• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • ClaraH
    Sassabrassa skrev 2011-07-23 17:23:44 följande:
    Ni som köpt bubblor. Hur många räknar ni med? Räknar ni med en bubbelflaska/gäst?
    Vi tog till lite fler än hälften, 48 st på 74 gäster. Vi tror kanske att de äldre inte är så intresserade av att blåsa.
  • labbalabba

    vi köpte också 48 st men på 61 inbjudna gäster, dock kommer det att vara fler i kyrkan.. men vi köpte 48 mest för att det var ett färdigt paket :)

    bubblorna köpte vi på ebay från westerwitch27, gick galet snabbt tycker jag, tog nog 3-4 dagar från att jag beställde. Confetti och organzaband har jag beställt från confettiheavenltd, men det paketet har jag inte fått än eftersom jag besällde i fredags..

  • ClaraH

    Idag har vi haft en avstämningsplanering tillsammans. Det var väldigt bra, men det tog tid. Jag är van att hålla på med planeringar på jobbet men sambon brukar jobba mer med kroppen, så han råkade somna till ett tag .

    Nu har vi i all fall mycket bättre koll på allt som är kvar att göra.

  • SnartFruSir

    Vi köpte också bubblor idag, från säljaren partyproducts2010. Har redan fått trackingnummer, så detta måste också vara något slags rekord. Vi köpte 48 st (och gör 50 rispåsar) så det blir nog bra.

    De hade många olika varianter som kostade lite olika. Vi tog några som ser ut som diamanter och betalade 340 kr inkl frakt. Så det är inte speciellt billigt..



    Får återkomma om det var en bra affär eller inte. Men än så länge funkar det ju bra :)
     
  • bruden
    Summer loving skrev 2011-07-24 11:23:08 följande:
    EN FRÅGA!

    Undrar vad ni skrivit på bordsplaceringskorten som ska stå ute på bordet till Honnörsbordet. Har ni skrivit era egna namn och era föräldrars eller har ni skrivit ex. Bruden, Brudgummen, Brudens Far, Brudgummens mor osv.?? Sitter här och funderar på vad som skulle vara bäst, mest korrekt, högtidligt, finast, roligast......

    Hur har ni gjort?
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
    Bruden, Brudgum och sen namnen på resten
  • Aylas

    Åh, vi var och provdukade i helgen, det kommer bli jättefint. Vi fick också upp grunden till himlen av tyg (eller rättaresagt, fiberduk) i taket. Så om tre veckor ska vi tillbaka och hänga upp 300 m fiberduk i festlokalen. Det testet vi gjorde visar att det kommer bli maffigt!

    Vi övade också på vigseln, blev gråtmild redan då så jag undrar hur det kommer att gå...

    Vi kommer att skriva herr och fru på våra och namnen på de andra. Ett litet bekymmer har dykt upp. folk med samma namn (för- och efternamn) vad skriver man på deras.

  • SnartFruSir
    Aylas skrev 2011-07-25 13:50:37 följande:
    Vi kommer att skriva herr och fru på våra och namnen på de andra. Ett litet bekymmer har dykt upp. folk med samma namn (för- och efternamn) vad skriver man på deras.
    Vi kommer få skriva Maria Fa och Maria Fi på våra.. Två Maria F med andra ord och sedan, som grädde på moset, ytterligare 2 Marior :) Fast då T och S. Men på gästtavlan (översiktsbilden) så skriver vi ut både för-och efternamn. Hur tänkte ni göra?
  • fru2011kanske

    Vi har oxå några med samma förnamn och första bokstav i efternamnet, på dem kommer vi skriva ut smeknamn (ex Andy ist för Andreas.

    Har stämt av cateringen idag, ska träffa båda toastmademerna i kväll.

    Det är bordsplacering, gästbeskrivning och dukning som stressar lite.. Men på det hela taget har jag ganska bra koll och nu börjar snart ledighet fram till bröllopet

  • Sassabrassa

    Sakta men säkert arbetar vi oss fram i bröllopsplaneringen. Gubben är liiiite seg, tycker jag. Han förstår inte vad mycket det är o göra. :)
    Idag var vi och provade hans frackskjorta.
    Hämtade de otroligt vackra smycken som jag får låna av min blivande svärmor och lämnade in dem till guldsmeden som ska putsa upp dem.
    Väntar sååå på alla Ebay-paket. Kostym till sonen, rosblad, underkjol, organzapåsar och dekorationsdiamanter. 
    Igår gjorde vi klart musiken till vår showdans. Kommer bli riktigt kul. Är det nåt han kan min karl så e det att dansa.
    Ikväll blir det nya tag med festprogrammet.
    Sen ska jag försöka hitta etiketter att sätta på organzapåsarna. De ska fungera som namnskyltar.
    Klänningen är hämtad och hänger i sonens rum (i en klädgarderob så klart)  

    Hmm är det något mer? Känner mig lätt ostrukturerad nu faktiskt. Skulle behöva tips på en riktigt bra Att göra-lista.
    Jo just det. Ska boka tid för naglarna.
    På onsdag träffar vi prästen. Hoppas hoppas det kommer att kännas bra. Hon kändes lite tråkig på telefon om jag ska vara ärlig.
    Skulle önska att min blivande bara kunde säga... Du nu måste vi fixa det här. Eller ska vi ta och åka och fixa det. Men hmmm det händer liksom inte.
    Träffade ett par som ska gifta sig ungefär en månad efter oss. Den blivande brudgummen där var jätteengagerad och pratade löpare och bordsdekorationer... hmm Det gör inte min. :) Men han e go ändå.


Svar på tråden Augusti 2011 - del 2