• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • labbalabba

    jag har också prövat en massa korsetter och håller med dig, galet fina men galet dyra :(
    jag var på underklädsjakt för tre veckor sedan och det största problemet för mig var att det knappt fanns nåt i rätt storlek.. var i en av göteborgs mest välsorterade underklädesbutiker och de hade kanske 2 korsetter i min storlek och inte en enda bh som skulle passa till min klänning... det slutade med att jag köpte ett set från twilfit istället med superfin bh, trosor och gördel samt vita stockings till. det landade på ca 800 kr totalt vilket jag tycker är helt okej, speciellt med tanke på att de korsetterna jag provade kostade ca 1500 kr :)

  • fru2011kanske

    Härligt att höra att det går framåt för alla!


    Vi har också bestämt oss för tårtan, det blir chokladbotten, sedan 3 sorters chokladmousse (mörk, mjölk och vit), Den var galet god! Vi är inte så förtjusta i varken grädde, sugarpaste eller marsipan så den här tårtan är verkligen Vi!


    Jag har också funderat på naglar. Fixar aldrig mina i vanliga fall och tror att jag blir lite handikappad av att ha långa naglar jag ska vara rädd om, men kanske lyxa till det och ta en manikyr på salong, typ fransk. Ni som är lite mer världsvana i nagelvärlden, håller sånt bra?


    bruden, snygg slöja! Kul att ha en man fixat till själv! Jag beställde en igår från ebay. Hade inte tänkt ha någon, men efter att ha tittat på bilder av brudpar så tror jag att slöjan kan bli pricken över i:et. Har en ganska enkel klänning. Väntar nu spännt på att den ska komma!


    Läängtar så efter 20 aug
  • bruden
    fru2011kanske skrev 2011-06-07 20:35:13 följande:

    bruden, snygg slöja! Kul att ha en man fixat till själv! Jag beställde en igår från ebay. Hade inte tänkt ha någon, men efter att ha tittat på bilder av brudpar så tror jag att slöjan kan bli pricken över i:et. Har en ganska enkel klänning. Väntar nu spännt på att den ska komma!


    Tack!
    Jag hade inte tänkt dekorera den men en kompis övertalade mig att i alla fall prova att fixa till en rosett. Sagt och gjort så rök hela långledigheten (nästan) till pillandet med den men OHH så nöjd jag ärSkrattande
  • SnartFruSir
    labbalabba skrev 2011-06-07 17:30:53 följande:
    jag har lite tårtpanik.. vi vet precis hurdan tårta vi vill ha, med choklad och hallonmousse! men VEM som ska baka den förbannade tårtan är en annan fråga... antingen tar vi ett säkert kort och köper tårtor för ca 55 kr/bit hos Steinbrenner & Nyberg eller så hittar vi någon som kan fixa tårtor billigare, men jag orkar inte riktigt engagera mig i att hitta nån.. ingen som har ett bra tips på tårtmakare i göteborg????
    Vi var också inne på dem först men Steinbrenner och nyberg gör inte tårtor utanför deras sortiment, så det går inte att få med choklad och hallonmousse. Bara choklad och smultronmousse (men du kanske kan leva med skillanden?). Men efter att ha smakat deras tårta och jämfört den med de bageri i Kungsbacka vi har valt, så måste jag säga att det skiljer en hel del på smaken.

    Steinbrenners smakar typ ingenting (tyckte både jag och m2b), eller har så dov smak att man inte känner vad det är för något. Antar att ni inte orkar åka till Kungsbacka för tårtans skull, men vi köper från Bröd & bakverk i Kungsbacka för 47 kr/biten. Då får vi den exakt som vi vill, och provsmaket bevisade att vi valt rätt ställe :)

     I Göteborg har vi Pour Bon vid Biopalatset gör himla goa moussetårtor, men tror de ligger i samma prisklass som S&N. Har även läst att Le Pain Franchais (stavas det så?? jag har läst tyska i 7 år liksom...) ska ha grymma tårtor och Brogyllen lika så. Hoppas det kan vara till någon hjälp i alla fall :)
  • SnartFruSir
    Ilse skrev 2011-06-07 17:59:10 följande:
    Hur mycket pengar tänker ni satsa på underkläder? jag var och kollade på korsetter, men tyckte att de var så otroligt dyra! har lite dålig hållning själv och sitter ofta framåtlutad så tänkte att en korsett kanske är bra. Men hjälp vilka priser 1700 kr för en korsett! även om den var kanonsnygg
    Jag har köpt axelbandslös BH a la brudversion från Change + hipsterstring och jag betalade 900 kr för allt. Då är jag dock klubbmedlem, så jag fick 20% på köpet, men tror att torsoletten (som var som en korsett) kostade runt 1000 kr.

