• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • 20110820
    Nu tusan ska jag bli fru skrev 2011-06-17 12:04:32 följande:
    Vi viger oss den 6 augusti och vår församling har ännu inte bestämt sig för hur semesterschemat ser ut så vi kan få veta vilken präst vi kommer få och få boka ett möte och planera utformningen av vigseln. Jag börjar känna mig stressad och lite lätt irriterad över detta. . .

    Ni andra som viger er i augusti  - har ni fått kontakt med er präst?
    Vi fick besked i januari om vem vår präst skulle vara men var hon tvungen att ta ledigt just vår dag för att vara med på ett dop i Köpenhamn så vi fick en ny präst och han ringde i onsdags. Han prästvigdes i söndags så det var snabba bud Vi ska träffa honom på torsdag.
  • bruden
    Nu tusan ska jag bli fru skrev 2011-06-17 12:04:32 följande:
    Vi viger oss den 6 augusti och vår församling har ännu inte bestämt sig för hur semesterschemat ser ut så vi kan få veta vilken präst vi kommer få och få boka ett möte och planera utformningen av vigseln. Jag börjar känna mig stressad och lite lätt irriterad över detta. . .

    Ni andra som viger er i augusti  - har ni fått kontakt med er präst?
    Vi har fått det efter en hel del jagande. Han kommer hem till oss på tisdag för att gå igenom det hela. Därefter blir det att boka en träff i kyrkan så att vår solist (sköter all musik) kan få kolla av allt också. Men det var en pärs att få fatt i prällen... Jag fick nästan skicka ett undertonat argt brev för att han skulle ringa upp.
    Vi ska också gifta oss den 6:e augusti  
  • Nikeh
    Nu tusan ska jag bli fru skrev 2011-06-17 12:04:32 följande:
    Vi viger oss den 6 augusti och vår församling har ännu inte bestämt sig för hur semesterschemat ser ut så vi kan få veta vilken präst vi kommer få och få boka ett möte och planera utformningen av vigseln. Jag börjar känna mig stressad och lite lätt irriterad över detta. . .

    Ni andra som viger er i augusti  - har ni fått kontakt med er präst?
    Vi gifter oss också den 6 aug. Glad 
    Vi träffade vår präst förra veckan för vigselsamtal. 
    Ligg på församlingen, det är skönt att kunna "bocka av" den punkten.  
  • TheD
    Nu tusan ska jag bli fru skrev 2011-06-17 12:04:32 följande:
    Vi viger oss den 6 augusti och vår församling har ännu inte bestämt sig för hur semesterschemat ser ut så vi kan få veta vilken präst vi kommer få och få boka ett möte och planera utformningen av vigseln. Jag börjar känna mig stressad och lite lätt irriterad över detta. . .

    Ni andra som viger er i augusti  - har ni fått kontakt med er präst?
    Vi träffade vår den 1:a juni :)
  • Helena brud 20 aug

    Men ringer ni inte upp de som inte osat, eller skickar litet mail? Beror ju iof på vad man har för relation, men samtidigt så bjuder man väl mest folk man vill ska komma? Eller dras ni med såna måstebjudas personer? Om några inte osat till oss kommer jag kontakta dom på ett el annat sätt...

  • Smuppra

    Vi gifter oss 6 aug.

    I lördags (11 juni) blev jag kidnappad för möhippa, mycket oväntat och jätterolig överraskning! Inte ett dugg beredd så tog ett tag innan det sjönk in

    Prästen ringde mig förra veckan och vi bokade en vigselsamtal söndagen den 26 juni pga semester och konfirmandläger osv.

    Vi har några som inte osat. De kontaktar vi på olika sätt. Om vi ses påpekar vi det och för någon timme sedan skickade vi ett fb-mail till BMs farbror som inte osat för sig och sin familj (5 pers). Tycker det är rätt dåligt at tinte ha osat 17 dagar efter osat gick ut... Snacka om att glömma bort det.

  • Helena brud 20 aug

    Min ena tärna undrade lire när vi skulle vara på landet i sommar...:D anade att hon var ute och fiskade efter lediga hemmavarande datum... Inte så många lediga lördagar kvar nu...

  • Uppsalabrud 2011

    Finns många trevliga trådar att följa här på BT men denna är speciell! Jag är på och gifter mig 20e augusti 2011. jag skulle inte påstå att vi har allt på plats men jag är inte stressad...är det fel?!? haha


    Nu i helgen ska vi summera lite och se vad som ska göras framöver.gäller att samla tankarna


    @SnartFruSir: din blogg är jättefin. fortsätt blogga!


    @Helena Brud 20 aug: det har du helt rätt i, jag börjar bli lite orolig att det inte blir en hippa.sån antiklimax!!


     

  • Pinkgrape

    Jag hade världens mardröm inatt. Min tredje klänning, min drömklänning, är just nu påväg till Sverige och hem till mig. Jag drömde att den kom och att den var HEMSK!

    Klänningen jag beställt är en blandning av dessa två.




     


    Och i drömmen såg den mer ut såhär



     


    Den var kort, utan släp, och två delad med rött på överdelen och lila på kjolen och slöjan. Hur slöjan också kunde bli hemsk i drömmen vet jag dock inte, då den redan är här hemma och jättefin :) Det gråa på bilden är broderier, syns inte det? :P Dessutom hade den korta ärmar. Nej, huuuua....


     


    Nu ska jag hålla tummarna och hoppas på det bästa!


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • TheD
    Pinkgrape skrev 2011-06-18 11:05:21 följande:
    Jag hade världens mardröm inatt. Min tredje klänning, min drömklänning, är just nu påväg till Sverige och hem till mig. Jag drömde att den kom och att den var HEMSK!

    Klänningen jag beställt är en blandning av dessa två.



     


    Och i drömmen såg den mer ut såhär



     


    Den var kort, utan släp, och två delad med rött på överdelen och lila på kjolen och slöjan. Hur slöjan också kunde bli hemsk i drömmen vet jag dock inte, då den redan är här hemma och jättefin :) Det gråa på bilden är broderier, syns inte det? :P Dessutom hade den korta ärmar. Nej, huuuua....


     


    Nu ska jag hålla tummarna och hoppas på det bästa!


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Haha men gumman då Flört ANDAS!!!!!

    Idag ska vi iväg med marsalk och prova frack sen plockar vi upp  min syster så blir det avfärd mot kyrkan och lite traskande där :D
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2