• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Sassabrassa

    Någon som funderar kring naglar?
    Jag kan inte bestämma om jag vill göra förlängning eller ej. Har för första gången på flera flera år någorlunda längd på mina egna och tycker det är fint med naturliga naglar så om jag skulle göra förlängning så skulle jag göra mycket korta.
    Hittade ett ställe som gör manikyr med lack, fransk manikyr för 350:-.
    Går iofs att göra själv också, men man kanske borde lyxa till det eller?


  • SnartFruSir
    Sassabrassa skrev 2011-07-13 12:03:45 följande:
    Någon som funderar kring naglar?
    Jag kan inte bestämma om jag vill göra förlängning eller ej. Har för första gången på flera flera år någorlunda längd på mina egna och tycker det är fint med naturliga naglar så om jag skulle göra förlängning så skulle jag göra mycket korta.
    Hittade ett ställe som gör manikyr med lack, fransk manikyr för 350:-.
    Går iofs att göra själv också, men man kanske borde lyxa till det eller?
    Jag har gjort naglar i akryl. Men, jag klarar bara av att ha långa naturliga naglar en stund, sedan går de av, en efter en. Jag vill inte chansa så på bröllopet blir det akrylnaglar (eller gel). Jag gjorde första gången för 3,5 veckor sedan, och jag ångrade mig bittert till ungefär 24 h efter förlängningen. Då vande jag mig och sedan dess har det funkat bra. Att inte kunna knäppa knappar är jäkligt frustrerande inann man vet hur mycket nageln tål..

    Vi pratade lite om det lite i en annan tråd, men min akrylnaglar har lossnat på sina ställen. Fick tips om att testa gel istället, så det kanske det blir denna gången. Mitt tips är att testa innan om du funderar. Men har du bra naglar så unna dig en proffesionell manikyr. Om inte annat för att du är värld att bli lite bortskämd ibland :) 
  • Sassabrassa

    Nervös. Beställde en kostym till sonen på Ebay nu. Hoppas hoppas den passar. Sååå svårt och dyrt med kostym till grabbar i 12 års åldern. Har ingen lust att lägga ut för mycket heller. Så nu hoppas jag verkligen att den här är bra.
    Har beställt en hel del via Ebay till det här bröllopet. Det mesta har varit bra, men en del har inte alls varit vad jag väntat mig. Men då har jag faktiskt fått pengarna tillbaka och det e ju schysst.


  • Agape

    Hinner inte vara inne på bf så ofta nu då jag jobbar och försöker bröllopsfixa.

    Hjälp vad mycket ni hunnit, blir lite nervös nu för allt vi har kvar....

    Kanske någon här inne vet vart man kan hitta en vit näbbkorg för blomblad?

    Vi träffar inte prästen förrän ca en vecka innan vigsel så vi kan inte göra klart några vigselprogram förrän då. Känner mig lite nervös över att det är så sent vi träffar prästen, tänk om det kommer upp sådant man ine gillar, finns ju inte direkt tid att byta präst eller kyrka....

  • Summer loving
    Helena brud 20 aug skrev 2011-07-13 00:20:49 följande:
    Just det, nattamat... Vad har ni där? Korv och bröd? Blir ju en jäkla massakorvar på 75 gäster...:) va bjuder ni på?
    Här blir det också korv med bröd till "nattamaud". Häften av korvarna blir Lundamelle enligt blivande makens önskemål. (Han är rörläggare och det är en stående frukost på byggen på fredagar så mellen var ett måste!) Och så ett glas kall mjölk för de som önskar.
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
  • Sassabrassa

    Min syster ska sminka mig på bröllopsdagen och i helgen gjorde vi en provsminkning. 
    På höger öga (vänster i bild) har jag lite längre lösögonfransar. Vet inte vilken längd jag ska ha.
    Vad tycker ni?


  • Mirjami
    SnartFruSir skrev 2011-07-13 11:08:13 följande:
    Jag har hört om dessa mytomspunna pizzabullar förrut. MEN, vad är det för något? Precis som det låter eller? :)
    Du gör en vanlig bulldeg men utan socker. Bakar ut som vanligt men har tomatpuré eller pizzasås på och ost. Sen kan du ka skinka eller kyckling eller egentligen vad som helst på. Och så bakar du dem som vanligt. Fast inget pärlocker på då, men oregano går bra, fast då penslar du lätt med lite olja (ev spätt med varmt vatten) och oregano på sen de tagits ur ugnen, annars bränns det.

    Se bara till att fyllningen är i någorlunda små bitar. Enklast är nog skinka, det kör jag. Har man muslimer så tar man tex kyckling och har man vegetarianer/veganer så finns det speciell ost man kan köpa och mjölkfritt smör till degen. Riven zuccini, svamp och så blir så gott på med.
  • SnartFruSir
    Mirjami skrev 2011-07-14 10:35:19 följande:
    Du gör en vanlig bulldeg men utan socker. Bakar ut som vanligt men har tomatpuré eller pizzasås på och ost. Sen kan du ka skinka eller kyckling eller egentligen vad som helst på. Och så bakar du dem som vanligt. Fast inget pärlocker på då, men oregano går bra, fast då penslar du lätt med lite olja (ev spätt med varmt vatten) och oregano på sen de tagits ur ugnen, annars bränns det.

    Se bara till att fyllningen är i någorlunda små bitar. Enklast är nog skinka, det kör jag. Har man muslimer så tar man tex kyckling och har man vegetarianer/veganer så finns det speciell ost man kan köpa och mjölkfritt smör till degen. Riven zuccini, svamp och så blir så gott på med.
    Åh tack! Du är en klippa Skrattande Jag tänkte att det skulle vara något i stil med piroger, men detta lät ju faktiskt rätt så enkelt. Får se om tiden räcker till bara.. annars köper jag pizzan från ikea för de finns en stor varmluftsugn med bläck i i vår lokal, så det borde ju gå fort att värma.
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2