    Jag sitter också frmaåtlutad, men klänningen är såpass tajt att jag måste sitta spikrak i ryggen ändå. Har ingen mage eller så att hålla in heller, så därför kör jag på en bra axelbandslös bh. Har hyffsat stora bröst, så vill itne lämna det åt slumpen.
  • SnartFruSir

    Idag har jag förhandlat med banken, så jag var nästan tillbaka i verkligheten en stund ;)


    Förövrigt så träffade jag svärmor igår en kortis. Vi var på studentfirande nämligen. Även om hon fortfarande skyller allt på mig så känns det ändå skönt att få ha pratat om det.

    ...och ett kompispar som vi bjöd till bröllopet, men som vi inte trodde skulle kunna komma, kommer. Så idag känns som en bra dag!

  • labbalabba
    SnartFruSir skrev 2011-06-08 15:34:16 följande:
    Vi var också inne på dem först men Steinbrenner och nyberg gör inte tårtor utanför deras sortiment, så det går inte att få med choklad och hallonmousse. Bara choklad och smultronmousse (men du kanske kan leva med skillanden?). Men efter att ha smakat deras tårta och jämfört den med de bageri i Kungsbacka vi har valt, så måste jag säga att det skiljer en hel del på smaken.

    Steinbrenners smakar typ ingenting (tyckte både jag och m2b), eller har så dov smak att man inte känner vad det är för något. Antar att ni inte orkar åka till Kungsbacka för tårtans skull, men vi köper från Bröd & bakverk i Kungsbacka för 47 kr/biten. Då får vi den exakt som vi vill, och provsmaket bevisade att vi valt rätt ställe :)

     I Göteborg har vi Pour Bon vid Biopalatset gör himla goa moussetårtor, men tror de ligger i samma prisklass som S&N. Har även läst att Le Pain Franchais (stavas det så?? jag har läst tyska i 7 år liksom...) ska ha grymma tårtor och Brogyllen lika så. Hoppas det kan vara till någon hjälp i alla fall :)
    åh vad bra att du sa det! det kanske absolut kan vara värt att åka till kungsbacka om det är så att de har riktigt goda tårtor, vi får ju ändå skicka något sändebud på bröllopsdagen :) j

    har också varit lite inne på le pain francais (jag läste franska :)) så kanske ska kolla upp det istället.. priset är egentligen inte så himla viktigt bara man får en galet god tårta!

    tack så hemskt mycket för tipsen!
  • SnartFruSir
    labbalabba skrev 2011-06-08 16:05:47 följande:
    åh vad bra att du sa det! det kanske absolut kan vara värt att åka till kungsbacka om det är så att de har riktigt goda tårtor, vi får ju ändå skicka något sändebud på bröllopsdagen :) j

    har också varit lite inne på le pain francais (jag läste franska :)) så kanske ska kolla upp det istället.. priset är egentligen inte så himla viktigt bara man får en galet god tårta!

    tack så hemskt mycket för tipsen!
    De e lugnt som man säger här :)

    Ja, det var den godaste tårtan jag nånsin ätit. Saftig, och smälte i munnen, tydliga smaker, men inte övermäktig osv osv... Kom precis på en sak dock, konditorn på bröd och bakverk sa att de kommer ha sommarstängt, och jag undrar om det inte var till 7 augusti..  Men om det inte är kört heter konditorn Lizzy och deras tele är 0300-192 20. Hon är ledig någon dag i veckan, men de har ju andra som jobbar där med. Bageriet ligger precis vid Kungsbacka station, så det är inte svårt att hitta.

    Annars är det väl bara att provsmaka sig fram i vår fina stad <3
  • Helena brud 20 aug

    Får man provsmaka på två ställen, blir inte de som man inte beställer av sura då? Eller betalar man för provbitarna?

  • TheD

    Då har jag äntligen varit och pratat med guldsmed om ringen.... Jag ska ha mittsten med sidostenar men måste bestämma mig om den i mitten ska vara 0,20 carat eller 0,15....pga priset. 0,20 är så liten bara :( så jag tror det blir 0,20 med sidostenar sen får det kosta.....

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2