• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • SnartFruSir
    Summer loving skrev 2011-06-07 14:00:54 följande:
    och smaka och sedan välja ut vilken det blir. Vad ska ni har för fyllning i er tårta? När vi bestämt oss för tårta spikar vi också 3-rättersmenyn. Vill vänta så att inte tårtan och efterrätten kommer påminna för mycket om varandra.

    Ska ni förresten bygga naglerna eller ha era egna till bröllopet? Jag ska nog ha mina egna eftersom de lätt blir långa och starka. Har faktiskt aldrig byggt mina naglar när jag tänker efter. Däremot funderar jag på att boka besök hos en nageltek. för att göra/måla en fransk manekyr. Skulle någon nagel gå åt skogen (som lika gärna kan hända en påbyggd nagel) tänkte jag ha färdigmålade lösnaglar och lim i handväskan på den stora dagen!
     Vi tänker precis samma :) Vår tårta blir med browniebotten, chokladmousse och hallonmousse, som sprejas med vit choklad. Jag har sagt det förut, men säger det igen: Jag och min blivande hatar marsipan och sugerpaste, så det går bort.

    Jag hade tänkt besöka en nagelsalong. Mina naglar håller sig fina till en viss gräns, och sedan går typ alla av i kör. Men, jag vet inte hur jag ska hinna med det just nu. Får helt enkelt se om jag tar mig, tid, eller hoppas på det bästa på stora dagen... Men smart tips med lösnaglar annars!
  • SnartFruSir
    TheD skrev 2011-06-07 14:44:11 följande:
    Ska beställa dessa skor från England:


    Ser både snygga och sköna ut :)
  • TheD

    Ang. naglar. Det kommer jag göra dagen innan. Fake-naglar dvs ;) Vanliga lösnaglar från butik håller inte länge...

  • bruden

    Gjorde klart min slöja igår. Är själv skitnöjd över slutresultatet. Fick med en enkel vit slöja till min klänning men jag ville piffa upp den så jag satt hela helgen och försökte mickla ihop nåt. Det blev en egenhändigt gjord rosett. Allt är fixat by me, köpte rosor av tyg i småknippen som jag delade och satte fast på basen på rosetten.
    Vet inte om bilden är särskilt bra men den får duga som den ärSkrattande



     Rosetten kommer att ligga åt sidorna med gömda hårnålar så att den "sträcks ut/stannar kvar"... Äsch, kan inte förklara men ni kanske fattar?Skäms
  • labbalabba

    jag pratade med vår präst idag och vi har bestämt träff den 20e, känns superbra!

    jag fick även hem min slöja idag, en ganska så enkel slöja med sidenkant...

    mina naglar får vara som dom är :) jobbar som sjuksköterska så får inte ha fixade naglar på jobbet och är bara ledig några dagar innan vi gifter oss så det får bli som det blir.. kommer nog att måla dom själv, har varit på manikyr nån gång men blev bara besviken, tycker att det blir minst lika fint om man gör det själv.. men det är jag det :) jag är inte speciellt mycket för långa naglar ändå..

    jag har lite tårtpanik.. vi vet precis hurdan tårta vi vill ha, med choklad och hallonmousse! men VEM som ska baka den förbannade tårtan är en annan fråga... antingen tar vi ett säkert kort och köper tårtor för ca 55 kr/bit hos Steinbrenner & Nyberg eller så hittar vi någon som kan fixa tårtor billigare, men jag orkar inte riktigt engagera mig i att hitta nån.. ingen som har ett bra tips på tårtmakare i göteborg????

    jag fick också hem spets som jag har köpt på tradera som jag har tänkt använda till bordsdekorationen.. har en liten fundering på att göra ljuslyktor av gamla syltburkar som jag limmar fast spets runt... men vi får se hur det går =)

  • Ilse
    Sassabrassa skrev 2011-06-04 08:36:16 följande:
    Hur ser den klänningen ut? Jag köpte en till min tärna som inte stämde i färg. Men den håller sömmerskan på och syr om så att den ska passa mig. Tänkte ha den på bröllopsresan :)
    Såhär såg klänningen ut på hemsidan www.fashioninthebox.com, men sen när den kom var den som mera varmröd. Fin ändå men inte vinröd som jag tänkt mig att den skule vara. Min brudtärna kommer att ha den ändå för hon gillade den :) Men blev lite lessen på att den inte var rätt färg. Det är ju jättesmart tänkt!

  • Ilse

    Hur mycket pengar tänker ni satsa på underkläder? jag var och kollade på korsetter, men tyckte att de var så otroligt dyra! har lite dålig hållning själv och sitter ofta framåtlutad så tänkte att en korsett kanske är bra. Men hjälp vilka priser 1700 kr för en korsett! även om den var kanonsnygg

  • TheD
    Ilse skrev 2011-06-07 17:59:10 följande:
    Hur mycket pengar tänker ni satsa på underkläder? jag var och kollade på korsetter, men tyckte att de var så otroligt dyra! har lite dålig hållning själv och sitter ofta framåtlutad så tänkte att en korsett kanske är bra. Men hjälp vilka priser 1700 kr för en korsett! även om den var kanonsnygg
    Jag kommer ha bekväma trosor sen freebra... Så ingen summa alls ;)
  • Ilse
    TheD skrev 2011-06-07 18:09:08 följande:
    Jag kommer ha bekväma trosor sen freebra... Så ingen summa alls ;)
    Tack för tipset :)
  • Beautiful Disaster
    Ilse skrev 2011-06-07 17:59:10 följande:
    Hur mycket pengar tänker ni satsa på underkläder? jag var och kollade på korsetter, men tyckte att de var så otroligt dyra! har lite dålig hållning själv och sitter ofta framåtlutad så tänkte att en korsett kanske är bra. Men hjälp vilka priser 1700 kr för en korsett! även om den var kanonsnygg
    Jag har öppen korsettrygg på min klänning så kommer inte ha behå,
    trosor kommer jag ha några som sitter bra och är bekväma.
    Vill helst dra till med några fina spetsstring, men kommer ha mens
    på vår bröllopsdag så satsar på rejäla och bekväma istället!

    Ingen som märker vad jag har under ändå så :-P 
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2