• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Skumboll

    Snartfru: Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga, det låter helt sjukt... mer som i en film än att verkliga människor faktiskt beter sig såhär. Jag hoppas att du och din blivande är starka tillsammans och mäktar med allt, trots allt "skit". Kram till dig!!

  • bumbibjörn

    Det var precis detta jag skrev om i ett tidigare inlägg att bräm logar fram de sämsta hos folk. Va inte specifikt för oss utan mer allmännt. Fy lider med dig, 'Snartfrusir'! Jag vet inte vad jag ska säga eller komma med för tips. All styrkekramar till dig! Välj vilka konflikter ni vill ta och vad ni kan strunta i eller i alla fall inte lossas om. Hoppas din blivande kan reda ut något när han är hos Aina föräldrar men låter ju inte så lovande... Lycka till och det som inte dödat de härdar, tillsammans blir ni starkare!!!

  • fru2011kanske

    SnartFruSir: *Kramar om* Fy vad trist när det blir så! Jag hoppas ni kan fokusera på Er kärlek på bröllopet!!

  • Sassabrassa

    Inatt drömde jag att Knoppalakanen inte passade på stolarna i festlokalen :) Ha ha
    Trodde inte jag skulle kunna bli så där hysterisk och nervös, men om man drömmer om Knoppalakan då är man banne mig på väg, eller?

    Nu närmar det sig möhippa och svensexa. Jag, som inte klarar av överraskningar, tror att jag har listat ut att jag blir hippad den 6/8. För nu till helgen blir det inte och helgen efter det är det svensexa för min blivande och den 12-14 augusti ska vi åka på fotbollscup med sonen... så ja det finns bara den 6/8.

    Undrar vad de har hittat på tjejerna. Spännande och lite otäckt. :)


  • BrideOfFrankenstein

    Jag hoppar in här jag också Glad Jag och min blivande gifter oss den 13:e augusti i Göteborg.

    Sassabrassa, jag håller med!!! Har haft en relativt avslappnad inställning till dettta hittepå hela året, men nu när juli kom och jag insåg att "jävlar nu är det bara en månad kvar snart!!", då kom hjärtklappningen och mardrömmarna  haha Flört 

    Vi har ändå det mesta klart, skrivit info om nästan alla gäster och festhäftet ska i princip bara sättas ihop... Sedan är tanken att det ska tränas lite mer på valsen, göra klart spellista (vi ska ha musik på dator) till festen, göra en stor skiss på bordsplaceringen (fast själva bordsplaceringen är klar, puh tog två långa kvällar och tre glas vin var för mig och sambon!), och sista detaljerna i vigselprogrammet.
    Jag tror fasen bara att det är det kvar.. gick också omkring med en lista instoppad i kalendern på allt som varit kvar att göra, det är ju helt underbart varje gång man kan stryka något.

  • Sassabrassa
    BrideOfFrankenstein skrev 2011-07-20 08:39:39 följande:
    Jag hoppar in här jag också Glad Jag och min blivande gifter oss den 13:e augusti i Göteborg.

    Sassabrassa, jag håller med!!! Har haft en relativt avslappnad inställning till dettta hittepå hela året, men nu när juli kom och jag insåg att "jävlar nu är det bara en månad kvar snart!!", då kom hjärtklappningen och mardrömmarna  haha Flört 

    Vi har ändå det mesta klart, skrivit info om nästan alla gäster och festhäftet ska i princip bara sättas ihop... Sedan är tanken att det ska tränas lite mer på valsen, göra klart spellista (vi ska ha musik på dator) till festen, göra en stor skiss på bordsplaceringen (fast själva bordsplaceringen är klar, puh tog två långa kvällar och tre glas vin var för mig och sambon!), och sista detaljerna i vigselprogrammet.
    Jag tror fasen bara att det är det kvar.. gick också omkring med en lista instoppad i kalendern på allt som varit kvar att göra, det är ju helt underbart varje gång man kan stryka något.
    Välkommen och Wow, härligt att ha så mycket klart.
    Har nästan svårt att ens få ner på en lista vad vi gjort och vad som är kvar.
    Vi har valsen (har mixat ihop en specialgrej som vi måste börja träna på.... hmmm), ngr smågrejer i festprogrammet, vigselprogrammet, träffa prästen (de skulle höra av sig från kyrkan den här veckan, har inte hört ngt än), spellistan har vi inte ens börjat med, stora bordsplaceringen ska vi också göra (vågar inte än, för det kommer säkert falla bort ngn och ändras)
    Sen måste vi ordna transport från kyrkan... Ah vi har massor kvar.
    Grejen är den att sambon är hur lugn som helst... han spelar golftävlingar hela dagarna och är väldigt trött när han kommer hem... så han har en tendens att skjuta upp allt till morgondagen. Suck.
    Vi får ta tag i det ordentligt i helgen.
  • BrideOfFrankenstein

    Haha ja min är också ganska avslappnad, vilket är tur eftersom jag varit hyperstressad så då har han fått lugna ner mig... Skrattande  Vi fick träffa vår präst i måndags, oj vad verkligt alltihop blev när man fick gå kyrkgången fram íhop!
    Vi får nog också ta och vänta med stora bordsplaceringen, hade bara vart så jäkla skönt att få klart allt.
    Ändå har vi en veckas semester ihop innan det smäller, men jag har en känsla av att det kommer dyka upp små problem som ska lösas i sista minuten ändå.. Hade varit så härligt att bara vara lediga ihop och vila upp oss efter den här planerings-pärsen och se fram emot bröllopsdagen (för att inte tala om bröllopsresan i två veckor, hell yes!!).

  • BrideOfFrankenstein

    Och till SnartFruSir: Vilka jävla ego-svin rent ut sagt. Ge dem fingret och koncentrera er på er egen lycka och på de som delar den med er!

  • Sassabrassa
    bruden skrev 2011-07-19 12:39:53 följande:
    Nu har jag provat bordsdekorationerna och så här får det bli:


     Lagom av det mesta tycker jag
    Fint. :) Vi har liknande. Fast ljusen runt om och tre röda rosor mitt i och sen röda vattenpärlor under ljusen. och lite gröna blad under rosorna.
  • Sassabrassa
    bruden skrev 2011-07-19 12:39:53 följande:
    Nu har jag provat bordsdekorationerna och så här får det bli:


     Lagom av det mesta tycker jag
     Fint. :) Vi har liknande. Fast ljusen runt om och tre röda rosor mitt i och sen röda vattenpärlor under ljusen. och lite gröna blad under rosorna.
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2