädret... Ber till vädergudarna varje dag nu! Det kan ju faktiskt vända *peppar, peppar*

    Jag ska ha mina egna naglar, fast med permanent fransk lackning sk. gelish (repar sig inte och flagnar inte). Inga dekorationer. Jag gör naglarna redan nu på onsdag då lackningen är så hålllbar!

    Ikväll ska vi gå på privat valskurs och vi har inte valt vals ännu.... haha
    Det står mellan Enya - Flora's secret, Grymlings - Där gullvivan blommar och Norah Jones - Come away with me...
    Det finns nog hopp! Hela veckan har de ju sagt att denna helgen skulle bli jätteregning, men idag säger prognoserna strålande sol och varmt. Så jag hoppas att det är samma sak för nästa helg!
  • SnartFruSir
    Skumboll skrev 2011-08-04 12:16:56 följande:
    Samma här! Nio dagar kvar alltså.... men ingen stress här.
    Ser inte ut att bli så bra väder på vår dag... synd!

    Igår lämnade vi in ringarna för gravering, efter typ ett halvår kom vi äntligen på vad det skulle stå.
    Var in till nagelstället för en lite konsultation också, valde silke nu framför géle och akryl... tyvärr blir det ingen permanent lack då men jag hoppas det blir bra ändå. Ska ni andra bara ha en enkel fransk eller några dekorationer? 
    Jag har ju akryl, men det blir klassisk fransk. Funderar på någon sten eller små blommor, men det blir nog för lite "mig" att ha det. Tånaglarna målar jag dock själv i någon pastellfärg. Ska försöka hitta ett snyggt lila, men där är ju det en risk att det ser ut som klämnda naglar istället..:/
  • fru2011kanske

    Begravning i släkten dagen innan bröllopet..Fick vi besked om idag.. Vilket beyder att stor del av min släkt kommer direkt från begravning till bröllopet.


    Hon som dog var bara 60 år och det var oväntat, men hon tillhör inte närmsta släkten för någon av oss.


    Känns lite underligt, men samtidigt så är det ju så livet är, och jag är lite glad att det inte är min mormor (87år) eller svårt sjuka svärmor som ska begravas..


    Jag tror nog inte att det ska kasta skugga över bröllopsfesten, och är just nu lite glad att det är drygt en timmes bilfärd till gården där festen är, då hinner de som kommer från begravningen ha en stund innan vår fest tar vid.


    I övrigt är vi Äntligen klara med bordsplaceringen, riktigt nöjd!! Ska bli intressant sedan att höra vad gästerna tyckte. (Ingen kontroversiell placering på något sätt, vi har ett E-bord med 4 tungor, en för hans släkt, en för min släkt och två med kompisar och kusiner (vilka känner varandra lite))

  • bumbibjörn

    Jobbigt att ha begravning så nära inpå bröllopet, men så är tyvärr livet. Måste nog ta tag i det där m naglar o boka tid! Frågan e bara va jag ska göra?! Festprogrammet visa sig va mer kvar på än va jag trodde o måste bli klar m bordsplaceringen. Börjar bli lite stressad jag som tyckte allt va så lungt:) måste ringa om maten oxå o tårtan... Listan börjar bli lång:)

  • Helena brud 20 aug

    Nu är jag oxå möhippad! Hade en supermysig dag. Vart hämta av okänd kille på mc, körd till stan och avsläppt på nybrokajen, där tjejerna mötte upp. Sen åkte vi båt till fjäderholmarna där vi åt picknick och drack bubbel. Sen fick ja smida ett eget smycke, superkul. Och tvingades efter det bada.. Sen båten tillbaka mot stan för en omgång poledance.. Sen fick ja baka en pizza på en pizzeria och bjuda alla på.sen åkte vi hem till en kompis och åt midda och mer bubbel. Under hela dagen fick ja panga en ballong i taget och svara på frågor och lösa uppgifter.. Är helnöjd över möippan!! Hur har era varit? Vad fick ni göra?

  • fru2011kanske

    Helena brud 20 aug, låter som du hade en härlig dag! Min möhippa har jag skrivit om i bloggen här på BT, så det går bra att läsa där, men det var lite samma stuk som du hade och jag var sååå nöjd! Framförallt underbart att ha alla vänner samlade en heldag! Jag festade hela natten som om det inte fanns någon morgondag, vilket jag inte trodde att jag kunde/tyckte var roligt längre (som den hemmasittande tre-barns mor man är )


    BM går och väntar på sin svensexa, och de har gjort väntandet till en del av grejen, han ser lite orolig så fort jag bokar något (tex spontant åka till landet en fredag och äta kräftor med mamma )


    I övrigt börjar jag bli stressad igen, framförallt får jag inte ordning på festprogrammen som ska till tryck. Och vi ska ju ha så himla mycket grejer med oss, jag är så rädd att jag ska glömma grejer.. Får massa "tänk om" tankar, som "tänk om cateringen inte kommer,tänk om blommorna inte håller, tänk om jag glömmer klänningen osv.


    Har börjat få halsbränna av stressen, vilket jag inte haft sedan jag var gravid... Men jag ska prata med blivande svågern om hjälp med programmen så hoppas jag att jag kan stressa lite mindre..

  • 20110820

    Blev också hippad igår

    Det ringde på dörren vid 10 och utanför stod en kvinna och frågade hur mycket jag funderat på jordens undergång. Jag hann tänka att jaha, nu var det dags men försökte avfärda henne. Hon insisterade dock på att jag skulle ta emot ett häfte och öppna det. Då förstod jag och hörde samtidigt klampande steg utanför. Där kom alla tjejer

    Packa väska, på med ögonbindel och in i bilen. 2 stopp och 40 minuter senare fick jag äntligen kliva ut. En, vad jag tyckte lång, promenad genom gräs, över grus och på en skogsstig (hur lätt är det när man inte ser?!) fick jag ta av ögonbindeln och där stod en man som äger en äventyrsbana. Banan är belägen 8-10 meter upp i träden med ca 15 olika stationer att ta sig över. Stationerna var rep och/eller stockar/brädor. Det här var superkul! Efter att vi klättrat omkring där väntade mousserande vin och laxbaguetter. Jag fick också en nostalgilåda från min syster som dessvärre inte hade möjlighet att närvara (vi bor 50 mil ifrån varann). Här fälldes många tårar i skogen...

    Därefter fick vi prova på att skjuta. Vi sköt pilbåge, luftgevär, slangbella, kolsyrepistol och blåsrör. Skitkul! Sedan ytterligare en bilfärd och då hem till oss, jag fick 15 min på mig att duscha, därefter fikade vi innan ögonbindeln åkte på igen. Efter en kortare bilfärd var vi hemma hos en tjej som sminkade mig, jag blev jättefin :) På med rosafluffig tiara och slöja. Iväg till Stadsparken där det var uppdukat picnic med kycklingsallad, ost, kex, vindruvor och chips. Vädret var med oss hela dagen och picnicen var superlyckad!

    Under kvällen fick jag svara på frågor som min blivande tidigare svarat på, jag fick leta upp gifta par och fråga efter tips för lyckat äktenskap och i en stor spargris samla pengar till kvällens dricka. 223 kr fick jag ihop och det är jag nöjd över! Iväg till krogen och där satt vi sedan tills jag och flera mig kände att det var dags att sova. Jag är supernöjd över dagen och kvällen och ser nu fram emot bröllopet om 13 dagar.

    Min blivande har sitt kvar och med tanke på att det bara är en helg kvar är det inte så svårt att lista ut när de tar honom

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2