• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • SnartFruSir
    SnartFruSir skrev 2011-07-26 13:21:12 följande:
    Fick precis besked om att örnen har landat. I detta fall tärnklänningen som var till min blivandes syster. Hon avsa ju säg tärnskapet tillslut och idag kom min blivandes bror och lämnade tärnklänningen till honom. Så sjukt skönt. Nu ska vi bara sy om den så att den passar min bästa vän :) Än finns det tid, så det ska nog gå vägen.
    Haha, oj vad illa jag stavade här...Skyller på att jag är exalterad.
    fru2011kanske skrev 2011-07-26 13:32:06 följande:
    SnartFru Sir, vad skönt att bitarna börjar falla på plats!

    Själv har jag hittat den perfekta gästboken för oss. Hittade den dessutom akademibokahandeln där jag hade 20% rabatt Så jag tror jg betalade 140 kr för boken (blå ringpärm med svarta sidor) och en guld-märkpenna )

    Och hade möte med Toastmadamerna igår, och då föll många små pusselbitar som jag stressat lite över på plats!
    Ska träffa floristen i etfermiddag och har bokat tid för naglarna på en salong här i området.

    Så kontentan av dessa två dagar är att jag fått mycket gjort och rätat ut frågetecken, men blir nästan mer nervös och stressad för det börjar verkligen bli konkret..

    Hur är det med nerverna hos er andra?
    Inga nerver än så länge. Kanske har att göra med att jag fortfarande jobbar (15 augusti går jag på semester) och att jag har så mycket att göra att jag knappt hinner gå och pudra näsan (just nu är det lugnt dock). Jag känner att vi hunnit med det mesta och att det som sker, sker. Men det kommer säkert mer nerver längre fram. Vad skönt att det börjat lösa sig för er också. Jag har spanat en del på gästböcker men än så länge inte hittat någon i vår stil.
  • Aylas
    SnartFruSir skrev 2011-07-26 13:41:55 följande:
    Haha, oj vad illa jag stavade här...Skyller på att jag är exalterad.
    fru2011kanske skrev 2011-07-26 13:32:06 följande:
    SnartFru Sir, vad skönt att bitarna börjar falla på plats!

    Själv har jag hittat den perfekta gästboken för oss. Hittade den dessutom akademibokahandeln där jag hade 20% rabatt Så jag tror jg betalade 140 kr för boken (blå ringpärm med svarta sidor) och en guld-märkpenna )

    Och hade möte med Toastmadamerna igår, och då föll många små pusselbitar som jag stressat lite över på plats!
    Ska träffa floristen i etfermiddag och har bokat tid för naglarna på en salong här i området.

    Så kontentan av dessa två dagar är att jag fått mycket gjort och rätat ut frågetecken, men blir nästan mer nervös och stressad för det börjar verkligen bli konkret..

    Hur är det med nerverna hos er andra?
    Inga nerver än så länge. Kanske har att göra med att jag fortfarande jobbar (15 augusti går jag på semester) och att jag har så mycket att göra att jag knappt hinner gå och pudra näsan (just nu är det lugnt dock). Jag känner att vi hunnit med det mesta och att det som sker, sker. Men det kommer säkert mer nerver längre fram. Vad skönt att det börjat lösa sig för er också. Jag har spanat en del på gästböcker men än så länge inte hittat någon i vår stil.

    Här är det också lugnt med nerver än så länge och allt bara trillat på plats. Det stora orosmolnet frisör har fixat sig och eftersom jag har det heldött på jobbet är snart festprogram, vigselprogram och placeringskort klara. Känns lite ila att göra det på arbetstid, men vad ska man göra när det inte finns en arbetsuppgift kvar efter kl 10 och jag måste vara kvar om det skulle komma in en order.

    Stora nervositeten nu är om det blir hippa i helgen eller nästa

  • Skumboll
    fru2011kanske skrev 2011-07-26 13:32:06 följande:
    SnartFru Sir, vad skönt att bitarna börjar falla på plats!

    Själv har jag hittat den perfekta gästboken för oss. Hittade den dessutom akademibokahandeln där jag hade 20% rabatt Så jag tror jg betalade 140 kr för boken (blå ringpärm med svarta sidor) och en guld-märkpenna )

    Och hade möte med Toastmadamerna igår, och då föll många små pusselbitar som jag stressat lite över på plats!
    Ska träffa floristen i etfermiddag och har bokat tid för naglarna på en salong här i området.

    Så kontentan av dessa två dagar är att jag fått mycket gjort och rätat ut frågetecken, men blir nästan mer nervös och stressad för det börjar verkligen bli konkret..

    Hur är det med nerverna hos er andra?
    Kul, vad blev det för florist till slut? 

    Inga nerver här inte, men det lär väl komma tids nog...!
  • fru2011kanske

    Det vart min gamla klasskompis som fixar buketten. Eftersom det var lite svårt att hitta blåa blommor blir det en ganska lite bukett med blå Hortensia, vita rosor och någon/några blommor i fuchsiafärg (som kommer matcha dotterns färgstarka klänning )
    Ska bli spännande att se..

    Känner att jag inte är så mycket kontrollfreak som jag trodde

    Tänkte jag skulle få ihop några ord (kortare tal) min älskade blivande man, men vet inte riktigt var jag ska börja och är rädd att jag ska bli så känslosam att jag inte får fram något..
    Någon som ska hålla tal för sin blivande? Några kloka tankar kring hur man ska klara det?

  • Summer loving

    Nu är det ta mig tusan bara 10 DAGAR kvar tills vi får säga säga JA till varandra!!! Hjärta Skrattande Tyst Hjärta


    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
  • SnartFruSir
    Summer loving skrev 2011-07-27 22:20:02 följande:
    Nu är det ta mig tusan bara 10 DAGAR kvar tills vi får säga säga JA till varandra!!! Hjärta Skrattande Tyst Hjärta
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
    Är det pirrigt? :)
  • Sassabrassa

    Igår träffade vi prästen. Var orolig att vi inte skulle gilla henne. Hon lät lite seg på telefon, men wow vad nöjda vi är. Hon var kanon.
    Både jag och min blivande blev lite blöta i ögonen när vi fick testbesvara "frågorna" Herregud hur ska detta gå i kyrkan?
    Vi valde psalmer till vigseln. Vår program kommer se ut så här:
    Ingångsmusik - Leksands brudmarsch
    Psalm 200  (I denna ljuva sommartid)
    Inledningsord
    Bibelord
    Solosång (Annars stod vi aldrig här, Daniel Lindström) 
    Frågorna
    Bön över ringarna
    Löftena
    Tillkännagivandet
    Solosång (Amazing, Lonestar)
    Förbön
    Vigseltal
    Psalm 84 (Vi lyfter våra hjärtan)
    Solosång och utgång (Everything, MIchael Bublé)

    Vad tror ni om detta?

    Helena brud 20 aug: Jag har mixat ihop följande låtar i Mixmeister till en mix på 5.25 min: 
    Johannes Kotschy - And that ´s why I love you
    Ray Anthony – The Hokey Pokey
    Aqua - Barbie Girl
    Right said fred – I´m too sexy
    Carola – Fångad av en stormvind
    After Dark – När ni tar saken…
    Rednex – Cotton Eye Joe
    Grease – You´re the one that I want
    Reel 2 Reel – I like to move it
    Johannes Kotschy - And that´s why I love you

    Har fått hem en massa Ebaypaket och väntar fler den här veckan :)

    Sååå mycket som börjar falla på plats och som kommer att falla på plats de närmsta dagarna. Spännande.


  • Sassabrassa

    Förresten... börjar bli nervös för hippan. Sambon har de svensexa för på lördag. Han vet inget alls. Tror att han ska spela golftävling. :) Men de ska kidnappa honom på andra green. Hihi.
    Jag är rätt 100 säker på att min möhippa är helgen efter det. Lördagen den 6/8. Vet inte varför jag är så säker, har bara fått för mig att det är då. Sååå nervös för vad de ska hitta på. Men hoppas och tror att jag slipper förnedringsgrejer. Har verkligen sagt att jag inte vill det.  


  • SnartFruSir
    Sassabrassa skrev 2011-07-28 15:44:34 följande:
    Förresten... börjar bli nervös för hippan. Sambon har de svensexa för på lördag. Han vet inget alls. Tror att han ska spela golftävling. :) Men de ska kidnappa honom på andra green. Hihi.
    Jag är rätt 100 säker på att min möhippa är helgen efter det. Lördagen den 6/8. Vet inte varför jag är så säker, har bara fått för mig att det är då. Sååå nervös för vad de ska hitta på. Men hoppas och tror att jag slipper förnedringsgrejer. Har verkligen sagt att jag inte vill det.  
    Min hippa måste också bli i helgen eller nästa. Jag undrar lite om de använder min blivandes svensexa som lur för att jag går omkring och tror att jag lurar honom och han tror han lurar mig? Hade varit ganska kul och typiskt våra vänner i sådant fall.

    Men. jag fick reda på att de typ bara blir 4 eller 5 st. Det innebär att bara 2 av hans vänner kommer (det skulle även kunna vara 2 av mina vänner med för den delen, jag gav dem en lista på alla kompisar och deras respektive när det fårgade nämligen). Jag vet inte riktigt hur han kommer reagera på det. Vet inte om jag ska fråga heller, för det kanske kommer fler. Men jag tror innerst inne att antal ändå spelar rätt stor roll för honom. Viktigt att se att han är älskad av många, speciellt efter det här med hans föräldrar.
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2